Obrażenia specjalnej broni dystansowej 2820 2

O temacie

Autor WayneBlack

Zaczęty 17.11.2017 roku

Wyświetleń 2820

Odpowiedzi 2

WayneBlack

WayneBlack

Użytkownicy
posty30
Propsy6
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dobry!

Już jakiś ładny czas temu, jak zacząłem swoje skrypty przerabiać, to ustawiłem broni magicznej dystansowej (ognisty łuk, magiczny łuk i magiczna kusza), by zadawały obrażenia od tego, od czego pochodzą ich nazwy (DAM_FIRE i DAM_MAGIC analogicznie). Podstawowo w GIINK wszystkie te bronie mają ustawione DAM_MAGIC, ale walić to. Teraz zauważyłem, że niezależnie od ustawionych typów obrażeń, specjalna broń dystansowa I TAK zachowuje się tak samo, jak standardowa - to znaczy, skaluje się od zręczności (obrażenia +1/1 zręczność) i redukowana jest przez odporność na pociski. I teraz pytanie - czy bronie dystansowe rządzą się własnymi prawami i niezależnie, jak ustawie "damagetotal", "tamagetype" i damage z "INDEX", to i tak będzie działać tak samo, czy może gdzieś, coś, przestawić się da dla nich?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
System zadawania obrażeń jest zakodowany w silniku. Bronie dystansowe zawsze skalują się z odpornością na pociski, magia tylko z DAM_MAGIC/DAM_FIRE.

Piranha Bytes poszli w stronę "logiczną". Postanowili, że nieważne jaki łuk, czy strzała, i tak w efekcie wyjściowym będzie to pocisk kłuty (czyli skalują tylko z PROT_POINT).

Bronie do walki w zwarciu skalują się tylko z fizycznymi atrybutami - BLUNT, EDGE, POINT. Jest wyjątek do jakieś broni, która może się skalować dodatkowo z DAM_MAGIC i DAM_FIRE (w G1 to URIZIEL, aczkolwiek w G1 bronie do walki w zwarciu mogą się skalować ze wszystkim). Chociaż, nie jestem pewien czy nie został ten zamysł porzucony - możliwe, że bronie zawsze skalują się tylko z BLUNT, EDGE, POINT.

Magia, jak już wspomniałem, to tylko DAM_MAGIC i DAM_FIRE. Z tego co pamiętam, to jest to podzielone na dwa damagetype. Każdy czar skaluje się z PROT_MAGIC, jeśli zaś czar jest ognisty (ma DAM_FIRE w skrypcie) skaluje się dodatkowo z PROT_FIRE, co zmniejsza jego obrażenia (to jest chyba niedopatrzenie twórców, chyba tylko jeden lub dwa czary mają DAM_FIRE).

Jest jeszcze DAM_INVALID wynosi 0, nie ważne o co zapytasz, wynosi 0 - 0 obrażeń zadawanych (prawdopodobnie i tak będziesz bił po 5 - minimalne obrażenia). Ten rozpoczyna tabelę DAMAGETYPE i jest kompletnie bezużyteczny.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

WayneBlack

WayneBlack

Użytkownicy
posty30
Propsy6
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Co do obrażeń od DAM_FIRE to wiem jak to działa, tak samo jak z bronią kontaktową, bo to wszystko przerobiłem co do jednego u siebie wg. swojego widzimisię. Tylko nie wiedziałem, jak to jest z łukami/kuszami. Jak tak, jak mówisz, to trochę mi to psuje plany... hueh.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry