Niepokazujące się dialogi (a właściwie trialogi z pakietu LeGo) 2387 3

O temacie

Autor Jerzy

Zaczęty 26.04.2013 roku

Wyświetleń 2387

Odpowiedzi 3

Jerzy

Jerzy

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Odrazu może kilka słów wstępu.
 Pisałem już niejeden dialog i zawsze wszystko działało
 Prawidłowo zainicjowałem ikarusa oraz lego (plaki krwi podczas walki, kolory nazw mobów oraz kilka  innych funkcji już wykorzystuje w skryptach)

 Problemem jest mianowicie trialog, kiedy zagaduje do npc pierwsza opcja to najzwyklejszy dialog która działa poprawnie wyświetlają się napisy oraz postać gestykuluje, odpalając drugą opcje trzecia postać czyli ta dodatkowa obraca się w kierunku herosa i kamera szybko między postaciami przeskakuje tak jakby postać miała coś powiedzieć lecz nic nie mówi brak napisów i gestykulacji po czym niezbyt udany trialog się kończy

Efekt wygląda tak jakby OU.bin nie zawierał tych rozmów chociaż je zawiera.
Jakieś rady? Może jest coś o czym nie wiem np. kompilowanie dialogów pod ikarusa i lego robi się inną metodą albo coś
 


Jerzy

Jerzy

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
To orginalny skrypt dialogu jaki zrobiłem. Postacie też nazywają się tak...odmiennie (zrobione do testowania oczywiście, nie tylko dialogów/trialogów)
//*********************************************************************
// Test1
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy   (C_INFO)
{
npc         = SP_5003_Testowy;
nr          = 1;
condition   = DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_Condition;
information = DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_Info;
permanent   = TRUE;
description = "Porozmawiajmy";
};

FUNC INT DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_15_00"); //Porozmawiajmy
AI_Output (self ,other,"DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_01_01"); //Pierwszy teskt kontrolny
AI_Output (self ,other,"DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_01_02"); //Drugi teskt kontrolny
AI_Output (self ,other,"DIA_SP_5003_Testowy_pierwszy_01_03"); //Oraz trzeci tekst kontrolny

};

//*********************************************************************
// Test2
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SP_5003_Testowy_drugi   (C_INFO)
{
npc         = SP_5003_Testowy;
nr          = 2;
condition   = DIA_SP_5003_Testowy_drugi_Condition;
information = DIA_SP_5003_Testowy_drugi_Info;
permanent   = TRUE;
description = "Porozmawiajmy we trzech";
};

FUNC INT DIA_SP_5003_Testowy_drugi_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SP_5003_Testowy_drugi_Info()
{
var C_NPC ATest; Atest = Hlp_GetNpc (SP_5003_Testowy);
var C_NPC Btest; Btest = Hlp_GetNpc (SP_5004_Testowy);
TRIA_Invite(Btest);
TRIA_Start();
TRIA_Next(Atest);
AI_TurnToNpc(other, self);
AI_Output (other,self ,"DIA_SP_5003_Testowy_drugi_00"); //Tekst pierwszy (bohater)
AI_Output (self ,other,"DIA_SP_5003_Testowy_drugi_01"); //Tekst drugi (Atest)
TRIA_Next(Btest);
AI_TurnToNpc(other, self);
AI_Output (self ,other,"DIA_SP_5003_Testowy_drugi_02"); //Tekst trzeci (Btest)
AI_Output (other ,self,"DIA_SP_5003_Testowy_drugi_03"); //Tekst czwarty (bohater)
TRIA_Finish();

};
TEXT1 wyświetla się prawidłowo natomiast TEXT2 już robi problemy lecz wyraźnie widać działanie funkcji TRIA_NEXT (zmiany położenia kamery na drugą postać) i TRIA_Invite (postać druga się odwraca w moim kierunku) Nie pokazują się dialogi tylko (@#$%*&)
 

Jerzy

Jerzy

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Oficjalnie się sfrajerzyłem :/ Zrobiłem głupotę wielką lecz naprawiłem to (skrypt który wstawiłem jednak się przyda) lecz...
Na końcu widnieje TRIA_Finish(); które ma kończyć rozmowę lecz tak się nie dzieje, powinno sie ukazać menu dialogów z opcją zakończenia lub poprowadzenia następnej gadki - kamera zawiesza się na bohaterze i tak się trzyma do usranej śmierci alternatywą zakończenia jest F8 przy marvinie lecz to marny sposób na dłuższą metę. Z tym juz ewidentnie prosze o pomoc.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry