Brak cieniowania po oddaleniu się od modelu 2401 0

O temacie

Autor

Zaczęty 28.08.2008 roku

Wyświetleń 2401

Odpowiedzi 0

LivingXadrian
  • Gość
Witam, mam taki problem.

Zrobiłem model wazy glinianej, otexturowałem i wstawiłem do Gothica 1.
Waza ma 328 tripsów i jest wielkości większego wazonu na kwiaty, to znaczy około 40 cm wysokości i 15 cm średnicy.
Wazę wstawiłem jako VOB.
Mój problem polega na tym że jak tylko odejdę na pewną odległość od wazy to ona zaczyna świecić (efekt jest taki jakby przestała być cieniowana przez silnik Gothica, co daje efekt świecenia).
Zauważyłem że jest to zależne od wielkości modelu do jego szczegółowości, wiec powiększyłem waze to rozmiarów 2 m wysokość i 75 cm średnica, waza przestała świecić po oddaleniu się od niej, ale bez przesady taka duża waza ! Wiec idąc tym tropem stworzyłem nową waze o rozmiarach tej małej tylko że o dużo gorszej szczegółowości i potem następną, tak doszedłem że moja waza o tej wielości musi wyglądać prawie jak prostopadłościan z kilkoma krzywymi krawędziami żeby po oddaleniu nie świeciła.
Czytałem też że jest w skryptach kod odpowiedzialny za zanikanie VOBów po przekroczeniu pewnej odległości, a czy może da się w skryptach ustawić te „świecenie” żeby na przykład było za granicą zanikania VOBów (wcześniej VOB by znikną niż by zaczął świecić).
Może jest jakiś inny sposób na zrobienie takiej wazy (wielkość wazonu na kwiaty, wysokość do 40 cm max), albo jakiś sposób na „świecenie”



 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry