PORADY I SOLUCJA 44425 24

O temacie

Autor Simon Said

Zaczęty 29.07.2016 roku

Wyświetleń 44425

Odpowiedzi 24

Boris

Boris

Użytkownicy
posty19
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przełączniki w Bractwie/Kolumny na bagnie:
1. chata Cor Kaloma
2. chata na podwyzszeniu na przeciwko domu Cor Kaloma (prawdopodobnie nocowal tutaj Caine)
3. drzewo niedaleko miejsca gdzie stal Baal Orun (trzeba się wspiąć od zewnątrz i wejść do jego pustego pnia)
4. Szałas Baal Tondrala
5. Chata miedzy miejscem, gdzie siedział Melvin, a pomostem na wodzie
6. Chata Shrata

Post połączony: 2025-07-14, 11:51
Księga Chromanin/Chromaniny w Górniczej Dolinie:
1. Wieża Mgieł, pod ziemią (tam gdzie w Gothic 1)
2. w zamku na murze, w miejscu, od którego oderwała się zawalona wieża
3. przy wejsciu do Opuszczonej Kopalni po stronie GD, blisko miejsca, gdzie odpoczywa Bilgot/Talbin
4. w Nowym Obozie, przy jeziorze, w pobliżu miejsca, gdzie był topielec od tamy, ale bliżej skał. Przy księdze jest lodowy wilk, lodowy golem i lodowy troll
5. w przełamanej połowie wraku na plaży pod Wieżą Mgieł, za zamkniętymi drzwiami
6. w zwłokach w Wieży Mgieł
 

Boris

Boris

Użytkownicy
posty19
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sentymentalny farmer:
1. Dostajemy zadanie od Leopolda
2. Idziemy na opuszczoną farmę (to ta, gdzie mieszka Bars z kolegami) i w stodole znajdujemy łyżkę
3. Wracamy do Leopolda i gadamy
4. Gadamy z myśliwym Torwinem (karczma)
5. Gadamy z myśliwym Gastonem
6. Gadamy z myśliwym Hubertem (lub Alexem)
7. Gadamy z drwalem Baromirem
8. Wracamy do Khorinis i na farmie Sekoba gadamy z Ursulą
9. Gadamy z Baberą
10. Wracamy do Leopolda
 

Boris

Boris

Użytkownicy
posty19
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
'Kolekcjoner ksiąg':

1. Księga 'Najwybitniejsi uczeni naszych czasów' jest do kupienia u Zurisa.
2. Księga 'Magowie z Górniczej Doliny' jest do kupienia u Goraxa.
3. 'Biografia Lorda Hagena' - możliwa do zdobycia kradzieżą u któregoś z paladynów. Niestety nie pamiętam którego. ALBO można jej poszukać w jednej z sal na piętrze w zamku.
4. 'Klasztor zmiennokształtnych' - do kupienia u Gor Boby w Leśnym Obozie, na pewno w 4 rozdziale
5. 'Król Rhobar I' - do kupienia u Sengratha. Na pewno w 4 rozdziale, po znalezieniu go w zadaniu 'Zaginiony w ciemności', kiedy to przebywa w jaskini, gdzie w G1 były czarne gobliny i almanach.

Post połączony: 2025-10-21, 12:05
'Ostatnia Krucjata':

1. Po rozpoczęciu questa gadamy z Alwinem (rzeźnik z portu).
2. Rozmawiamy z Iglerio (górne miasto).
3. Idziemy do Zurisa (plac targowy) i odkupujemy dziwny zwój (za 50 roślin leczniczych i 50 ziół leczniczych).
4. Rozmawiamy z Pyrokarem (klasztor).
5. Rozmawiamy z Mortem (Martwa Harpia) i dostajemy Rytualne Ostrze.
6. Idziemy do Erola (w jego domu obok farmy Sekoba) i kupujemy Ossarium/Pradawną urnę za 1000 SZ.
7. Z obydwoma przedmiotami idziemy do Starca, czyli Nekromanty w Dolinie Przodków.
 

Boris

Boris

Użytkownicy
posty19
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Lojalni słudzy magnata/Ludzie dla Wrzoda:

1. Knechci: gadamy z Adamo, a następnie z Garondem. Ponownie z Adamo. Potem z Peregrino i Trzeborem.

2. Budowniczy: gadamy z Homerem (jaskinia, gdzie w G1 był Jacko z dwoma szkodnikami), następnie ze Sparkiem (jest obok Grimesa, w kopalni Marcosa). Sprawa załatwiona.

3. Doradca: gadamy z Teofilem (na początku jest w tej samej jaskini, co Homer, potem, po wykonaniu dla niego dwóch zadań, jest w Zjednoczonym Obozie). Zaczyna się quest 'Doradca Magnata', gdzie trzeba zdobyć odzież, broń i pierścień.
A) pierścień - idziemy do klasztoru ognia i gadamy z nowicjuszem imieniem Marcelin. Dajemy mu skórę cieniostwora. Dostajemy 'bogato zdobiony pierścień';
B) szata - idziemy do Górnego Miasta i gadamy z Alcazarem (w ciągu dnia gada z Lutero), potem z Lutero. Ten sprzeda Bezimiennemu odpowiednie ubranie za 500 SZ.
C) broń - idziemy do portu i rozmawiamy z Carlem. Następnie do Górnego Miasta i gadamy z Iglerio, który daje bohaterowi szpadę.
Mając wszystko, wracamy do Teofila i kończymy to zadanie.

4. Sługa: gadamy z Balamem, następnie z Omidem (na początku są w kopalni Fajetha, ale już w 2 rozdziale mamy quest by ich wyprowadzić do Zjednoczonego Obozu, więc tam powinni być). Idziemy do Arto, który się nie zgadza. Teraz trzeba poczekać do 5 rozdziału. W nim otrzymujemy od Garingora zadanie 'Ludzie z Górniczej Doliny', polegające na negocjowaniu ze Zjednoczonym Obozem. Po wykonaniu tego zadania ponownie rozmawiamy z Arto. Potem z Omidem. Sprawa załatwiona.

Po ogarnięciu wszystkich spraw wracamy do Garingora.
 

Boris

Boris

Użytkownicy
posty19
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Boris

PORADY I SOLUCJA
#24 2025-10-26, 03:38(Ostatnia zmiana: 2025-10-26, 15:09)
Bonusy z żywności:

25 x gin + 1 mana
25 x piwo + 1 mana
25 x szynka + 1 siła
25 x jabłko + 1 siła
ser dodaje zręczność (niestety nie policzyłem ile sztuk, ale chyba 25 daje 1 punkt)
50 x mięso kopacza + 1 odporność magia i ogień
20 x mleko +1 mana
50 x leśne/polne jagody + 2 do maksymalnej puli punktów życia

Post połączony: 2025-10-26, 15:09
Krótkie streszczenie jak ja rozwijałem postać (Mroczny Zakon, Czysty Mag), byście mogli nauczyć się na moich błędach:
1. statystyk za punkty nauki nie rozwijałem w ogóle, tylko bonusy. Many na koniec gry miałem jakieś 500 punktów. Umiejętności posługiwania się bronią też nie rozwijałem za PN.
2. najbardziej użytecznym zaklęciem Mrocznego Zakonu jest Starzenie z pierwszego kręgu – zmniejsza liczbę HP przeciwnika o połowę.
3. przyzwanie szkieletu-goblina też się czasem przydawało, ale generalnie był mniej użyteczny. Niezbyt można zaspamować potężnego przeciwnika.
4. po zostaniu magiem zmieniłem Szpon Beliara na runę z czarem Zemsta Beliara, którą można aktualizować z każdym kręgiem do potężniejszej wersji. I to już było moje najważniejsze zaklęcie do końca gry.
5. z zaklęć wyższych kręgów nauczyłem się Śmiertelnej Fali i Armii Ciemności. To pierwsze jest bezużyteczne, bo zadaje za małe obrażenia w stosunku do Zemsty Beliara. Armia Ciemności z kolei przydawała się w starciach ze smokami. I w sumie tyle.
6. robiłem i zabijałem wszystko na bieżąco, nauczyłem się wszystkich umiejętności myśliwskich i złodziejskich. Polecam to zrobić. Zresztą to chyba konieczne by skończyć zadania. Ale im wcześniej tym szybciej zacznie się na tym zarabiać.
7. No i to wszystko sprawiło, że od drugiego do początku szóstego rozdziału miałem cały czas wolne ponad 100 punktów nauki. Tak więc pomimo tego wygórowanego poziomu trudności, nie trzeba iść w aż takie skrajności i można na początku gry wydać parę punktów w umiejętności walki, by sobie przyspieszyć progres.
8. Słowem podsumowania – ścieżki maga raczej nie polecam. Z czasem wybijanie kilkunastu przeciwników jednym zaklęciem staje się możliwe, jak to u maga, ale pojedynczy, silni przeciwnicy to co innego. Wszystkie smoki pokonałem używając łuku, gdzie na koniec gry miałem jakieś 55% umiejętności strzeleckich i mniej niż 200 zręczności. To nadal było dużo bardziej wydajne.

I jeszcze parę rad dla chcących zagrać w Przeznaczenie:
1. na początku gry można się przemęczyć i nauczyć wszystkich umiejętności myśliwskich, a następnie złodziejskich i czytania tablic (te dwie w dowolnej kolejności).
2. statystyk siły, zręczności i many nie trzeba rozwijać za punkty nauki niemal w ogóle, bonusy i alchemia wystarczą. Można parę punktów poświęcić w siłę, jeśli pod nią chcemy grać, bo bonusów jest najmniej. Jeśli bardzo chcemy, to można też zręczność, jeśli pod nią gramy, ale tutaj bonusów jest więcej.
3. oczywiście korzystamy z bonusów, w tym nowych bonusów z żywności. Rozpisane są m.in. na TheModders.
4. od początku każdego rozdziału warto odwiedzić wszystkich kupców i zakupić wszystko, czego potrzebujemy, a przede wszystkim całą żywność, jaka daje bonusy.
5. przed wypłynięciem na Irdorath lepiej się upewnić, że mamy zapas menzurek. Nie da się ich dokupić ani znaleźć. Więc przygotujcie się, żebyście nie skończyli jak ja – z rozładowanym Okiem Innosa przed finałową walką i bez mikstury ze smoczych jaj.
6. przed graniem polecam przygotować zeszyt i coś do pisania – przyda się nie tylko do zamków i zagadek z przełącznikami. W natłoku zadań w pierwszych czterech rozdziałach zwykle potrzeba iść do jakiejś lokacji do więcej niż jednej osoby. Więc dobrze jest sobie to spisywać by sobie potem rozplanować trasę.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry