Kolizyjna tekstura 2485 5

O temacie

Autor hastor

Zaczęty 22.06.2018 roku

Wyświetleń 2485

Odpowiedzi 5

hastor

hastor

Użytkownicy
<tu podaj nazwę własnej modyfikacji>
posty24
Propsy40
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • <tu podaj nazwę własnej modyfikacji>
Witam! Ostatnio zrobiłem nową teksturę do istniejącego już drzewa (mianowicie chodzi o świerki). W oryginalnym modelu (z oryginalną teksturą) liście są bezkolizyjne. Gdy zrobiłem nowy .3ds z nową teksturą igieł, to cały model wraz z liściami jest kolizyjny. Nie wiem, co powoduje ten problem. Tekstura posiada kanał alpha. Bardzo prosiłbym o pomoc.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
O ile się nie mylę trzeba ustawić odpowiedni materiał, dla tej części drzewa.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Trzeba otworzyć model w spacerze (editor-mode), potem dodać nowy materiał do material filtera i wyłączyć mu kolizje.
Nie wiem czy to konieczne ale trzeba skasować model i texture z folderow compiled.

Jak nie zadziała to jeszcze otworzyć zen i go zapisać ponownie.

@Małgorzata
 


hastor

hastor

Użytkownicy
<tu podaj nazwę własnej modyfikacji>
posty24
Propsy40
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • <tu podaj nazwę własnej modyfikacji>
Zrobiłem tak, jak napisał Mark56, ale kolizja nadal występuje w grze. Z kolei w samym spacerze nie ma kolizji.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Małgorzata  Ratuj :D
 


Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sprawdź na wszelki wypadek jeszcze raz czy materiał jest zapisany w materialfilter i czy ma ustawiony brak kolizji.

Następnie zamknij Spacera/Gothica i wejdź do textures/_compiled. Znajdź swoją teksturę i wyrzuć ją.

Uruchom ponownie Spacera i pozwól mu skompilować teksturę.

Teraz powinno działać. :) Generalnie nie polecam kompilować tekstur przez Gothic.exe ani przez GothicStarter.exe z cmdline, ponieważ z tego co zauważyłem ignorują one materialfilter i każdej teksturze dają domyślne ustawienia. Każdą teksturę należy kompilować używając Spacera.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry