Skrypt 2759 4

O temacie

Autor kazzam

Zaczęty 30.05.2010 roku

Wyświetleń 2759

Odpowiedzi 4

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW

kazzam

Skrypt
2010-05-30, 20:46(Ostatnia zmiana: 2010-05-30, 20:54)
Zrobiłem easy makerem skrypt zwykłej rozmowy gdzie npc daje nam pancerz w zamian za 10 skór wilka.ale ciągle wyskakuje mi przy repreasowaniu błąd linijek 1,5,6,7 itp,itd.powie mi ktoś co jest nie tak w skrypcie?









// ************************************************************
//                     EXIT
// ************************************************************

INSTANCE DIA_Bajdas_EXIT(C_INFO)
{
   npc         = VLK_1001_Bajdas;
   nr         = 999;
   condition   = DIA_Bajdas_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Bajdas_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_Bajdas_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Bajdas_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
};


//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Bajdas_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc         = VLK_1001_Bajdas;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Bajdas_HELLO1_Condition;
   information   = DIA_Bajdas_HELLO1_Info;
   permanent   = FALSE;
   description   = "Kim jesteś?";
};

FUNC INT DIA_Bajdas_HELLO1_Condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Bajdas_HELLO1_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bajdas_HELLO1_15_01"); //Kim jesteś?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bajdas_HELLO1_03_02"); //Nazywam się Bajdas
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bajdas_HELLO1_03_03"); //Jestem krawcem
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bajdas_HELLO1_15_04"); //czy jeśli przyniosę ci skóry zwierząt będziesz w stanie uszyć mi jakiś pancerz?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bajdas_HELLO1_03_05"); //oczywiście,pod warunkiem że będzie to 10 sztuk

};

//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================

INSTANCE DIA_Bajdas_HELLO2 (C_INFO)
{
   npc         = VLK_1001_Bajdas;
   nr         = 2;
   condition   = DIA_Bajdas_HELLO2_Condition;
   information   = DIA_Bajdas_HELLO2_Info;
   permanent   = TRUE;
   description   = "Mam 10 skór wilka";
};

FUNC INT DIA_Bajdas_HELLO2_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bajdas_HELLO1))
 && (Npc_HasItems (other, ItAt_WolfFur) >=9)
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Bajdas_HELLO2_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bajdas_HELLO2_15_01"); //Mam 10 skór wilka
    B_GiveInvItems (other, self, ItAt_WolfFur, 10);
 
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bajdas_HELLO2_03_03"); //Dobrze,dam ci za nie Skórzany pancerz
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bajdas_HELLO2_15_04"); //świetnie
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bajdas_HELLO2_03_05"); //proszę,oto on
    CreateInvItems (self, ITAR_Leather_L, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, ITAR_Leather_L, 1);
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bajdas_HELLO2_15_06"); //Wielkie dzięki

};
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jakie to są błędy ?
 

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
nieistniejące w większości ;/ np line 1  ż>=D  
line 2  ;
line 3 :,
line 5 DIA_Bajdas_EXIT


nie łapie przez to o co chodzi,jak wróce na kompa swojego(bo u kumpla jestem) to napisze skrypt ręcznie i zobaczę czy efekt będzie ten sam...

miałem kiedyś podobny problem gdy  używałem programu  do skrypów,wtedy także miałem błędy których nie było z tego co widziałem.
 

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy
Osobiście odradzam pisania w tego typu programach npctów czy misji, bo zawsze wyskakują tego typu błędy. Szybciej człowiek się nauczy podpatrując aktualne skrypty i gdy tworzy na ich podstawie.
 

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW

kazzam

Skrypt
#4 2010-05-31, 09:42(Ostatnia zmiana: 2010-05-31, 15:47)
Cytat: karus link=topic=10246.msg97419#msg97419 date=May 31 2010, 09:34 AM\'
Osobiście odradzam pisania w tego typu programach npctów czy misji, bo zawsze wyskakują tego typu błędy. Szybciej człowiek się nauczy podpatrując aktualne skrypty i gdy tworzy na ich podstawie.


prawda.napisałem samemu to,praktycznie identyczne jest i działa poprawnie,niestety wiadomo,zajmie to zawsze więcej czasu bo samemu łatwiej się pomylić.

Mam teraz nowy [problem,dawno właśnie w gothicu nie siedziałem bo już ponad 0,5 roku.mam problem mianowicie taki:dałem tego npc,dialog,własnoręcznie zrobioną zbroje,miecz itp, przyzywam go w grze mam armor,sworda i wygląd jaki mu nadałem ale nie idzie się do niego odezwać,stoi jak ten słup soli i nic nie idzie zrobić.szukam aktualnie jakieś rady w tym dziale gdyż w spacerze dobrze z tego co wiem skrypty naprawiłem,zaktualizowałem dialogi i zapisałem.


to mój NPC     specialnie teraz dałem muu wygląd itp, od strażnika by być pewnym że to nie błąd któregoś z moich wpisów.ale dalej nie można się do neigo odezwać.


INSTANCE VLK_1001_Bajdas (Npc_Default)
{
   // ------ NSC ------
   name       = "Bajdas";
   guild       = GIL_VLK;
   id          = 1001;
   voice       = 12;
   flags       = 0;                                                   
   npctype      = NPCTYPE_MAIN;
   
   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 1);                                                
      
   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic   = FAI_NAILED;   
   
   // ------ Equippte Waffen ------                                                   
   EquipItem         (self, ItMw_1H_Mil_Sword);
   
   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);
   
      
   // ------ visuals ------                                                         
   
   B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Bald", Face_N_NormalBart09, BodyTex_N, ITAR_MIL_L);   
   Mdl_SetModelFatness   (self, 1);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Relaxed.mds");
   
   // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
   B_GiveNpcTalents (self);
   
   // ------ Kampf-Talente ------                                                      
   B_SetFightSkills (self, 30);
};





przed chwila aktualizowałem out-put units z dialogami,szukam dialogów które dodałem i nic...nie ma,ktoś wie cy się da coś zrobic by wykrywało nowe dialogi? choć z kolei potem miałem już normalnie wszystko,ale dalej npc stoi i nie idzie pogadac ;/
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry