Expected "{" 2552 4

O temacie

Autor DizZy

Zaczęty 2.12.2012 roku

Wyświetleń 2552

Odpowiedzi 4

DizZy

DizZy

Użytkownicy
posty83
Propsy3
  • Użytkownicy

DizZy

Expected "{"
2012-12-02, 08:17(Ostatnia zmiana: 2012-12-02, 08:26)
Witam.Mam pewien problem podzczas parsownia skryptów wykrywa mi błąd w tej części dialogu "expected {"

Cytuj
FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_PAL_888_Madris_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1);
{

   return TRUE;
};
};


Dokładniej w tej linijce:

Cytuj
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1);


Cały dialog tutaj :
Cytuj
//*********************************************************************
//   Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_PAL_888_Madris_EXIT   (C_INFO)
{
   npc         = PAL_888_Madris;
   nr          = 999;
   condition   = DIA_PAL_888_Madris_EXIT_Condition;
   information = DIA_PAL_888_Madris_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_PAL_888_Madris_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
//   Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_PAL_888_Madris_witaj   (C_INFO)
{
   npc         = PAL_888_Madris;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_PAL_888_Madris_witaj_Condition;
   information = DIA_PAL_888_Madris_witaj_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Witaj , kim jesteś?";
};

FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_witaj_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_PAL_888_Madris_witaj_Info()
{
   AI_Output (other ,self ,"DIA_PAL_888_Madris_witaj_15_00"); //Witaj , kim jesteś ?
   AI_Output (self ,other,"DIA_PAL_888_Madris_witaj_01_01"); //Jestem paladynem , nazywam się Madris.Stoje tu i patroluje czy orkowie nie nadciągają.
   AI_Output (self ,other,"DIA_PAL_888_Madris_witaj_01_02"); //Strasznie chce mi się pić a nie moge się stąd ruszyć.
   
};

//*********************************************************************
//   ZADANIE
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_PAL_888_Madris_zadanie   (C_INFO)
{
   npc         = PAL_888_Madris;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_PAL_888_Madris_zadanie_Condition;
   information = DIA_PAL_888_Madris_zadanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Może moge ci pomóc...?";
};

FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_zadanie_Condition()

{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_PAL_888_Madris_witaj))
{

   return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_PAL_888_Madris_zadanie_Info()
{
   AI_Output (other ,self ,"DIA_PAL_888_Madris_zadanie_15_00"); //Może moge ci pomóc ?
   AI_Output (self ,other,"DIA_PAL_888_Madris_zadanie_01_01"); //Jasne możesz przynieść mi wode.
   AI_Output (other ,self ,"DIA_PAL_888_Madris_zadanie_01_02"); //Pewnie postaram się to szybko załatwić.
   
   Log_CreateTopic (TOPIC_woda, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus (TOPIC_woda, LOG_RUNNING);
   B_LogEntry (TOPIC_woda, "Paladyn Madris poprosił mnie abym przyniósł mu wody");
   
};

//*********************************************************************
//   KONIEC ZADANIA
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_PAL_888_Madris_mamwode   (C_INFO)
{
   npc         = PAL_888_Madris;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Condition;
   information = DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Mam wodę";
};

FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_PAL_888_Madris_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1);
{

   return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Info()  //&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1);
{
   AI_Output (other ,self ,"DIA_PAL_888_Madris_mamwode_15_00"); //Mam wodę.
   AI_Output (self ,other,"DIA_PAL_888_Madris_mamwode_01_01"); //Dzięki masz tutaj nagrodę.
   AI_Output (other ,self ,"DIA_PAL_888_Madris_mamwode_01_02"); //Nie ma za co.
   
   B_Giveinvitems (other, self, itfo_water, 1);
   Createinvitems (self, itmi_gold, 100);
   B_giveinvitems (self, other, itmi_gold, 100);
   Log_SetTopicStatus (TOPIC_woda, LOG_SUCCES);
   B_LogEntry (TOPIC_woda, "Dałem Madrisowi wode");
   
};




Niewiem w czym jest problem ;c
 

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Usuń ";" po tej linijce i będzie git ;)
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Expected "{"
#2 2012-12-02, 08:50(Ostatnia zmiana: 2012-12-02, 08:51)
Ponieważ w tej linijce
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1);
nie powinno być " ; ".

 i dobra rada używaj tabulatora poprawi czytelność kodu.
FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_PAL_888_Madris_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1)
{

return TRUE;
};
};
 

DizZy

DizZy

Użytkownicy
posty83
Propsy3
  • Użytkownicy
Wielkie dzięki , leci propsik.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Expected "{"
#4 2012-12-02, 12:56(Ostatnia zmiana: 2012-12-02, 12:59)
i dobra rada używaj tabulatora poprawi czytelność kodu.
FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_PAL_888_Madris_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1)
{

return TRUE;
};
};

i lepiej używaj ich w taki sposób

FUNC INT DIA_PAL_888_Madris_mamwode_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_PAL_888_Madris_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1)
{
return TRUE;
};
};

zasada jest prosta jeden { od następnej linijki jeden tab więcej jeden }; tab mniej w linijce występowania :)



do tego wszystkie wartosci INT`a oprócz 0 interpretowane są jako prawda wiec zamiast
(npc_hasitems (other, itfo_water) >= 1)
mozna by napisać

npc_hasitems (other, itfo_water)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry