Blender i spacer tworzenie portali 4584 13

O temacie

Autor Laren

Zaczęty 20.09.2015 roku

Wyświetleń 4584

Odpowiedzi 13

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam robię świątynię podziemną z ogromnym kompleksem jaskiń i katakumb. Wiem ,że w Gothic'u są stosowane tak zwane mam nadzieję ,że się nie mylę Porty ip czy jakoś tak... 
Podobno stosuje się je przy wejściach w celu zmniejszenia udźwigu vobów które są na całym świecie, wchodząc do domu przechodzimy przez taki port i wszystko za nim podobno ''znika'' i na odwrót... mam nadzieję ,że wiecie o co mi chodzi...
Nie chcę popełnić błędów, proszę o waszą pomoc jak zrobić taki port? i czy można go stosować w świecie ''podziemnym''?  wysyłam screeny jakby ktoś nie zrozumiał o co mi biega:





No więc z mojej obserwacji wnioskuję ,że robię ściankę płaszczyznę jednostronną do oteksturowania w drzwiach potem w spacerze ją teksturuję... jaką teksturą? czy po włączeniu zena nie będą to zamknięte pomieszczenia? proszę mi to wytłumaczyć:)
 

gothic1210
  • Gość
Portale, nie porty. 
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Portale :) masz propsa. Możesz mi o nich więcej powiedzieć?
 

gothic1210
  • Gość
Ja - nie. Ale tu masz fajnie napisane i pokazane: http://themodders.org/index.php?topic=20020.0 (Pokazane w sensie na filmikach).
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Super:) dzięki masz propsa:) muszę na spokojnie to obejrzeć i poczytać :) Dzięki:)
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Portali to się chyba już od dziesięciu lat nie używa :P. Sam Blender nie ma Portali (chyba, że Blender Game Engine coś ma), więc jeśli potrzebujesz konkretnie portale pod Gothica, to trzeba ustawić jakieś markery, żeby Gothic wiedział, że coś ma być portalem. A to co sobie ustalili za marker to już zapewne nie jest kwestia Blendera, tylko eksporterów, które używasz albo importerów Gothica. Tak czy inaczej jest to wiedza typowo Gothicowa, czyli temat do przeniesienia do innego działu ;)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Hmm Fartuess od 10 lat się nie używa? więc chcesz powiedzieć ,że wszystkie mody które wychodzą nie mają portali?
Blender nie ma portali? Na filmiku widać jak gość robi portal w blenderze...
Wracając portale są niepotrzebne? a co się stanie jeżeli będę miał w świątyni masę vobów?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Hmm Fartuess od 10 lat się nie używa? więc chcesz powiedzieć ,że wszystkie mody które wychodzą nie mają portali?
Blender nie ma portali? Na filmiku widać jak gość robi portal w blenderze...
Wracając portale są niepotrzebne? a co się stanie jeżeli będę miał w świątyni masę vobów?
Fartuess mówi ogólnie o grach, a nie tylko o Gothicu...
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Dałeś temat w dziale ogólnym, to mówię ogólnie :P. Filmików nie oglądałęm, ale zakładam, że robi się tam marekery, które gothic rozpoznaje jako portale, ale nie działają jak portale gdy są w Blenderze.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Dałeś temat w dziale ogólnym, to mówię ogólnie :P. Filmików nie oglądałęm, ale zakładam, że robi się tam marekery, które gothic rozpoznaje jako portale, ale nie działają jak portale gdy są w Blenderze.

Robi sie polygon ktory ma w nazwie materialu zazanczone czy jego normal oznacza outdoor albo indoor lokacje, indoor lokacja musi być szczelna bez dziur.   :F
 


Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Mark56 rozumiem ,że jak zrobię portal tak jak opisał i pokazał na filmiku Gumen to będzie wszystko działać prawidłowo?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Laren  Jak najbardziej. Potem da sie użyć funkcje jak // *******************************************************************************************
// ***                                       PORTALRÄUME                                   ***
// *******************************************************************************************
FUNC VOID Wld_AssignRoomToGuild ( VAR STRING s0, VAR INT guild ) { };
// Ordnet den Raum: 's0' der Gilde 'guild' zu
func VOID Wld_AssignRoomToNpc ( VAR STRING s0, VAR C_NPC roomowner ) { };
// Ordnet den Raum: 's0' dem  speziellen Nsc 'roomowner' zu
FUNC C_NPC Wld_GetPlayerPortalOwner ()
// liefert den NSC des aktiven Raums, in dem sich der SC gerade befindet, zurück
// - wenn der SC 'draußen' ist, dann ist der Rückgabe-Npc 'notValid'
// - wenn der aktive Raum besitzerlos ist, dann ist der Rückgabe-Npc 'notValid'
FUNC INT Wld_GetPlayerPortalGuild ()
// liefert Gilde des aktiven Raums, in dem sich der SC gerade befindet, zurück
// - wenn der SC 'draußen' ist, dann wird GIL_NONE zurückgegeben
// - wenn der aktive Raum gildenlos ist, dann wird GIL_NONE zurückgeliefert
FUNC C_NPC Wld_GetFormerPlayerPortalOwner ()
// liefert den NSC des Raums, in dem sich der SC vor dem letzten "Raumwechsel" befunden hat, zurück
// Raumwechsel ist dabei: Außen->Raum1, Raum1->Raum2, -> Raum1->Außen
// - wenn der SC 'draußen' ist, dann ist der Rückgabe-Npc 'notValid'
// - wenn der aktive Raum besitzerlos ist, dann ist der Rückgabe-Npc 'notValid'
FUNC INT Wld_GetFormerPlayerPortalGuild ()
// liefert den NSC des Raums, in dem sich der SC vor dem letzten "Raumwechsel" befunden hat, zurück
// Raumwechsel ist dabei: Außen->Raum1, Raum1->Raum2, -> Raum1->Außen
// - wenn der SC 'draußen' ist, dann wird GIL_NONE zurückgegeben
// - wenn der aktive Raum gildenlos ist, dann wird GIL_NONE zurückgeliefert
FUNC int Npc_IsPlayerInMyRoom ( VAR C_NPC npc )
// gibt TRUE zurück, wenn sich SC im Raum des 'npc' oder seiner Gilde befindet, sonst FALSE
FUNC int Npc_WasPlayerInMyRoom ( VAR C_NPC npc )
// gibt TRUE zurück, wenn sich SC vor dem letzten Raumwechsel im Raum des 'npc' oder seiner Gilde befindet, sonst FALSE
// Raumwechsel ist dabei: Außen->Raum1, Raum1->Raum2, -> Raum1->Außen

@Fartuess a czy rzecz jak "ghostocculer" sie jeszcze używa ? Jest to polygon zaznaczający gdzie można użyć culling. Bardzo czesto wsadzony w wzgórza.
 


mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
W unity to jest, ale zazwyczaj używa się occlussion cullingu, który ogarnia to automatycznie.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry