Ten Sun_Blocker_2000 wygląda jak zwykła tekstura alpha paddingu (domyślnie: ta która symuluje/kontroluje/blokuje przeźroczystość w starszych grach/programach). Zrób własną teksturę z kodem na magnetę, bo to jest kolor alpha paddingu (w szesnastkowym, na potrzeby PSa/GIMPa, to będzie: #ff00ff).
Potem wyeksportuj do Blendera i spróbuj zastąpić tego SB2k za pomocą tego nowego materiału; jak zadziała to git, jak nie - to jeszcze sprawdź czy ten mesh (ten Sun_Blocker_2000 i ten nowy, który sobie zrobiłeś) jest w 8 bitach na RGB, bo zEngine może nie czytać innych. No i jeszcze zajrzyj czy materiał/tekstura jest mniejsza niż 8192 pikseli w którejkolwiek z wielkości, bo DirectX mniejszy niż 10 (czytaj: Gothic nie jest zrobiony pod biblioteki DX10) takich wielkich nie czyta, a nawet ci nie powie. Jak mesh jest w tym formacie - to chyba tylko ludzie z forum
Blendera mogą coś zdziałać.