Poprawna rutyna nie wchodzi. 4330 11

O temacie

Autor SuperCheese

Zaczęty 1.01.2013 roku

Wyświetleń 4330

Odpowiedzi 11

SuperCheese

SuperCheese

Użytkownicy
posty192
Propsy25
  • Użytkownicy

SuperCheese

Poprawna rutyna nie wchodzi.
2013-01-01, 20:34(Ostatnia zmiana: 2013-01-01, 23:28)
Witam.
Podczas modowania napotkałem poważny problem. Z góry uprzedzam, że temat nie jest dla osób mało obeznanych z moddingiem gothica. Problem jest dość skomplikowany. Nie wiem nawet, czy osoby mające ikarusa w dupie, a lego na małym palcu sobie poradzą. Do dzieła.

Chciałem zmienić rutynę jednemu i drugiemu npc podczas dialogu. Znaczy jednemu i temu z którym gadamy. Wplotłem między rozmowę takie linijki:
Npc_ExchangeRoutine (GRD_1506_Wieslaw, "GOWNO");
Oraz
Npc_ExchangeRoutine (self, "GOWNO");

Ale one do kurwy nędzy nie chcą wejść :facepalm:  

Tutaj rozmowa:
   AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_01"); //lol
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_02"); //lol
    Npc_ExchangeRoutine (GRD_1506_Wieslaw, "GOWNO"); //if tym pierdolonym razem GRD_1506_Wieslaw noExchangeRoutine pierdole to i ide się nachlać
    AI_Output (self, other ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_03_03"); //lol
    AI_GotoWP (self, "WP_INTRO06");
    AI_GotoWP (other, "WP_INTRO03");
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_04"); //lol
    Npc_ExchangeRoutine (self, "GOWNO");
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_05"); //lol
    AI_StopProcessInfos   (self); //zalatwione

Tu cały skrypt:
//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Zdzislaw_EXIT(C_INFO)
{
   npc             = GRD_1507_Zdzislaw;
   nr              = 999;
   condition   = DIA_Zdzislaw_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Zdzislaw_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description     = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Zdzislaw_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Zdzislaw_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================
//nie zapomnic dodac AI_StopProcessInfos   (self); na koncu

INSTANCE DIA_Zdzislaw_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc          = GRD_1507_Zdzislaw;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Zdzislaw_HELLO1_Condition;
   information  = DIA_Zdzislaw_HELLO1_Info;
   permanent   = FALSE;
   Important    = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Zdzislaw_HELLO1_Condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Zdzislaw_HELLO1_Info()
{
   AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_01"); //lol
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_02"); //lol
    Npc_ExchangeRoutine (GRD_1506_Wieslaw, "GOWNO"); //if tym pierdolonym razem GRD_1506_Wieslaw noExchangeRoutine pierdole to i ide się nachlać
    AI_Output (self, other ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_03_03"); //lol
    AI_GotoWP (self, "WP_INTRO06");
    AI_GotoWP (other, "WP_INTRO03");
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_04"); //lol
    Npc_ExchangeRoutine (self, "GOWNO");
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_05"); //lol
    AI_StopProcessInfos   (self); //zalatwione
};

O co tutaj chodzi? Kod jest poprawny, konsultowałem się z innym skrypterem oraz w oryginalnych plikach gothica wygląda identyczne.
 

Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy

Ridic530

Poprawna rutyna nie wchodzi.
#1 2013-01-01, 20:45(Ostatnia zmiana: 2013-01-01, 20:49)
spróbuj zamiast
AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_01"); //lol
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_02"); /lol


dać:
AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_01"); //lol
    AI_Output (other, self ,"DIA_Zdzislaw_HELLO1_15_02"); //lol

Zapomniałeś jednego: "/" przy drugim lol'u
a błędy w składni takie są że problemów więcej.

P.S 1507 to numer twojego NPC'A?
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
A twg to napisałeś te wszstkie gówniane rutyny w skryptach postaci ?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Więc tak aby zmienić rutynę innemu npc zadeklaruj jego zmienną:
var C_NPC Wieslaw; Wieslaw = Hlp_GetNPC(GRD_1506_Wieslaw); A potem w zmianie rutyny dajesz tak:
B_StartOtherRoutine(Wieslaw, "GOWNO");
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Npc_ExchangeRoutine (GRD_1506_Wieslaw, "GOWNO");
Do każdej postaci osobna funkcja z rutynami !!! jeśli dałeś GOWNO to masz gdzieś funkcje

func void Rtn_GOWNO_1506(){
...
}

??

SuperCheese

SuperCheese

Użytkownicy
posty192
Propsy25
  • Użytkownicy
Gówniane rutyny są.
@Rafał no pewnie. W skrypcie postaci.
@Ridic tak to numer npc. 1506 to nr kolejnego który ma zmienić rutynę.
@Edek  zadeklarowałem jego, a jak dopisuje ten skrypt zmiany rutyny spacer wywala błędy. No, i do tego sam npc z którym rozmawiamy i tak nie zmienia swojej.
Zjby co to ogólne pod g1 pisze
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Gówniane rutyny są.

To je kurwa pokarz i powiedź łaskawie jaki błąd wywala spacer w tym co nam dałeś bo edek przez nie uwagę dał ci do G2 skrypt ale to twoja kurwa wina bo liczysz na to ze wszystkiego się domyślimy czy tak trudno w temacie napisać G1 ?? 2 znaki kurwa ...

dwie zmiany rutyn z gry oryginalne

FUNC VOID DIA_Raven_There_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_Raven_There_10_01"); //Gomez jest tam. Jeśli nie okażesz mu należnego szacunku, osobiście nauczę cię dobrych manier. Zrozumiano?
AI_StopProcessInfos (self);

Npc_ExchangeRoutine(self, "START");
};

FUNC VOID DIA_Raven_Aufnahme_Info()
{
AI_Output (other, self,"DIA_Raven_Aufnahme_15_00"); //Chcę się zobaczyć z Gomezem. Thorus powiedział, że mogę zostać Cieniem.
AI_Output (self, other,"DIA_Raven_Aufnahme_10_01"); //Dobrych ludzi nigdy nie za wielu. Chyba masz wystarczająco równo pod sufitem. Możesz się nam przydać.
AI_Output (self, other,"DIA_Raven_Aufnahme_10_02"); //Zabiorę cię do Gomeza. Chodź za mną, tylko niczego nie dotykaj!

AI_StopProcessInfos (self);
Npc_ExchangeRoutine(self, "GUIDE");
};

załapał ? to teraz podaj ten bląd bo coś w składni pewnie jest ??

SuperCheese

SuperCheese

Użytkownicy
posty192
Propsy25
  • Użytkownicy
Ja pierdole właśnie po tym jak mi Edek to poradził się sczaiłem, że nie sprecyzowałem który to gothic.
Teraz tak.
Rutyna kurwa Wiesław
FUNC VOID Rtn_gowno_1506 () //-to jest ta, gdzie stoi nad przepascia, nie zaprzepascic.
{
TA_Stand (08,00,12,00,"WP_INTRO06");
TA_Stand (12,00,08,00,"WP_INTRO06");
};
Rutyna kurwa Zdzisław  :lol:  
FUNC VOID Rtn_gowno_1507 ()   //kurwa jak teraz ta rutyna nie wejdzie to biore natanka i zapierdolimy najmana
{
TA_Stand (08,00,12,00,"WP_INTRO07");
TA_Stand (12,00,08,00,"WP_INTRO07");
};
Jedziemy dalej bo na to przed Twoją wypowiedzią Rafale wpadłem.
czym
Npc_ExchangeRoutine(self, "START");Różni się od
Npc_ExchangeRoutine (self,"GOWNO");Nie jestem zbyt bystry. Skopiowałem tę funkcję ze skryptów Mordraga.

Spacer w moim skrypie nie wywalił błędów. Napisałem, że te funkcje nie chwyciły. Tu ponownie nie wyraziłem się precyzyjnie. Po prostu gdy kończę dialog mają wciąż stare rutyny. Wybacz za brak precyzji.

Załapał  :wink:
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W moich przykładach zmiana rutyny jest PO

AI_StopProcessInfos (self);
dialog tez jest poniekąd rutyna więc może to sprawa tego.

zSpy coś wywala w trakcie dialogu ?

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A ja po prostu obstawiam że w taki sposób nie da się zmienić rutyny w czasie dialogu z tym kim się gada zwykłymi skryptami i huj.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A ja po prostu obstawiam że w taki sposób nie da się zmienić rutyny w czasie dialogu z tym kim się gada zwykłymi skryptami i huj.
Idiota ? :D  Napisałem w swoim poście ORYGINALNE DZIAŁAJĄCE SKRYPTY z Gothic`a 1 ...

SuperCheese

SuperCheese

Użytkownicy
posty192
Propsy25
  • Użytkownicy
Trolle...
Wchodzę sobie dziś na tm, dział Modding Gothica> Problematyka> Skrypty, by sprawdzić czy nie ma jakiś nowych odpowiedzi w tym temacie. Patrze! A tu "Poprawna rutyna nie wchodzi." i dalej opis tematu "Gothic 1" <.>

Dobra
Jak dawałem na koniec te zmianę rutyny i tak nic się nie działo.

Z zspy nie potrafię znaleźć nic ciekawego. Jedyne co to dwie linijki rzuciły mi się w oczy.

Nic odkrywczego, coś jest, że nie mogą wejść
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry