Błędy w skrypcie, "expected" 18305 36

O temacie

Autor Safeguard

Zaczęty 10.02.2012 roku

Wyświetleń 18305

Odpowiedzi 36


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Sawik, punkt dla mnie :lol:
Niekoniecznie. Może crashować przy innych okolicznościach, ja nie testowałem samej zmiany, lecz również zachowanie po wczytaniu gry itp.

No, ale i tak, mi na początku nawet taka zmiana nie pomagała, ogólnie w Gothic miałem nasrane że dziwne błędy szły, nie będę się spierał.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Timler

Timler

Użytkownicy
posty43
Propsy1
  • Użytkownicy
Błąd w 20 linijce
instance KDW_0008_Steve (Npc_Default)
{
name = "Steve";
npctype = npctype_friend;
guild = GIL_KDW;
level = 5;
voice = 1;
id = 0008;
attribute[ATR_STRENGTH] = 30;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 30;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 60;
attribute[ATR_MANA] = 60;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 100;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 100;
//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Mage.mds");
// Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR
Mdl_SetVisualBody (self, "hum_body_Naked0", 2, 0,"Hum_Head_Pony",5 ,2 ,-1 , KDW_ARMOR_L); //<--------- TU

B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);
fight_tactic = FAI_HUMAN_MAGE;
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE, 1);
CreateInvItem (self, ItArRuneLight);
CreateInvItem (self, ItArRuneThunderbolt);
daily_routine = Rtn_Start_0008;
};
func void Rtn_Start_0008 ()
{
TA_PotionAlchemy (06,00,18,00,"K_TUNEL_04_05_05");
TA_PotionAlchemy (18,00,06,00,"K_TUNEL_04_05_05");
};
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
instance KDW_0008_Steve (Npc_Default)
{
        name            =               "Steve";
        npctype         =               npctype_friend;
        guild           =               GIL_KDW;
        level           =               5;
        voice           =               1;
        id              =               0008;
        attribute[ATR_STRENGTH]         = 30;
        attribute[ATR_DEXTERITY]        = 30;
        attribute[ATR_MANA_MAX]         = 60;
        attribute[ATR_MANA]             = 60;
        attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 100;
        attribute[ATR_HITPOINTS]        = 100;
        //-------- visuals --------
        //                              animations
        Mdl_SetVisual           (self,"HUMANS.MDS");
        Mdl_ApplyOverlayMds     (self,"Humans_Mage.mds");
        //                                                      Body-Mesh               Body-Tex                Skin-Color              Head-MMS        Head-Tex                Teeth-Tex       ARMOR  
        Mdl_SetVisualBody       (self,  "hum_body_Naked0", 2, 0,"Hum_Head_Pony",5 ,2, KDW_ARMOR_L); //<--------- TU

        B_Scale (self);
        Mdl_SetModelFatness (self, 0);
        fight_tactic            =               FAI_HUMAN_MAGE;
        Npc_SetTalentSkill      (self, NPC_TALENT_MAGE,         1);
        CreateInvItem           (self, ItArRuneLight);
        CreateInvItem           (self, ItArRuneThunderbolt);
        daily_routine           =               Rtn_Start_0008;
};
func void Rtn_Start_0008 ()
{
        TA_PotionAlchemy        (06,00,18,00,"K_TUNEL_04_05_05");
        TA_PotionAlchemy        (18,00,06,00,"K_TUNEL_04_05_05");
};
zobacz teraz
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
instance KDW_0008_Steve (Npc_Default)
{
        name            =               "Steve";
        npctype         =               npctype_friend;
        guild           =               GIL_KDW;
        level           =               5;
        voice           =               1;
        id              =               0008;
        attribute[ATR_STRENGTH]         = 30;
        attribute[ATR_DEXTERITY]        = 30;
        attribute[ATR_MANA_MAX]         = 60;
        attribute[ATR_MANA]             = 60;
        attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 100;
        attribute[ATR_HITPOINTS]        = 100;
        //-------- visuals --------
        //                              animations
        Mdl_SetVisual           (self,"HUMANS.MDS");
        Mdl_ApplyOverlayMds     (self,"Humans_Mage.mds");
        //                                                      Body-Mesh               Body-Tex                Skin-Color              Head-MMS        Head-Tex                Teeth-Tex       ARMOR  
        Mdl_SetVisualBody       (self,  "hum_body_Naked0", 2, 0,"Hum_Head_Pony",5 ,2 , KDW_ARMOR_L); //Ustawiłeś szate i brak pancerza równocześnie :|

        B_Scale (self);
        Mdl_SetModelFatness (self, 0);
        fight_tactic            =               FAI_HUMAN_MAGE;
        Npc_SetTalentSkill      (self, NPC_TALENT_MAGE,         1);
        CreateInvItem           (self, ItArRuneLight);
        CreateInvItem           (self, ItArRuneThunderbolt);
        daily_routine           =               Rtn_Start_0008;
};
func void Rtn_Start_0008 ()
{
        TA_PotionAlchemy        (06,00,18,00,"K_TUNEL_04_05_05");
        TA_PotionAlchemy        (18,00,06,00,"K_TUNEL_04_05_05");
};

Aj, Edek był szybszy.  ;d
 

Timler

Timler

Użytkownicy
posty43
Propsy1
  • Użytkownicy
Dzięki wam obu, działa.
Teraz mam inny problem, ale chyba se z nim poradzę.
Macie oboje  :ok:
 

WMP-WielkiMistrzP

WMP-WielkiMistrzP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
mianowicie chodzi o ten błąd : (domyslam sie ze pewnie chodzi o startup.d)



U:PAR:Expected')
'(line 500)

w liniejce 500 mam napisane :


Wld_InsertNpc            (DamLurker, "NC_SPAWN_DAM_LURKER2");


ja tu błedu nie widze
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Przeniosłem do poprawnego działu. W nazwie tematu podaj błąd (musisz do tego użyć trybu pełnego edytora). Pokaż dłuższy fragment skryptu, najlepiej ze dwie linijki do tyłu i ze dwie do przodu, bo czasami numer linijki nie jest zgodny z intuicyjną interpretacją. Ten kawałek który ty pokazałeś wydaje się być pozbawiony błędów. Czy edytowałeś plik w którym błąd jest znajdywany?

WMP-WielkiMistrzP

WMP-WielkiMistrzP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Przeniosłem do poprawnego działu. W nazwie tematu podaj błąd (musisz do tego użyć trybu pełnego edytora). Pokaż dłuższy fragment skryptu, najlepiej ze dwie linijki do tyłu i ze dwie do przodu, bo czasami numer linijki nie jest zgodny z intuicyjną interpretacją. Ten kawałek który ty pokazałeś wydaje się być pozbawiony błędów. Czy edytowałeś plik w którym błąd jest znajdywany?



//-----------Schürfer in Bar--------------------------------
   Wld_InsertNpc            (SFB_1000_Senyan,"NC_DAM");   
   Wld_InsertNpc            (SFB_1001_Schuerfer,"NC_DAM");   
   //-------------Lagerfremde---------------------------------
   Wld_InsertNpc            (NOV_1332_BaalKagan,"NC_DAM");  //vor Hut 21, Abends bei Bauern am CF3
   Wld_InsertNpc            (NOV_1333_BaalIsidro,"NC_DAM"); //24 in Kneipe an Ecktisch
   // Mordrag: Hut 19

   Wld_InsertNpc            (DamLurker, "NC_SPAWN_DAM_LURKER2");
};

func VOID INIT_SUB_NEWCAMP ()
{
   //**************************************************************
   
   // Objekt-TAs
   //Wld_SetObjectRoutine (20,00,"EVT_NC_MAINGATE01_TRIGGER",1);      // SN 09.01.01: auskommentiert, damit Tore rund um die Uhr offen sind
   //Wld_SetObjectRoutine (08,00,"EVT_NC_MAINGATE01_TRIGGER",0);
   


edytowalem plik :

dodalem


//------------MOD---------------------------------------------
        Wld_InsertNpc
(SLD_10002_ziomal,"STARTER")
(STT_10005_gaziasz,"TA_STAY")
(VLK_10004_dekiel,"DEKIEL")

w 6,7,8,9 i 10 linijce





czekam na szybka odpowiedz BARDZO MI SIE SPIESZY !!!!
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Będę szczerze zdziwiony jeśli ktokolwiek odpisze ci na takiego posta, totalnie nie wiadomo o co w nim chodzi. Miałeś pokazać fragment kodu który edytowałeś, pokazałeś jakiś którego nie edytowałeś a pod nim jakieś niewiadomoco.

WMP-WielkiMistrzP

WMP-WielkiMistrzP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Będę szczerze zdziwiony jeśli ktokolwiek odpisze ci na takiego posta, totalnie nie wiadomo o co w nim chodzi. Miałeś pokazać fragment kodu który edytowałeś, pokazałeś jakiś którego nie edytowałeś a pod nim jakieś niewiadomoco.




dobra dzieki za pomoc zam sobie poradzilem


ale mam inne pytanie :


jak rozwiazac bład w pliku pc_thief NIE EDYTOWALEM GO !!!


redefined identifier Rtn_Start_1 line 56







//-------- inventory --------
   EquipItem         (self, Diegos_Bogen);
   EquipItem         (self, ItMw_1H_Sword_04);
   CreateInvItems      (self, ItAmArrow, 100);

   //-------- ai --------
   daily_routine             = Rtn_PreStart_1;
   fight_tactic             = FAI_HUMAN_MASTER;
      self.aivar[AIV_IMPORTANT]   = TRUE;
   senses                  = SENSE_SEE|SENSE_HEAR|SENSE_SMELL;
};

FUNC VOID Rtn_PreStart_1 ()
{   
   TA_Position   (00,00,12,00,"WP_INTRO_FALL3");
   TA_Position   (12,00,00,00,"WP_INTRO_FALL3");
};

///tutaj jest niby ten błąd///->    FUNC VOID Rtn_Start_1 ()
{
   TA_Sleep       (23,00,03,00,"OCR_HUT_1");
   TA_SitAround   (03,00,05,30,"OCR_HUT_Z5_SIT3");
   TA_Sleep      (05,30,07,00,"OCR_CAULDRON_1");
   TA_SitAround   (07,00,10,00,"OCR_CAULDRON_1");
   TA_Smalltalk   (10,00,12,00,"OCR_CAMPFIRE_A_MOVEMENT1"); //mit Grim
   TA_SitAround   (12,00,16,00,"OCR_CAULDRON_1");
   TA_Smalltalk   (16,00,18,00,"OCR_CAMPFIRE_A_MOVEMENT3"); //mit Stt_322
   TA_SitCampfire   (18,00,23,00,"OCR_CAMPFIRE_A_MOVEMENT1");   
};

FUNC VOID Rtn_OCWait_1 ()
{   
   TA_Stay         (00,00,12,00,"OC_ROUND_13");
   TA_Stay         (12,00,00,00,"OC_ROUND_13");
};

// SITUATION TROLLSCHLUCHT
FUNC VOID Rtn_TrollWait_1 ()
{   
   TA_Stay         (00,00,   23,00,"OW_PATH_190");    
   TA_Stay         (23,00,   00,00,"OW_PATH_190");    
};
 


WMP-WielkiMistrzP

WMP-WielkiMistrzP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
To znaczy że gdzieś indziej dałeś Rtn_Start_1. Usuń to które dodałeś, a w praktyce zmień liczbę na inną, razem z id danego npc.


własnie nigdzie indziej nie dodalem .
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Ściągnij sobie notepad++ i wyszukaj we wszystkich plikach tego tekstu: "Rtn_Start_1"

Błąd mówi, że to jest użyte 2 razy. Na pewno gdzieś dodałeś Rtn_Start_1. Nie może być inaczej. Może po prostu gdzieś zjadłeś jedno 0 i zamiast Rtn_Start_10 wpisałeś Rtn_Start_1.
 

WMP-WielkiMistrzP

WMP-WielkiMistrzP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Ściągnij sobie notepad++ i wyszukaj we wszystkich plikach tego tekstu: "Rtn_Start_1"

Błąd mówi, że to jest użyte 2 razy. Na pewno gdzieś dodałeś Rtn_Start_1. Nie może być inaczej. Może po prostu gdzieś zjadłeś jedno 0 i zamiast Rtn_Start_10 wpisałeś Rtn_Start_1.



zrobilem tak jak napisales i jest tylko jedno Rtn_Start_1
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
co ja gadam ech, poszukaj dobrze,
miałem taki sam problem kiedyś i się okazało po dokładniejszym
przyjrzeniu się skryptom, że się jednak powtórzyło

WMP-WielkiMistrzP

WMP-WielkiMistrzP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
co ja gadam ech, poszukaj dobrze,
miałem taki sam problem kiedyś i się okazało po dokładniejszym
przyjrzeniu się skryptom, że się jednak powtórzyło


poszukam jeszcze
dzieki za pomoc
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry