Taki sam klimat nigdy nie zostanie odtworzony, ale na pewno można zrobić coś co będzie budziło podobne wrażenia, ale jednak odmienne. Przykład to właśnie te osaczenie w Górniczej Dolinie (Gothic2), wchodząc do niej(oczywiście grając pierwszy, drugi raz) nie wie się gdzie iść, czy nie wpadniemy na orka zaraz, itp. Jedynka miała swój klimat, a dwójka swój - jedynka jest bardziej klimatyczna, ale da się to ponownie zrobić tylko po co ta schematyczność?
Gothic 3 jest niegrywalny jak dla mnie ze względu na walkę(którą da się przeboleć, ale ciężka z tym sprawa), fabuły (która ma potencjał, ale został on zmarnowany bieganiem od miasta do miasta po te same zadania i tak do końca gry) oraz optymalizacja(gra dalej się tnie i cholernie długo ładuje - ładowanie największy minus). Za to świat jest piękny, że ta gra taka wyszła, a pamiętam jak czytałem Cd Action z zapowiedzią gry, stare dobre czasy przed wyjściem 3 : D