Problem ze skryptem hełmu. 990 3

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 27.12.2013 roku

Wyświetleń 990

Odpowiedzi 3

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc

Graveir

Problem ze skryptem hełmu.
2013-12-27, 17:48(Ostatnia zmiana: 2013-12-27, 17:59)
Mam dość dziwny problem ze skryptem przerobionego hełmu. Otóż o ile mając 100 punktów siły go zakłada i zdejmuje normalnie, to mając mniej niż 100 dalej go zakłada, tylko wyskakuje napis, że "Nie możesz nosić tego hełmu". Tutaj cały skrypt:
INSTANCE BlackHelm(C_Item)
{
name = "Czarny hełm";

mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;

protection [PROT_EDGE] = 15;
protection [PROT_BLUNT] = 15;
protection [PROT_POINT] = 15;
protection [PROT_FIRE] = 20;
protection [PROT_MAGIC] = 25;

value = protection [PROT_EDGE] * ARMOR_PRISE;

wear = WEAR_Head;

visual = "ItAr_Pal_Helm.3ds";
visual_skin = 0;
material = MAT_METAL;

description = name;
TEXT[0] = "Wymagana siła:";
COUNT[0] = 100;

TEXT[1] = NAME_Prot_Edge;
COUNT[1] = protection [PROT_EDGE];

TEXT[2] = NAME_Prot_Point;
COUNT[2] = protection [PROT_POINT];

TEXT[3] = NAME_Prot_Fire;
COUNT[3] = protection [PROT_FIRE];

TEXT[4] = NAME_Prot_Magic;
COUNT[4] = protection [PROT_MAGIC];

TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
///////Edit By DruidLOD///////////////////
on_equip = Equip_BlackHelm;
on_unequip = UnEquip_BlackHelm;
//////////////////////////////////////
};

FUNC VOID Equip_BlackHelm()
{
helm_use = True;
if (big_armor == True) && (helm_use == True) && (hero.attribute[ATR_STRENGTH] >= 100) 
{
PrintScreen ("Nie możesz nosić hełmu razem z tą zbroją!", -1, 27, _STR_FONT_ONSCREEN, 3 );
AI_UnequipArmor (hero);
};
if (hero.attribute[ATR_STRENGTH] >= 100)
{
PrintScreen ("Spełniasz wymagania", -1, 25, _STR_FONT_ONSCREEN, 3 );
}
else
{
AI_UnequipArmor (hero);
PrintScreen ("Nie możesz nosić tego hełmu", -1, 25, _STR_FONT_ONSCREEN, 3 );
};
};

FUNC VOID UnEquip_BlackHelm()
{
helm_use = False;
};
Gdzie tu jest pies pogrzebany? Bo moim założeniem było takie coś:
1)Mając przynajmniej 100 siły hełm jest zakładany i wyskakuje napis "Spełniasz wymagania"(To akurat działa)
2)Mając mniej niż 100 siły hełm nie jest zakładany i wyskakuje napis "Nie możesz nosić tego hełmu"(przy obecnym skrypcie zakłada hełm nawet kiedy mamy poniżej 100 siły).
3)Mając założoną zbroję typu Pancerz Paladyna i przynajmniej 100 siły przy próbie założenia hełmu wyskakuje tekst "Nie możesz nosić tego hełmu wraz z tą zbroją", przez co hełm jest zakładany, a zbroja jest zdejmowana.
W pozostałych przypadkach, jeśli mamy minimum 100 siły i zbroję rodzaju Sheer'Gara(czyli taka w sumie otwarta, bez przyczepionego hełmu) to wyskakuje tylko tekst "Spełniasz wymagania", przez co jest założony hełm razem z danym pancerzem.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wydaje mi się, że funkcja Equip_BlackHelm() zakłada zawsze hełm, bo ona odpowiada jedynie za zakładanie przedmiotu, nie sprawdza, czy NPC spełnia wymagania.

Do sprawdzania ile siły potrzeba, do skryptu hełmu dopisz:
cond_atr[0]         =   ATR_STRENGTH;
   cond_value[0]        =   100;

Resztę w zasadzie mógłbyś zostawić bez zmian, ale fajnie by było, gdybyś poprawił :)

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Hełm wymaga 100 pkt siły? Z czego on jest zrobiony? :lol2:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Dobra, dodałem to cond_atr i zostawiłem tylko tą linijkę z "Nie możesz nosić hełmu razem z tą zbroją!". Temat do zamknięcia.
Edit: Po prostu jest to najlepszy hełm w grze, dlatego musi mieć wymóg siły :lol:
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry