Najlepszy świat RPG! 12701 43

Ankieta

Jaki według was jest najlepszy świat RPG z niżej podanych?

Gothic
Risen
Wiedźmin
Dragon Age
The Elder Scrools

O temacie

Autor Kuba

Zaczęty 22.12.2014 roku

Wyświetleń 12701

Odpowiedzi 43

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Forgoten Reals  -_-
Taki fan, a nie wie jak to się pisze - Forgotten Realms

Najlepszy świat RPG? Nie ma takiego. Z podanych przez ciebie nie wybrałbym niczego. Zazwyczaj działa to tak, że za najlepszy uważamy ostatnio ukończony który nas wciągnął, lub taki do którego mamy sentyment.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Zakładam że kiedy mówicie świat macie na myśli lore, choć z niektórych postów można w wywnioskować ze mylicie lore z czymś innym.

Gothic - nie, lore gothica jest bardzo ubogie, nie ma wielu informacji i są dosyć nieciekawe jeśli chodzi o szeroki obraz, z wyjątkiem samej kolonii górniczej i koncepcji bariery oddzielającej ją od świata.
Risen - w chuj nie, tam lore jest po prostu głupie
Wiedźmin- tak, opartę na książkach sapkowskiego lore jest praktycznie w całości ukształtowane i dorosłe.
Dragon age - meh, przyznam że grałem tylko w pierwszą część i to niewiele więc nie powinienem się wypowiadać ale jakoś do mnie nie przemawia
Elder scrolls- masa książek w grze wyjaśniające wszystko i przekazująca wiele info o świecie, legendy, 36 lekcji viveka, CHIM, deadry, bardzo bogaty świat i lore. Tak (chociaż oblivion i skyrim próbowały to zepsuć zmieniając grzyby morrowindu w nudne średniowiecze)
Forgotten realms - tak


Aztekory need no apply
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Tak (chociaż oblivion i skyrim próbowały to zepsuć zmieniając grzyby morrowindu w nudne średniowiecze)


Nie wiem co dokładnie masz na myśli, ale Morrowind a w szczególności Vvardenfell to odosobiony region Tamriel z innym klimatem i innym środowiskiem. Tak jak w Oblivionie (rejon Cyrodiil) masz klimat umiarkowany tak w Skyrim masz klimat tundry i tajgi. W przeciwieństwie Elsweyr i Valenwood to pustynie, lasy tropikalne i ogólnie klimat równikowy.


Cytuj
masa książek w grze wyjaśniające wszystko i przekazująca wiele info o świecie

Szkoda tylko że źródło przekazu tych informacji jest strasznie nieciekawe i większość ma się prawie ni jak do obecnego stanu rzeczy i fabuły. Użycie tego medium nie sprawia że świat w oku ciebie naprawdę żyje. 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
1. Warhammer.
2. Planescape.
3. Arcanum.
4. Forgotten Realms.
5. Seven kingdoms.
6. Wampir: Maskarada.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry