Nie będę pisał dwa razy, więc przekopiuję posta z innego forum:
Moim głównym zmartwieniem, jeśli chodzi o laptopa, jest w tym momencie przywrócenie go do ustawień fabrycznych. Komputer to Acer Aspire V3-571G. W zasadzie samo przywrócenie go do takich ustawień niewiele mnie interesuje, jednakże serwis próbuje zwalić winę na problem prawdopodobnie z hardware na soft, więc robię co każą, bo nie chcę znaleźć się w sytuacji, że wysyłam komputer, czekam miesiąc, a dostaję z powrotem komp dalej zepsuty z usuniętą windą i naliczoną opłatą manipulacyjną.
Jedziemy więc: w biosie w zakładce "Main" "D2D Recovery" ustawione jest na "Enabled". Czyli według wszelkich poradników: odpalam lapka, czekam aż wyświetli się logo Acera i wciskam kombinację alt+f10, by przejść do jakiegoś fajnego okienka, w którym mogę przywrócić ustawienia fabryczne. Ano niekoniecznie. Ta kombinacja skutkuje u mnie tylko skróceniem czasu wyświetlania się loga Acera i przejściem dalej w procesie uruchamiania kompa. Niestety nie posiadam żadnych płyt dołączanych do komputerów (a powinny jakieś być?) poza płytką ze sterownikami.
Na dysku znajduje się około 10gb nieprzydzielonego miejsca zgromadzonego obok siebie (z którym do dziś w sumie nie mogłem nic zrobić, nawet utworzyć z niego partycji). Podejrzewam, że to powinna być partycja Recovery, no ale... cóż. Chyba aktualnie nie jest nią. Jakieś porady?
Nie ukrywam, że bardzo zależy mi na naprawie kompa. W sumie zepsuł się już jakoś tak w marcu (kupiony w drugiej połowie września), a niedługo może mi być potrzebny.
Głównym problemem z komputerem jest to, że... a może po prostu skopiuję treści wiadomości wymienionych z Acerem:
Spoiler
W trakcie używania laptopa komputer zawiesza się. Można wtedy przeprowadzać proste operacje typu powiększania okna przeglądarki, poruszanie kursorem. Nie można natomiast dokonywać żadnych poważniejszych czynności typu otwarcia aplikacji, przeglądania internetu.
Na ogół komputer nie chce się w ogóle włączyć (raz zdarzyła się sytuacja, że mogłem swobodnie korzystać z komputera przez cały weekend, ale to wyjątek), pojawiają się różnego rodzaju błędy pokroju (najczęstszy błąd) napisu "read error" na czarnym tle jeszcze przed oknem wyboru systemu operacyjnego, więc wina leży ewidentnie po stronie hardware (prosiłbym o pozostawienie danych na dysku, o ile to możliwe).
Szanowny Kliencie,
Zgloszenie nie zostalo przyjete. W celu rozwiazania zaistanialego problemu prosimy postepowac wedlug nastepujacych instruckji:
Szanowny Kliencie,
Serwis Acer nie ponosi odpwiedzialności za dane na dysku - nie oferujemy również uslugi odzyskiwania danych.
Urządzenie bedzie mogło zostać przyjęte do naprawy jedynie po potwierdzeniu, że podjęto reinstlaację systemu ze wzgledu na fakt, ze jendostka została udostepniona do dystrybucji z wyłącznie z oprogramowaniem LINPUS ABC.
Proszę o przeprowadzenie reinstalacji systemu czyli powrót do ustawien fabrycznych i dane, które znajduja sie na dysku twardym zostaną utracone. Jeśli reisntalacja nie pomoże - proszę o ponowne przesłanie zgłoszenia.
Czy aby na pewno nie można tej sprawy załatwić w inny sposób? Jak już wspomniałem w opisie problemu, zgłaszany błąd leży ewidentnie po stronie hardware, nie software. Przeinstalowanie oprogramowania nie ma więc kompletnie sensu, a by to zrobić, musiałbym jechać specjalnie w tym celu kilkaset kilometrów (laptop znajduje się poza moim miejscem zamieszkania) tylko po to, by dokonać wskazanej przez Was operacji, która i tak nie pomoże (problem w końcu pojawia się na ogół przed uruchomieniem jakiegokolwiek systemu operacyjnego...)! Proponują też Państwo aktualizację sterowników - jakie to ma mieć znaczenie przy awarii hardware? Zapewniam Państwo, że gdyby nie konieczność naruszenia warunków gwarancji, zdiagnozowałbym problem już dawno temu po kilku minutach od awarii (która zdarzyła się już jakiś czas przed zgłoszeniem jej, jednak teraz czas trochę nagli - sprzęt będzie komuś potrzebny) i prawdopodobnie również samemu naprawił, jednak tutaj potrzebne jest zajrzenie do środka laptopa.
Proszę o ponowne rozpatrzenie mojego zgłoszenia.
Jeżeli jest Pan pewny, że problem wiąże się z brakiem funkcjonalności
komponetow proszę o zgłoszenie sprzętu do serwisu za pomocą formularza:
Jednocześnie podkreślam, że jeżeli jedyną zgłaszaną usterką jest usterka
nie objęta gwarancją np. uszkodzenie oprogramowania, w przypadku przesłania
sprzętu do Serwisu, zostanie naliczona opłata manipulacyjna w wysokości
110zł brutto. Opłata manipulacyjna nie zostanie naliczona w przypadku
wykonania odpłatej usługi reinstalacji systemu.
*Koszt za minute rozmowy zgodnie ze stawką lokalnego operatora.
Przykladowo, dla abonentów TP S.A. koszt wynosi 0,25 gr za minute
połączenia.
Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 17.
Do tego, nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale po wyświetleniu się loga Acera przy uruchamianiu komputera pojawia się komunikat:
Spoiler
Broadcom UNDI PXE-2.1 v15.0.11
Copyright (C) 2000-2011 Broadcom Corporation
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
All rights reserved.
//i tutaj przechodzimy do zasadniczej części
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM.
Bardzo proszę Was o pomoc. Może jestem jakimś antytalenciem, ale męczę się z tym już dość długo i naprawdę nie wiem co poradzić.