Syntax error 1000.0 (line16) 4595 8

O temacie

Autor Drock

Zaczęty 5.11.2012 roku

Wyświetleń 4595

Odpowiedzi 8

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Syntax error 1000.0 (line16)
2012-11-05, 16:26(Ostatnia zmiana: 2012-11-05, 16:27)
Mam problem z LeGo, gdy do funkcji FF_ApplyExt dam liczbę z przecinkiem to wyskakuje mi :

http://ifotos.pl/zobacz/errorjpg_xnphspp.jpg

myślę że to błąd z pakietem float.

Gothic.src
_INTERN\IKARUS_CONST_G2.D
_INTERN\ENGINECLASSES_G2\*.D
_INTERN\IKARUS.D

_INTERN\float.D

LeGo\Header.src

Startup
FF_ApplyExt(COMPASS_TRIGGER, 1000.0, -1);
liczby użyte w przykładzie są przykładowe

English:
Spoiler
I have a problem with, were the function FF_ApplyExt give the number od decimal it appears :

http://ifotos.pl/zobacz/errorjpg_xnphspp.jpg

I think it's a mistake package float.

Gothic.src
_INTERN\IKARUS_CONST_G2.D
_INTERN\ENGINECLASSES_G2\*.D
_INTERN\IKARUS.D

_INTERN\float.D

LeGo\Header.src

Startup
FF_ApplyExt(COMPASS_TRIGGER, 1000.0, -1);
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Bo nie daje się przecinków... Poprawnie jest tak:
FF_ApplyExt(COMPASS_TRIGGER, 1000, -1);
Syntax error oznacza, że jakaś funkcja jest źle napisana, tak nawiasem.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
zgadzam się z tobą że  poprawnie jest bez przecinku ale czasem trzeba np.
przykład z strony LeGo wiki
Cytuj
function : Nazwa funkcji
delay : Jest to opóźnienie pomiędzy wywołaniami. (0.0 == co klatkę)
cycles : Określa ilę razy funkcja powinna zostać wywołana (-1 == nieskończoną ilość razy)

ja akurat potrzebuje mieć zmienną z przecikiem

ale skończmy offtop
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
I'm sorry for the inconvenience that description has caused, but it was just a wrong translation (Can't remember who did it), in the German wiki (the original after all) it just says 0 == every frame (note that there is no decimal point).

If there are any other questions regarding LeGo or Ikarus, feel free to ask and ignore Bogdan Zwei.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Syntax error 1000.0 (line16)
#4 2012-11-05, 19:23(Ostatnia zmiana: 2012-11-05, 19:25)
Thank you Lehona for your answer,
but I one more question

whether colour names there are specially done only on monster' s ? wheter one can do on NPC and how to do it ?




Jeśli ktoś zna lepiej ode mnie angielski mógłby to lepiej przetłumaczyć ?
Czy kolorowe nazwy są specjalnie zrobione tylko pod stworami, czy można je zrobić też nad npc a jeśli tak to jak ?

Ja dopiero słabo gram w lol'a ale nigdy z chejtem polkaów się nie spotkałem
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Jeśli ktoś zna lepiej ode mnie angielski mógłby to lepiej przetłumaczyć ?
Czy kolorowe nazwy są specjalnie zrobione tylko pod stworami, czy można je zrobić też nad npc a jeśli tak to jak ?
Ogólnie jest to zrobione dla NPC, spójrz na bandytę dla przykładu, świeci na czerwono prawda?
Używa to temp attidute, jeśli zamiast tego dasz np.
  if     (oth.npctype & NPC_FRIEND) { col = Focusnames_Color_Friendly(); }Każdy enpecet któremu w skrypcie ustawisz że jest friendem, będzie wyświetlany na zielono (w sensie jego imię). Jest to tylko przykład byś zrozumiał, jeśli go nie rozumiesz, pisz.
BTW edytuj następny kawałek kodu w tym skrypcie odnośnie nie NPC, bo inaczej będzie zachowany kolor ostatnio namierzonego npc, czyli np. czerwony. Ja np. uznałem to za nieestetyczne i edytowałem to.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dzięki sawik
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
Sawik already kinda explained it, but technically the colours work for everything that enters your focus (whose name is displayed, that is).  

It might not work for your NPCs because our method of determining which colour to use is based on attitudes which I think are not actually implemented in Gothic i.e. Gothic doesn't use them. When we first developed the script we had to implement them ourselves (Gottfried and me that is). You can choose any other way you like to decide which colour to use, e.g. npctype (NPC_FRIEND or so would be green) or other things. The same goes for items though they obviously have neither an attitude towards the player nor an npctype, but you could for example just write it in the scripts which colour they should be (there are several unused variables in C_ITEM, e.g. weight, so you just do weight = 1; for green colour or so) and then you just check which value itm.weight has and set the colour accordingly.
However, this does require you to change the script which might need a basic understanding of Ikarus.


That was a really brief description, if you need more help concerning one of the things I mentioned just ask, I'm sure someone here including me will answer soon :)
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Lehona, I am not sure if I tested it or it was only a rumor I heard, but apparently there was a thing where "Weight" was working to some extend to limit inventory capacity.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry