Mds dodawania itemu do animacji. 3652 9

O temacie

Autor Sryncu

Zaczęty 21.08.2014 roku

Wyświetleń 3652

Odpowiedzi 9

Sryncu

Sryncu

Użytkownicy
posty90
Propsy18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam. Mam pewien problem, mianowicie stworzyłem sobie animację podcinania gardła, napisałem do niej MDS i jest wszystko dobrze. Ale chciałem żeby postać trzymała sztylet w lewej ręce, którą podcina gardło, a prawą ręką trzyma za szyję. Tak więc poszukałem na forum i znalazłem to
Cytuj
*eventTag        (5    "DEF_CREATE_ITEM"    "ZS_LEFTHAND" "INSTANCE_PRZEDMIOTU")
No i oczywiście nie działa. Zamieszczam cały MDS.
Spoiler
Model ("HuS")
{

   MeshAndTree ("Hum_Body_Naked0.ASC" DONT_USE_MESH)

   aniEnum
   {
      modelTag   ("DEF_HIT_LIMB"      "zs_LEFTHand")


      ani        ("T_search"                        2               ""                            0.1 0.1  M. "kill.ASC"                           F  1   50   FPS:10)
      {
                    *eventTag (4 "DEF_CREATE_ITEM" "ZS_RIGHTHAND" "ItMw_1H_Sledgehammer_01")
               *eventTag (5 "DEF_INSERT_ITEM" "ZS_LEFTHAND")
               *eventTag (0 "DEF_REMOVE_ITEM")                       
      }
   }
}
Proszę o pomoc. PS. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie nazwy animacji.
Skąd mam brać nazwy animacji? NP.
Cytuj
ani        ("T_search"
Bo jak wpiszę tam wymyśloną nazwę to wyrzuca mnie z gry.
 

deckdogz123

deckdogz123

Labirynt
posty162
Propsy10
ProfesjaLvl designer
  • Labirynt
themodders.org/index.php?topic=16678.0

tu masz rutyny te twoje T_search
 
Są to moje niektóre prace ! ! !

Nie zajmuje już się modingiem tak jak kiedyś. Od czasu do czasu LvL Designer. Chętnie pomagam.

http://ariathan.wrzuta.pl/wrzucone/obrazy

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Cytuj
No i oczywiście nie działa. Zamieszczam cały MDS.
Jak to cały ?  Nowe animacje nie daje się do osobnego mds. Otwierasz humans.mds i tam ja dopisujesz. Nazwę sobie daj jaka tylko chcesz. 

deckdogz123  ty akurat to powinieneś dostać mocnego warna bo sie wypowiadasz na temat o którym nie masz pojęcia, i to nie jest pierwszy raz co piszesz jakieś bzdury  
 


Sryncu

Sryncu

Użytkownicy
posty90
Propsy18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedzi, ale nie mogę sobie poradzić, ponieważ bazuje na poradniku użytkownika YT CZip17 Gothic Tworzenie modów od A do Z: Animowanie Gothic'a. Przez co robię folder z animacja, mds'em i szkieletem postaci. A teraz według twoich rad nie potrafię się odnaleść. Dopisałem ten mds do pliku Humans.mds, ale teraz nic się nie dzieje, a kiedy próbuje zkompilować animację w GS wywala mi błąd.
Cytuj
zCmodelPrototype; illegal frame-range in MDS.
Dodam, że animację dopiero zaczynam ogarniać, więc jestem zielony w tych sprawach.
Mógłbyś mnie troszkę bardziej naprowadzić? Byłbym wdzięczny.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Proszę poczytaj najpierw tutoriale na forum. Otwórz sobie humans.mds i spróbuj załapać o co tam chodzi a potem zawracaj nam głowę. Nie mamy całego dnia by komuś wyjaśniać animacje i mds'y . Jest to dość skomplikowane i na forum o tym pisano więcej razy.
Tutaj troche wyjasnialem jak dziala humans.mds
To co ty napisałeś jest novy mds który ma jedna animacje "t_search".   Mozna by tego użyć jako overlay mds - za pomocą skryptów nakładany na npc które używa humans.mds ale w takim wypadku jego efekt był by taki ze zamienił by animacje t_search na ta twoja którą powyżej napisałeś.

Co do erroru tak jak masz trochę logiki to zrozumiesz ze illegal frame-range in mds oznacza żeś zapisał złe klatki do definicji animacji w mds. Twoja animacja prawdopodobnie nie zaczyna się na klatce 1 albo ma mniej klatek jak 50
 


Sryncu

Sryncu

Użytkownicy
posty90
Propsy18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dziękuje Mark56. Zastosowałem się to twoich rad i faktycznie animacja zaczynała się od drugiej klatki. Zrobiłem tak jak mi napisałeś i to działa, nie muszę zmieniać animacji za pomocą "apply overlaymds" tylko działą moja wymyślona nazwa. :) Ale postać dalej nie trzyma tego sztyletu w lewej ręce. Czy błąd tkwi w eventTag'ach?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Źle napisałeś event tagi

*eventTag (4 "DEF_CREATE_ITEM" "ZS_RIGHTHAND" "ItMw_1H_Sledgehammer_01")  // dodaje młót (ItMw_1H_Sledgehammer_01) do prawej reki na 4. klatce animacji
*eventTag (5 "DEF_INSERT_ITEM" "ZS_LEFTHAND") // na 5. klatce dodaje item ze skyrptu/item z mob'u
*eventTag (0 "DEF_REMOVE_ITEM")  //  na klatce 0 jest powyższy item usunięty                   

Zostawię cie byś sam wywnioskował ze coś jest nie tak
 


Sryncu

Sryncu

Użytkownicy
posty90
Propsy18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dziękuje, że starasz się mi pomóc, tak abym czegoś się nauczył, ale próbowałem już wszystkiego i dalej nie ma przedmiotu w ręce. Zmieniłem DEF_REMOVER_ITEM na ostatnią klatkę, na przedostatnią, w końcu to w ogóle usunąłem i też nic. Zrobiłem w jednej klatce tworzenie i dodawanie itemu i też nic, ustawiłem przenoszenie z prawej reki do prawej i nic. Próbowałem na zwykłej animacji"T_SEARCH" i nie działa. Kopiowałem event tagi z animacji kucia broni i to też nie działało. Naprawdę nie wiem w gdzie może tkwić błąd.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Masz może gg albo skype ? 
 


Sryncu

Sryncu

Użytkownicy
posty90
Propsy18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam GG 12380509

Post połączony: 2014-08-22, 23:05
Problem rozwiązany, jeszcze raz dziękuje za pomoc Mark56. Temat można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry