Jak zrobić i zapisać nowy model broni 10305 17

O temacie

Autor ModerWarrior

Zaczęty 29.04.2011 roku

Wyświetleń 10305

Odpowiedzi 17

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Witam nie mam program wings i odpalam nim pliki broni w formacie 3ds.I mam pytanie jakbym już skończył modelować tę broń to co dalej zrobić kompletnie nie wiem gdzie ją zapisać pod jaką nazwą,i gdzie coś dopisać w skryptach.Proszę o pomoc jak to zrobić pokolei.
 

janpl

janpl

Użytkownicy
posty95
Propsy7
  • Użytkownicy
Witam nie mam program wings i odpalam nim pliki broni w formacie 3ds.I mam pytanie jakbym już skończył modelować tę broń to co dalej zrobić kompletnie nie wiem gdzie ją zapisać pod jaką nazwą,i gdzie coś dopisać w skryptach.Proszę o pomoc jak to zrobić pokoleji.
Nazwa to już twój wybór możesz ją nazwać jak chcesz np. Moja_bron.3ds :)  Bron wrzucasz do folderu w przypadku Gothic 2NK: _work/data/meshes/items/IT_Weapons :D  Skrypt: otwierasz skrypt w którym są bronie i w linijce visual wpisujesz nazwe swojego 3ds :)
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Powiększ także model, na podstawie któregoś istniejącego miecza. Poprzeglądaj tutoriale oraz obejrz ten filmik jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
https://www.youtube.com/watch?v=9FdM9MHCneQ
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

patryk22

patryk22

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Powiększasz na podstawie modelu z gry. Potem klikasz: File -> Export -> 3ds Studio i zapisujesz z końcówką .3ds.

Dalej kieruj się instrukcjami poprzedników. Myślę że pomogłem :)
 

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Z tyn powiększeniem chodzi o to żeby moja broń z porównaniem z gotową bronią z Gothica miała taką samą wielkość?
AAaa i jeszcze jedno ważne pytanie jak np: zrobiłem już nową broń to gdzie i jak się robi teksture do tej broni i gdzie to trzeba zapisać(Folder i skrypt)Bo np jak walne do tego texture pałki kopacza to nie będe wiedział gdzie narysować ostrze a gdzie podstawę mojej broni.
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Tak, ale ułóż ten miecz tak samo jak ten z gothica, a teksturki wypakuj do Work Data Tektures Items, ale były o tym poradniki
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy
Pierw musisz zmapować model (unwrap) ,wyeksportować teksturę programem (to będzie taka siatka na płaszczyźnie ) później wzorując się na niej tworzysz teksturę , nazywasz ją tak jak model broni ,zapisujesz w .tga i wrzucasz do folderu _work/data/textures/Items
 

gothic1210
  • Gość
Jeśli nie radzisz sobie z wingsem to wersja 1.4.1 ma polską wersję językową, ale to chyba wszyscy wiedzą. Może to ci trochę ułatwi obsługę. I mówię to także do początkujących.  :lol:
Niezwiązane z tematem, ale może się przydać.
 

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Tak, ale ułóż ten miecz tak samo jak ten z gothica, a teksturki wypakuj do Work Data Tektures Items, ale były o tym poradniki

A wypakowuje się programem VDFS tak?
 

gothic1210
  • Gość
A wypakowuje się programem VDFS tak?

VDFS albo GoMan.
 

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Ok dobrze dzięki wszystkim za pomoc pokombinuje.

Pierw musisz zmapować model (unwrap) ,wyeksportować teksturę programem (to będzie taka siatka na płaszczyźnie ) później wzorując się na niej tworzysz teksturę , nazywasz ją tak jak model broni ,zapisujesz w .tga i wrzucasz do folderu _work/data/textures/Items
Nie bardzo wiem gdzie to się kilika czy mógłby ktoś zrobić screeny i wkleić bo właśnie model umiem robić a tej teksturki nie...
Bo u mnie to wygląda tak jak w załączniku[attachment=552:Mieczyk.rar]
 

gothic1210
  • Gość
[quote author=Huno#msg date=1304168043a potem na Mapowanie UV  na samym dole menu kontekstowego. Potem pojawia ci się okienko. Zaznaczasz model jeszcze raz i bierzesz Dziel według>wybierasz coś tam, potem na Kontynuuj. Następnie masz zmapowany model. Możesz sobie przesuwać elementy żeby przypasowały do tekstury. Następnie na Utwórz teksturę. Pamiętaj że najpierw musisz zaimportować  obrazek (opcja jest w menu plik). Pojawi ci sę potem okienko. W nim wybierasz rozdzielczość i teksture.
Jest to bardzo nieprecyzyjnie napisane, ale ja tak robię i działa zawsze. Jakbyś miał jakieś pytania to pisz.
 

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Więc wiem jak już to zrobić tylko że jak już ustawiłem to gdzie sie to zapisuje jako .tga nie ma tam przycisku zapisz
.Możesz dać screena?
Już wiem jak sie zapisuje :D
 

gothic1210
  • Gość
Więc wiem jak już to zrobić tylko że jak już ustawiłem to gdzie sie to zapisuje jako .tga nie ma tam przycisku zapisz
.Możesz dać screena?
Już wiem jak sie zapisuje :D

Skoro pomogłem to liczę na propsa  :lol:   A temat chyba do zamknięcia, tak?  :D
 

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Skoro pomogłem to liczę na propsa  :lol:   A temat chyba do zamknięcia, tak?  :D
Ech mam jeszcze jeden problem zapisałem tą teksturke w .tga w folderze textures,ITEM a teksturka nadal sie nie zmieniła...Czemu?
 

danielmanu94

danielmanu94

Użytkownicy
posty19
Propsy3
  • Użytkownicy
Witam a ja mam problem taki iż wszystko jest ładnie zrobione miecz jest w grze tylko ze jest on wielkości zapałki  (oO ) powiększałem w wingsie3d jeszcze bardziej niż kolega u góry co mam zrobić?
 
Reżyser machanimy i początkujący modder



https://www.youtube.com/watch?v=danielmanu9

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Też tak miałem musisz usunąć plik o nazwie twojego miecza z folderu meshesh,_compiled i jeszcze raz edytować miecz i nadpisać w folderze tym co wcześniej zapisałeś.Ja tak robie i mi się zmienia.
Nie wiem czy trzeba ale jeszcze kompiluje skrypty.
 

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Ju nie ma problemu TEMAT DO ZAMKNIĘCIA (Zapomniałem o tym temacie xD)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry