Trucizna i efekt zamrożenia 6393 25

O temacie

Autor JanKielbasa123

Zaczęty 24.02.2013 roku

Wyświetleń 6393

Odpowiedzi 25

JanKielbasa123

JanKielbasa123

Użytkownicy
posty199
Propsy7
  • Użytkownicy
Wy to nazywacie tak "fachowo" a dlatego że jestem samoukiem to nie mogę zrozumieć co wy do mnie mówicie bo nigdy wcześniej nie używałem takich słów do skryptów więc nie wiem co jest do czego.
I jak to wyszukać tekstowo? oO  W jakich skryptach?
 
Szmato! Czochraj bobra, bo bez walki się nie oddam!



Czeladnik

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
:facepalm:  też nie jestem programistą a podstawowe pojęcia rozumiem... przy pomocy np. notepad++
 

JanKielbasa123

JanKielbasa123

Użytkownicy
posty199
Propsy7
  • Użytkownicy
Ale w jakich skryptach!? Notepad++ wyszukuje w kilku plikach tekstowych, wiem, ale w jakich to plikach mam wyszukać?
 
Szmato! Czochraj bobra, bo bez walki się nie oddam!



Czeladnik

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Trucizna i efekt zamrożenia
#23 2013-03-05, 18:17(Ostatnia zmiana: 2013-03-05, 18:24)
Wszystkich ;p
_work/data/scripts/content/ i wszystkie podfoldery. W g1 jest to pięć funkcji, w g2nk dwie. Są wymienione w jednym z tutoriali, ale jeśli sam je znajdziesz nauczysz się więcej i będziesz rozumiał dlaczego akurat takie a nie inne.

JanKielbasa123

JanKielbasa123

Użytkownicy
posty199
Propsy7
  • Użytkownicy
Paczeć się!


//***************************** Lodowy Demon *****************************
func void B_ICEDEMON (var C_NPC oth, var C_NPC slf)
{

if (Hlp_GetInstanceID(oth) == Hlp_GetInstanceID(hero))
{
var int procent_trafienia;
var int obrazenia;

procent_trafienia = 100;
obrazenia = 20;

if (other.guild == GIL_DEMON)

{
Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube", slf, slf, 1, 1, 1, FALSE );
AI_StartState (self, ZS_MagicFreeze, 0, "");
B_MagicHurtNpc (slf, slf, obrazenia);
};

};
};


func void B_CombatReacttodamage()
{
B_ICEDEMON(other,self);
};

func void B_MM_ReactToDamage()
{
B_ICEDEMON(other,self);
};

func void B_MM_ReactToCombatDamage()
{
B_ICEDEMON(other,self);
};



Co jest źle? Działa, ale tylko wtedy gdy JA jestem tym demonem. Gdy zmieniłem other.guild na
self.guild to nie wykonywał żadnej funkcji tylko tą podstawową - czyli bez efektu.Skoro działa na other to czemu to gówno nie działa na self?


Help bo tego to już całkiem nie ogarniam, Tak działa, a tak nie. oO  oO  oO
 
Szmato! Czochraj bobra, bo bez walki się nie oddam!



Czeladnik

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Trucizna i efekt zamrożenia
#25 2013-03-09, 03:30(Ostatnia zmiana: 2013-03-09, 03:36)
Self to z założenia wykonawca stanu / czynności, other to osoba "druga". W tym przypadku self to odpowiadający na perc_assessdamage, czyli zraniony, a other to atakujący. Zastanów się kiedy dokładnie ma się to wywoływać. Po tym co wypisałeś wnioskuję że dalej nie wyszukałeś perc_assessdamage żeby sprawdzić co kiedy jest wywoływane tylko na ślepo przepisałeś z tutka... W ten sposób nic się nie nauczysz.

Nie chcę cię obrażać, ale [hide][edit: no dobra, po prostu to przemilczę][/hide]. Zamiast samemu przeanalizować po trochu ten skrypt i POMYŚLEĆ jak osiągnąć dany efekt, na ślepo kopiujesz fragmenty cudzego, próbujesz je drogą prób i błędów przerabiać i dziwisz się że nie działa. To żenujące. Ogarnij się.

1. Kiedy ta funkcja ma się wywoływać? Czy miejsca w których umieściłeś jej wywołanie są dobre? Dlaczego nie są i jakie byłoby poprawne?
2. Po linijce przeanalizuj treść tej funkcji. Przykładowo, co niby ma robić pierwsza linijka:
if (Hlp_GetInstanceID(oth) == Hlp_GetInstanceID(hero)) Podpowiem, że w tym zastosowaniu jest bez sensu i absolutnie nie powinno tam jej być.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry