Problem z wpisem do dziennika. 5995 18

O temacie

Autor Hunn

Zaczęty 29.12.2009 roku

Wyświetleń 5995

Odpowiedzi 18

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Witam!
Zrobiłem skrypt zadania, dodałem linijke wpisu do dziennika do Log_Constants.D i ZSpy ciągle wykrywa mi 1 błąd a mianowicie w tej linijce:
[codebox]const string Topic_Strażnik-złodziej      = "Strażnik-złodziej"[/codebox]
Gdzie jest błąd? Ciągle zmieniam położenie tego znaku i nic cały czas to samo! Oto treść błędu:
[codebox]PAR: Expected '='(line 11)[/codebox]
Pozdrawiam!
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z wpisem do dziennika.
#1 2009-12-29, 11:01(Ostatnia zmiana: 2009-12-29, 11:06)
Może spróbuj bez myślnika? W nazwach zmiennych używa się raczej tylko liter, cyfr i podkreślnika.
I dobrze by było odpuścić sobie polskie znaki, ale raczej nie to jest powodem błędu.

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy

Hunn

Problem z wpisem do dziennika.
#2 2009-12-29, 11:12(Ostatnia zmiana: 2009-12-29, 11:15)
Hmm dialog i wpis generowałem za pomocą Easy Dialog Maker v.3.00 ale nadal nie rozumiem dlaczego ZSpy ciągle się upomina o te '='? Czy przesunięcie tego znaku ma jakiś wpływ?

EDIT: A może pokazać skrypt może tam dopatrzycie się błedu?
 

dr inż. Fenix

dr inż. Fenix

The Modders
Dekadent
posty262
Propsy131
  • The Modders
  • Dekadent
zapomniałeś również o ";" na końcu
 
"Wolna wola jest iluzją!"

"Biorąc pod uwagę, że wszechświat jest układem zamkniętym, w którym wszystkie ruchy cząstek elementarnych, będących bodźcami organizmów żywych są determinowane ruchami Browna trwającymi od wielkiego wybuchu."

Jednak czy wszechświat to tylko cząstki elementarne?





"I am the blade of TheModders!"

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy

maciejG

Problem z wpisem do dziennika.
#4 2009-12-29, 12:43(Ostatnia zmiana: 2009-12-29, 12:55)
Myślę, że chodzi o to, że interpretuje nazwę jako strażnik (minus) złodziej. Poza tym ja na miejscu parsera nie lubiłbym polskich znaków.
@down:
myślnika, ja bym średnika nie usuwał  :P  .
 
Spoiler

dr inż. Fenix

dr inż. Fenix

The Modders
Dekadent
posty262
Propsy131
  • The Modders
  • Dekadent
o dziwo polskie znaki nie robią chyba problemów. W MT jeden przedmiot ma "ó" w instancji i nie powoduje to jakoś problemów, co do średnika to eż nie wiem czy powoduje błąd ale na wszelki wypadek bym go usunął.
 
"Wolna wola jest iluzją!"

"Biorąc pod uwagę, że wszechświat jest układem zamkniętym, w którym wszystkie ruchy cząstek elementarnych, będących bodźcami organizmów żywych są determinowane ruchami Browna trwającymi od wielkiego wybuchu."

Jednak czy wszechświat to tylko cząstki elementarne?





"I am the blade of TheModders!"

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Ok wasze rady pomogły, ale w związku z moimi (częstymi :(  ) problemami proszę admina o pozostawienie jeszcze tego tematu. Napewno będe miał jeszcze troche pytań.
Pozdrawiam!
 

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Przepraszam za dubla ale mam problem(znowu, a nie mówiłem? :(  ). Kończe te zadanie i dodałem warunek oto on:

[codebox] FUNC INT DIA_Mark_HELLO1_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA))
    && (MIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNING)
    {
    return TRUE;
    };
};[/codebox]
ZSpy oczywiście wykrywa błąd oto jego treść:
[codebox]U:PAR: CONTENT\STORY\MISSIONS\DIA_NON_1011_MARK.D: Unkown identifier : MIS_STRAZNIK_ZLODZIEJ[/codebox]
Proszę o pomoc!
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy

maciejG

Problem z wpisem do dziennika.
#8 2009-12-29, 19:59(Ostatnia zmiana: 2009-12-29, 20:01)
Po pierwsze źle nawiasy:
FUNC INT DIA_Mark_HELLO1_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA))
&& (MIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNING)
{
return TRUE;
};
};
Poprawnie:
FUNC INT DIA_Mark_HELLO1_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA)
&& (MIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNING))
{
return TRUE;
};
};
I pozmieniałeś wszystkie identyfikatory z strażnik-złodziej na STRAZNIK_ZLODZIEJ?
 
Spoiler

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy

Hunn

Problem z wpisem do dziennika.
#9 2009-12-29, 20:36(Ostatnia zmiana: 2009-12-29, 20:45)
Nie straznik_zlodziej jest pisane z małej. Dzięki za pomoc jutro sprawdzę, bo dzisiaj nie mam czasu.

EDIT:Nadal jest błąd  tym "MIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNING".
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
ZamiastMIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNINGpowinno być MIS_Straznik_zlodziej == LOG_RUNNINGponieważ pojedynczy znak = oznacza przypisz, a nie równa się.

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Kolejny błąd zmieniam go jak moge i nic znowu się ZSpy uczepił :D  :
[codebox]U:PAR: Expected '{'( line 42)[/codebox]
A oto dany fragment:
[codebox]FUNC INT DIA_Mark_HELLO1_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA)
    &&  MIS_Straznik_zlodziej == LOG_RUNNING))    
{  
        return TRUE;
};[/codebox]
PS: Co do twojego postu Adanos pomogło dzięki, ale błędy i tak się mnożą :D
 

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade
Zdaje mi się że brakuje nawiasu w && MIS_Straznik_zlodziej == LOG_RUNNING))Poprawnie && (MIS_Straznik_zlodziej == LOG_RUNNING))
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie ma nawiasu klamrowego na końcu, oprócz tego co napisał Axel, taka jest treść błędu.
FUNC INT DIA_Mark_HELLO1_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA)
&& MIS_Straznik_zlodziej == LOG_RUNNING)
{
return TRUE;
};
};
 
Spoiler

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Nic już nie wychodzi co chwila masa nowych błędów:(. Może ktoś chciałby zerknąć na te skrypty i mi pomóc?
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
No to je pokaż.
 
Spoiler

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Proszę:
[codebox]//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Mark_EXIT(C_INFO)
{
   npc         = NON_1011_Mark;
   nr         = 999;
   condition   = DIA_Mark_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Mark_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Mark_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC INT DIA_Mark_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Mark_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc         = NON_1011_Mark;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Mark_HELLO1_Condition;
   information   = DIA_Mark_HELLO1_Info;
   permanent   = FALSE;
   description   = "No proszę kogo my tu mamy?!";
};

FUNC INT DIA_Mark_HELLO1_Condition()
{
if Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA)
&& (MIS_STRAZNIK_ZLODZIEJ == LOG_RUNNING)
{
return TRUE;
};
};

func VOID DIA_Mark_HELLO1_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Mark_HELLO1_15_01"); //No proszę kogo my tu mamy?!
    AI_Output (self, other ,"DIA_Mark_HELLO1_03_02"); //Thorus?! Co ty tutaj robisz?
    AI_Output (other, self ,"DIA_Mark_HELLO1_15_03"); //Wiem o wszystkim ty parszywy złodzieju!
    AI_Output (self, other ,"DIA_Mark_HELLO1_03_04"); //Ha! I pewnie przyszedłeś to wszystko odzyskać?
    AI_Output (other, self ,"DIA_Mark_HELLO1_15_05"); //A jak myślisz?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Mark_HELLO1_03_06"); //Będziesz musiał to sobie sam wziąć!

   AI_StopProcessInfos   (self);   
   Npc_SetTarget(self,other);
   AI_StartState(self,ZS_ATTACK,1,"");


};
//========================================
//-----------------> ZWROT
//========================================

INSTANCE DIA_Mark_ZWROT (C_INFO)
{
   npc         = NON_1011_Mark;
   nr         = 2;
   condition   = DIA_Mark_ZWROT_Condition;
   information   = DIA_Mark_ZWROT_Info;
   permanent   = FALSE;
   Important   = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Mark_ZWROT_Condition()
{
if Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bartholo_MISJA)
&& (MIS_STRAZNIK_ZLODZIEJ == LOG_RUNNING)
{
return TRUE;
};
};


func VOID DIA_Mark_ZWROT_Info()
{
    AI_Output (self, other ,"DIA_Mark_ZWROT_03_01"); //Prosze nie zabijaj mnie!
    AI_Output (other, self ,"DIA_Mark_ZWROT_15_02"); //Dobra już dobra oddawaj rude, miecze i biżuterie.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Mark_ZWROT_03_03"); //Proszę.
    B_GiveInvItems (self, other, Schutzamulett_Total, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, Amulett_der_Macht, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, Schutzring_Magie2, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, Schutzring_Magie1_Fire1, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 1000);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMw_1H_Sword_Long_01, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMw_1H_Sword_Long_02, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMw_1H_Sword_Long_03, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMw_1H_Sword_Long_04, 1);
    B_LogEntry (TOPIC_Straznik_zlodziej,"Udało mi się odnalezć Marka i odebrać mu zrabowane rzeczy!");

};[/codebox]
[codebox]//========================================
//-----------------> MISJA
//========================================

INSTANCE DIA_Bartholo_MISJA (C_INFO)
{
   npc         = EBR_106_Bartholo;
   nr         = 1;
   condition   = DIA_Bartholo_MISJA_Condition;
   information   = DIA_Bartholo_MISJA_Info;
   permanent   = FALSE;
   Important   = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Bartholo_MISJA_Condition()
{
    return TRUE;
};

func VOID DIA_Bartholo_MISJA_Info()
{
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_01"); //Pss Thorus podejdz no.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_02"); //Tak?
    AI_PlayAni (self, "T_SEARCH");
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_03"); //Mam dla Ciebie pryiorytetowe zadanie.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_04"); //Zamieniam się w słuch.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_05"); //Sprawa jest bardzo delikatna, więc nie paplaj ozorem na lewo i prawo.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_06"); //Jasne, możesz liczyć na moją dyskrecje.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_07"); //I to w tobie lubie, zawsze można na Ciebie liczyć, a teraz słuchaj.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_08"); //Kilka dni temu przybyła nowa dostawa towarów z zewnętrznego świata.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_09"); //W tym samym dniu wyrzuciliśmy z obozu strażnika oskarżonego o niesubordynacje i morderstwo.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_10"); //Pamiętam go! Miał na imię Mark, było z nim dużo problemów.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_11"); //Właśnie! Obawiam się, że ten gnojek nie opuśćił obozu z pustymi rękami.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_12"); //Jak to? Co ukradł?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_13"); //1000 bryłek rudy, kilka pierścieni, amuletów i trochę dobrej broni.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_14"); //Gdzie mam rozpocząć poszukiwania tego złodzieja?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_15"); //Myślę, że zwiał do Nowego Obozu i nie zdziwiłbym się, jeżeli sączy sobie ryżówke w karczmie Silasa.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_16"); //Tam rozpoczne jego poszukiwania.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_17"); //Tylko pamiętaj żaden z magnatów nie może się o tym dowiedzieć!
    AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_18"); //Oczywiście!
    AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_19"); //Kiedy pozbędziesz się tego złodzieja, przyjdz do mnie, a ja sowicie cię wynagrodzę.
    var int MIS_Straznik_zlodziej;
    MIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNING;

    Log_CreateTopic (TOPIC_Straznik_zlodziej,LOG_MISSION);
    Log_SetTopicStatus       (TOPIC_Straznik_zlodziej,LOG_RUNNING);
    B_LogEntry   (TOPIC_Straznik_zlodziej,"Bartholo zlecił mi odnalezienie strażnika imieniem Mark, podobno ukradł pare rzeczy magnatów i ukrywa się w Nowym Obozie.");

    B_GivePlayerXP (500);

};[/codebox]
 

Hunn

Hunn

Użytkownicy
posty194
Propsy5
  • Użytkownicy
Czy nikt nie potrafi mi pomóc?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie możesz sobie byle gdzie deklarować zmiennych. Musisz je deklarować poza funkcją.
Cytuj
func VOID DIA_Bartholo_MISJA_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_01"); //Pss Thorus podejdz no.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_02"); //Tak?
AI_PlayAni (self, "T_SEARCH");
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_03"); //Mam dla Ciebie pryiorytetowe zadanie.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_04"); //Zamieniam się w słuch.
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_05"); //Sprawa jest bardzo delikatna, więc nie paplaj ozorem na lewo i prawo.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_06"); //Jasne, możesz liczyć na moją dyskrecje.
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_07"); //I to w tobie lubie, zawsze można na Ciebie liczyć, a teraz słuchaj.
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_08"); //Kilka dni temu przybyła nowa dostawa towarów z zewnętrznego świata.
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_09"); //W tym samym dniu wyrzuciliśmy z obozu strażnika oskarżonego o niesubordynacje i morderstwo.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_10"); //Pamiętam go! Miał na imię Mark, było z nim dużo problemów.
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_11"); //Właśnie! Obawiam się, że ten gnojek nie opuśćił obozu z pustymi rękami.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_12"); //Jak to? Co ukradł?
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_13"); //1000 bryłek rudy, kilka pierścieni, amuletów i trochę dobrej broni.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_14"); //Gdzie mam rozpocząć poszukiwania tego złodzieja?
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_15"); //Myślę, że zwiał do Nowego Obozu i nie zdziwiłbym się, jeżeli sączy sobie ryżówke w karczmie Silasa.
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_16"); //Tam rozpoczne jego poszukiwania.
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_17"); //Tylko pamiętaj żaden z magnatów nie może się o tym dowiedzieć!
AI_Output (other, self ,"DIA_Bartholo_MISJA_15_18"); //Oczywiście!
AI_Output (self, other ,"DIA_Bartholo_MISJA_03_19"); //Kiedy pozbędziesz się tego złodzieja, przyjdz do mnie, a ja sowicie cię wynagrodzę.
var int MIS_Straznik_zlodziej;
MIS_Straznik_zlodziej = LOG_RUNNING;

Log_CreateTopic (TOPIC_Straznik_zlodziej,LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus (TOPIC_Straznik_zlodziej,LOG_RUNNING);
B_LogEntry (TOPIC_Straznik_zlodziej,"Bartholo zlecił mi odnalezienie strażnika imieniem Mark, podobno ukradł pare rzeczy magnatów i ukrywa się w Nowym Obozie.");

B_GivePlayerXP (500);

};
Czyli to na czerwono wywal gdzieś. Najlepiej na początek skryptu. Jeśli masz jakieś błędy, to podaj treści tych błędów.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry