Gothic, modding i pytanie n00ba 5427 15

O temacie

Autor tuldor88

Zaczęty 2.03.2015 roku

Wyświetleń 5427

Odpowiedzi 15

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Chciałem zadać pytanie gdzieś indziej ale niestety nie znalazłem w dziale o moddingu pasującego tematu więc spytam tutaj.
Jak wiadomo ciężko znaleźć obecnie grę do jakiej nie ma przynajmniej kilku modów, acz często jedne nie wykluczają drugich, są kompatybilne co oznacza że gracz może zainstalować np mod 1 wraz z modem 3 a inny 3 i 4 zależnie od chęci.
Przykład: WoBG (World of Baldur's Gate, kompilacja łącząca w sobie modów do ww gry bodaj 50+) http://baldur.cob-bg.pl/The_World_of_Baldurs_Gate?pg=2

W przypadku Gothiców sprawa wygląda inaczej - gracz odpala GothicStarter i ma listę:
Gothic 1 / 2 niezmodowany
mod 1
mod 2
itd..
Z tego powodu nie ma opcji by jednocześnie zagrać w kilka.

Teraz skoro już tematykę opisałem może mi jakaś dobra moderska dusza odpowie - jest to ułomność silnika i przeskoczyc tego nie idzie? Czy moze to sami moderzy nie są zainteresowani taką ideą?

"No ok, ale na co to komu" spytacie... zasadniczo chyba ma to korzystny wpływ na sam modding danej gry. Dlaczego? Śpieszę z wyjaśnieniem:
O ile stworzenie jakiegoś 1 NPC z prostym questem nie jest dla początkującego modera aż taką katorgą o tyle wykonanie moda na poziomie objętości np Edycji Rozszerzonej to coś na miesiące ciezkiej harówki... a skoro gracz moze wybrać tylko albo to albo to to kto normalny wybierze opcję nr1? W efekcie człowiek odpuszcza (zapewne 95% przypadków :P) albo siada do większego projektu. No cóż, tyle mego marudzenia - teraz czekam na Wasze spostrzeżenia i uwagi.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Gothic czyta dane tylko z jednego pliku odnośnie skryptów historii, dlatego też nie można modyfikacji łączyć. 
Wyjątkiem jest robienie zlepek modyfikacji - patrz Returning i parę innych modyfikacji. Więc oprócz sytuacji w której ktoś ręcznie połączy skrypty dwóch modyfikacji, nie można uruchomić dwóch. Wyjątkiem są modyfikacje graficzne, które można zazwyczaj bardzo prosto dodać do innej modyfikacji. 
Mam nadzieję że moja odpowiedź jest w pełni zadowalająca. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Jasne, czyli jednak 'uroki silnika', eh przydałoby się coś takiego jak WeiDU. Szkoda acz dzięki za info Sawiku.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
To i tak nie jest wada, bo jest bardzo mało modyfikacji które rozszerzają gothica w małym stopniu.
 

gothic1210
  • Gość
Prawie wszystkie skrypty są kompilowane do Gothic.dat. To logiczne, że jak wymusi się uruchomienie kilku modów naraz to, tylko jeden plik dat zostanie wczytany a drugi zignorowany. To samo się tyczy zenów. 
 

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Mac Dunie, Ty uznajesz ze to nie jest wada bo jest mało drobnych modyfikacji... ja w tym widzę powód dla którego jest ich tak niewiele - gdyby gracz mógł obok 'dużego' moda zainstalować jakieś inne drobne to i opłacałoby się modderowi tracic czas na ich tworzenie. Obecnie tworzenie czegoś co sprawi że do gry dojdzie np 3 NPC i 2 questy to tylko strata czasu twórcy bo nikt w to nie zagra.

Acz jak widać nic na to nie poradzimy wiec i nie ma co narzekać a lepiej cieszyć sie z tych które są - sam też bardziej ciekawy byłem niż chciałem pomarudzić :)

EDIT: Wspominałem Outlanderze żem zielony i 'zen' kojarzy mi się tylko z dalekim wschodem ^^ ? Ale spoko, widzę do czego z Sawikiem zmierzacie :)
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Mac Dunie, Ty uznajesz ze to nie jest wada bo jest mało drobnych modyfikacji... ja w tym widzę powód dla którego jest ich tak niewiele. Acz jak widać nic na to nie poradzimy wiec i nie ma co narzekać a lepiej cieszyć sie z tych które są :)
Możliwe jest "łatwe" łączenie modyfikacji, wymaga to po prostu zaplanowania tego pod tym kątem. Np. modyfikacja którą tworzę obecnie, będzie banalna w kwestii dołączenia do innej, ponieważ praktycznie wszystkie skrypty są w nowych folderach, więc wystarczy dopisanie mojego src do głównego.
Problem robi się ze światem. Możliwe jest przygotowanie go w sposób który pozwoli na łatwe łączenie modyfikacji, jednak jest to tak uciążliwe że pracowanie w takim systemie przy świecie większym niż trzy domki na krzyż - jest tak koszmarne, że nie chciałbyś nawet spróbować.
Dochodzą problemy z edycją świata, która niekoniecznie musi być uwzględniona w "tej drugiej" modyfikacji.

Wniosek - możliwości mamy, jednak ponieważ w Gothic możemy zmienić tak wiele jest to nieopłacalne i nie do zastosowania w normalnych okolicznościach.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Możliwe jest przygotowanie go w sposób który pozwoli na łatwe łączenie modyfikacji, jednak jest to tak uciążliwe że pracowanie w takim systemie przy świecie większym niż trzy domki na krzyż - jest tak koszmarne, że nie chciałbyś nawet spróbować.
Nawet gdybym chciał musiałbym polecieć na wenus albo dalej, bo przy 24h dobie ledwo znajduję czas na modowanie Baldura :) Acz chyba wiem o czym mówisz przynajmniej co do zasady: W nim jest sytuacja odwrotna - modów masz kilka tysięcy (uwzględniając anglojęzyczne, bądź po kilkaset jeśli bazujemy tylko na spolszczonych) do kazdej części, a niektóre się wyklucza bo zmieniją np tego samego NPC/questa/skrypt lokacji w sposób taki a nie inny, np przez podmianę zamiast edycji...  Stąd zabawa 'spraw żeby był jak najbardziej kompatybilny z innymi' jest dosyć "wesoła" :D

Dochodzą problemy z edycją świata, która niekoniecznie musi być uwzględniona w "tej drugiej" modyfikacji.
Znów wiem co czujesz ^^

Wniosek - możliwości mamy, jednak ponieważ w Gothic możemy zmienić tak wiele jest to nieopłacalne i nie do zastosowania w normalnych okolicznościach.
Hm, nie jestem ekspertem w kwestii Gothiców ale sądzę, że znalazłoby się kilka miejsc jakich istniejące mody nie ruszają bądź ruszają w minimalnym zakresie.
Za przykład niech posłuży "droga" obok wejścia do Starej Kopalni - wychodzimy z lasu od strony SO, droga się rozdwaja na dwie odnogi i otacza wysoką skałę (na prawo od niej mamy kopalnię), obojętnie którą odnogą ruszymy dochodzimy do ślepego zaułka naprzeciwko pionowej skały. Miejsce aż sie prosi "weź mnie i wytłumacz kto tu wydreptał ścieżkę i po co" :)
Podobnie z zalaną jaskinią pod starą cytadelą (wpływamy do niej z jeziorka w jakim stoi sobie stara wieża Xardasa - ilekroć tam jestem zastanawiam się "ciekawe co by było gdyby ktoś tu dodał skrawek ladu i jaką skrzynię bądź NPCa"

Oczywiście ktoś kto robi coś większego powie że na takie drobnostki czasu nie ma, ale osoba dopiero zaczynająca zabawę z modowaniem? Dla takiego podobne 'mini-mody' to w końcu możliwość treningu a i przynajmniej jak jej w przyszłości cheć odejdzie (ile razy mieliśmy info o modyfikacjach jakie potem były zawieszane i nie dochodziły do skutku?) to pozostanie coś co 'małe jest a cieszy'.
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Hmm, wydaje mi się, że miejsca, które opisałeś zostały wypełnione w MT. Raczej niewiele obszarów w modzie zostało niezagospodarowanych. Grałeś?
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Zacząłem ale szybko mnie MT odrzuciły Shergarze - jak na mój gust zbyt mocno ingeruje w klimat Gothica, a klimat jest czymś co w tej grze jest niezaprzeczalnym atutem... ot nie przepadam za modami zbyt mocno ingerującymi w świat modyfikowanej gry - wolę subtelniejsze zmiany ;)

Ten sam Żelazku, witaj witaj... i przyznaj się coś z morganem zrobił że zniknął :P
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jest jeszcze ER, i golden mod @tuldor88 do g1 :ok: :)
 

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
GoldenModa MacDunie grałem ale bugi mnie zatrzymały na etapie tworzenia UluMulu więc odpuściłem :) niemniej te dwa ww mody to właśnie +/- mój target gdy o modyfikacje idzie :)
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Zależy co kto lubi, ja preferuję kompleksowe modyfikacji, też w Baldurach (Northern Tales of the Sword Coast, TDD, TS, BP, oczywiście wszystko weidu, etc.). Stąd taka forma MT, jak coś robić to z większym rozmachem. Co do klimatu to wg mnie w MT jeszcze bardziej widać, że to kolonia karna, fakt że magia i ilość staffu trochę zaburza balans, ale coś za coś.

Przed Gothicami też modowałem na własny użytej baldura, sporą frajdę z tego miałem, szkoda że żaden mod się nie zachował. Przez brak czasu dla mniejszych modyfikacji szkoda mi odpalać grę.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Ale za to dialogi w MT strasznie nie przemyśleliście według mnie ;)
 

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Cytat: shergar
Zależy co kto lubi
Dokładnie, dlatego wspomniałem że to kwestia gustu a o tym się nie dyskutuje bo 'jeszcze sie taki niue urodził co by wszystkim dogodził' :)
Cytat: shergar
Stąd taka forma MT, jak coś robić to z większym rozmachem.
Jakom rzekł to tylko moje zdanie, acz niektóre wątki i przepakowanie zawartością odbijały mi sie czkawką.
Ot np taki wątek 'syna Innosa' itp itd - nijak mi on do klimatu G1 już nie pasuje, bardziej G3 (a tego co było wydane po NK horrendalnie nie znoszę).
Cytat: shergar
Przed Gothicami też modowałem na własny użytej baldura, sporą frajdę z tego miałem, szkoda że żaden mod się nie zachował.
Czyli nic Ci sie na dysku nie zachowało? Szkoda, nowosci na scenie zawsze są mile widziane a i hosting to żaden problem bo każdy portal z radością modka przyjmie w objęcia i doda do listy :) Jakbyś coś jednak znalazł w zakamarkach dysku daj znać na CoBie ;)
Cytat: shergar
Przez brak czasu dla mniejszych modyfikacji szkoda mi odpalać grę.
Ojj, uwierz mi - kilka(naście) drobnych modyfikacji zainstalowanych razem potrafi zmienić grę na spory +... a nie trzeba się do tych mini tylko ograniczać.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry