Moje pytania odnośnie moddingu G2NK 4639 12

O temacie

Autor bonu$

Zaczęty 23.07.2018 roku

Wyświetleń 4639

Odpowiedzi 12

bonu$

bonu$

Użytkownicy
posty30
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam sympatyków Gothica

Chciałem pogrzebać trochę w Returningu 2.0, gdyż lubię dostosowywać mody pod swoje preferencje grania.
Rozpakowuje skrypty Returna 2.0 VDFSem i jest ok ale gdy mam już plik "Gothic.dat" to nijak nie mogę tego zdekompilować w swoim "Gothic sourcerze 3.14" po prostu program podczas dekompilacji przestaje działać, dodam że pliki "Gothic.dat" z większości innych modów "sourcer" dekompiluje/kompiluje mi bez problemu.

Ktoś wie o co chodzi ?
 
Śmieszny czar   >>>
https://www.youtube.com/watch?v=q4q1Ill-lDA
<<<

bonu$

bonu$

Użytkownicy
posty30
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Odświeżam. będę wdzięczny za wszelkie rady.
 
Śmieszny czar   >>>
https://www.youtube.com/watch?v=q4q1Ill-lDA
<<<

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Returning 2.0 wykorzystuje pakiety skryptowe, a GothicSourcer nie potrafi dekompilować skryptów z pakietami skryptowymi.

Jedynym wyjściem jest użycie programu DecDat. Jednak jego wadą jest to, że dekompiluje skrypty do jednego pliku.
https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1151032-Tool-DecDat
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty407
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
No jedyną opcją dekompilacji tych skryptów jest właśnie DecDat, lecz jeśli chcesz starszą wersję skryptów to masz tutaj pliki "Nieukończonego tłumaczenia Returninga 2.0 by Metek i Smox"
https://themodders.org/index.php?topic=29114.0
 
while(false) Do();

bonu$

bonu$

Użytkownicy
posty30
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No nic dzięki panowie za szybkie odpowiedzi.

W innych modach przerabiałem to co mi nie pasowało, po czym z powrotem tworzyłem paczki i grałem tak jak lubię.
Jednak w Returnie chyba nici z przeróbek bo tym "DetDat" nawet jak zdekompiluję, to potem nie zrobię działającej paczki skryptów w formacie VDF

Jest jakaś przyjaźniejsza [być może starsza] wersja Returninga w modowaniu/dekompilacji ?
Pytam bo nie chce mi się teraz znowu tego wszystkiego ściągać i instalować na darmo.
 
Śmieszny czar   >>>
https://www.youtube.com/watch?v=q4q1Ill-lDA
<<<

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Z tego co słyszałem Gothic Sourcer ma problemy z czymś takim:
func int nFunc()
{
var int arr[10];
return arr;
};
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

bonu$

bonu$

Użytkownicy
posty30
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dobra mam kolejny problem mianowicie:
Chodzi o najnowsze dwa modele zbroi z Gothic Sequel 2.21 i dodano je w ostatniej łacie w formacie MDM, a nie ASC. Nie są też skompilowane razem z innymi plikami tego typu w VDF w głównym folderze "Data", tylko znajdują się w _work/data/anims/compiled - właściwie w tym folderze są tam tylko te dwa pliki po instalce "Gothic Sequel", reszta "MDMów" jest standardowo w głównym folderze "Data".

Jak zastosować w swoim modzie te dwa nowe pancerze DHT2M i DHT2S, gdy je wrzucam do swojego moda w folder _compiled tam gdzie mam inne MDMy, przerabiając jednocześnie skrypty i uzupełniając o tekstury do nich, to wywala mi z gry i wyskakuje komunikat o braku ASC [gdy go zakładam te zbroje na postać].

Nie wiem jak zamienić MDM na ASC [Gothic Sourcer tego nie ogarnie - już sprawdzałem], a może jakiś nowy skrypt trzeba dopisać by korzystało bezpośrednio z tych plików MDM...

instance ITAR_DHT2M(C_Item)
{
   name = "Elitarny pancerz łowcy demonów";
   mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
   flags = 0;
   protection[PROT_EDGE] = 2;
   protection[PROT_BLUNT] = 2;
   protection[PROT_POINT] = 2;
   protection[PROT_FIRE] = 0;
   protection[PROT_MAGIC] = 0;
   value = 1000;
   wear = WEAR_TORSO;
   visual = "ITAR_BEGGAR.3ds";
   visual_change = "Hum_DHT2M_ARMOR.asc";   <--- niby MDM też powinno hulać jak jest dopisany format .asc lecz u mnie krzyczy że brak pliku asc
   visual_skin = 0;
   material = MAT_METAL;
   description = name;
   text[1] = NAME_Prot_Edge;
   count[1] = protection[PROT_EDGE];
   text[2] = NAME_Prot_Point;
   count[2] = protection[PROT_POINT];
   text[3] = NAME_Prot_Fire;
   count[3] = protection[PROT_FIRE];
   text[4] = NAME_Prot_Magic;
   count[4] = protection[PROT_MAGIC];
   text[5] = NAME_Value;
   count[5] = value;
};

Sama zbroja wygląda tak, pokazuje bo może ktoś ma ASC z niej ?
Jest też druga wersja z hełmem ale na tej z obrazka bardziej mi zależy

 
Śmieszny czar   >>>
https://www.youtube.com/watch?v=q4q1Ill-lDA
<<<

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty362
Propsy304
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Wypakuj sobie wszystkie pliki z anims.vdf, po czym zmień nazwę twoich pancerzy na te istniejące np. ARMOR_DJG_H/L.MDM. Potem podmień je w folderze, wcześniej te oryginalne sobie gdzieś skopiuj. Jak już podmienisz to otwierasz sourcera, dekompilujesz humans.msb i wypakuje ci wszystkie pliki związane z humas, w tym także pancerze. Wchodzisz sobie do folderu sourcera, potem w projects i tam masz asc_humans. Tam będziesz miał swoje ARMOR_DJG_H i L w asc, zmieniasz nazwę na jaką chcesz i tyle.

To jedyny sposób jaki znam, ale pewnie jest jakiś łatwiejszy. Dlatego może poczekaj, aż ktoś lepszy ode mnie w tych sprawach się wypowie. Sam jestem ciekaw czy jest inny sposób.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty667
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tylko, że jest ten problem, że wpakowanie skompilowanego pliku do odpowiedniego folderu i odpowiednie wypełnienie linijki jak to zrobił kolega, powinno zadziałać.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty362
Propsy304
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Tylko, że jest ten problem, że wpakowanie skompilowanego pliku do odpowiedniego folderu i odpowiednie wypełnienie linijki jak to zrobił kolega, powinno zadziałać.
Nie, MDM z G1 do G2 nie zadziała, na odwrót też.

bonu$

bonu$

Użytkownicy
posty30
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Próbowałem straciłem kilka h ale nie ogarniam tego jakby ktoś mógł przemienić żeby te pliki działały z G2 było by miło i bardziej przystępnie dla innych.


https://www.4shared.com/archive/uP5Cu97ffi/Nowy_folder.html
 
Śmieszny czar   >>>
https://www.youtube.com/watch?v=q4q1Ill-lDA
<<<

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie do końca pamiętam, jak to jest w przypadku zbroi, ale animacje na przykład mają dwie wersje skompilowanego pliku. Co więcej, da się przenieść zbroję z G1 do G2 i na odwrót nawet nie macając pliku .asc. Sam tak kiedyś robiłem, jak chciałem zachować oryginalną teksturę (w przeciwnym wypadku brałem .asc).

W takim wypadku, trzeba zrobić dwie rzeczy, wziąć wszystkie skompilowane wersje pancerza (jeśli jest więcej niż jedna, nie pamiętam) i dodać je do G1/2. Następny krok to skopiowanie jakiegokolwiek pancerza z gry do której chcesz dodać ten pancerz, po czym zmienić jego nazwę na tę samą co plik skompilowany. Następnie do skryptu pancerza, do visual_change wpisać nazwę skompilowanego pliku z dodatkiem .asc, oczywiście bez "-C" i jakiegokolwiek innego rozszerzenia.

Jeśli to dalej nie działa, zbroja którą kopiujesz jest błędna albo nie ma innej wersji asc. Niemożliwe, że mój sposób nie działa, bo sam tak robiłem i wszystko działało.

Gothic na ogół ma w dupie czy jest plik oryginalny (nieskompilowany) czy nie, lecz w przypadku .asc chce on mieć pewność, że istnieje coś takiego. Gra nie sprawdza zawartości pliku .asc, a nawet jeśli go sprawdzi, nadpisze wszystko jego skompilowaną wersją. Dlatego czasami gra się pluje, że nie ma .asc, jeśli jest tylko skompilowana wersja. Znacie to skądś? Gothic 1 może? Brakowało czasami modeli .asc lub .3ds (tak, 3ds też to czasami dotyka, stanowczo rzadziej, ale jednak).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

bonu$

bonu$

Użytkownicy
posty30
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Dzięki panowie za odpowiedzi trochę się męczyłem ale w końcu sposobem Ortegi dało rade, tyle tylko że musiałem to zrobić na Gothicu 1dynce, bo na sequelu i dwójce ni *uja nie chciało zrobić tego ACSa nawet z wgranym mdk...

Jako że Ortega i Bogus najbardziej mi tu objaśnili ten temat, co jest trzy a co pięć i z czym sie to je, to dzięki raz jeszcze i macie tam te propsy czy jak to tam się zwie : P

Poniżej załączam link do downloadu tej zbrojki z "Joł jude" dla zwykłych graczy którym nie chce się grzebać w skryptach [acs+skrypt+tekstura] wystarczy przenieść na czysty gothic i sprasować, w wersjach z modem też nie jest trudno to zrobić skoro taki "nieumiej" jak ja sobie z tym poradził : D

Temat można zamknąć

https://www.youtube.com/watch?v=e9voQ95WgQ0

 
Śmieszny czar   >>>
https://www.youtube.com/watch?v=q4q1Ill-lDA
<<<


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry