Możliwość użycia czaru dopiero na 3 poziomie 2759 9

O temacie

Autor Bogdan Zwei

Zaczęty 15.04.2012 roku

Wyświetleń 2759

Odpowiedzi 9

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Witam. Otóż pewnego razu (jakoś 2-3 miesiące teamu) zrobiłem sobie czar Meteor i chciałbym zrobić tak, by ten czar dało się użyć JEDYNIE jak się osiągnie poziom trzeci tego czaru (tak jak w Dużej Kuli Ognia), tzn., ładujemy czar i jak mamy np. poziom drugi, a będziemy chcieli użyć czaru, to nic się nie stanie - będzie go można użyć tylko na trzecim poziomie jak już wcześniej wspominałem.

Skrypt czaru:
// ******************
// SPL_Meteor
// ******************

const int SPL_Cost_Meteor = 280; //4*70
const int STEP_Meteor = 70;
const int SPL_Damage_Meteor = 135;

INSTANCE Spell_Meteor (C_Spell_Proto)
{
time_per_mana = 30;
damage_per_level = SPL_Damage_Meteor;
damageType = DAM_MAGIC;
canTurnDuringInvest     =TRUE;
};

func int Spell_Logic_Meteor (var int manaInvested)
{
if (self.attribute[ATR_MANA]<STEP_Meteor)  
{
return SPL_DONTINVEST;
};

if (manaInvested <= STEP_Meteor*1)
{
self.aivar[AIV_SpellLevel] = 1; //Start mit Level 1
return SPL_STATUS_CANINVEST_NO_MANADEC;
}
else if (manaInvested > (STEP_Meteor*1))
&& (self.aivar[AIV_SpellLevel] <= 1)
{
self.attribute[ATR_MANA] = (self.attribute[ATR_MANA] - STEP_Meteor);

if (self.attribute[ATR_MANA]<0)
{
  self.attribute[ATR_MANA]=0;
};

self.aivar[AIV_SpellLevel] = 2;
return SPL_NEXTLEVEL; //Lev2 erreicht
}
else if (manaInvested > (STEP_Meteor*2))
&& (self.aivar[AIV_SpellLevel] <= 2)
{
self.attribute[ATR_MANA] = (self.attribute[ATR_MANA] - STEP_Meteor);

if (self.attribute[ATR_MANA]<0)
{
  self.attribute[ATR_MANA]=0;
};
self.aivar[AIV_SpellLevel] = 3;
return SPL_NEXTLEVEL; //Lev3 erreicht
}
else if (manaInvested > (STEP_Meteor*3))
&& (self.aivar[AIV_SpellLevel] <= 3)
{
self.attribute[ATR_MANA] = (self.attribute[ATR_MANA] - STEP_Meteor);

if (self.attribute[ATR_MANA]<0)
{
  self.attribute[ATR_MANA]=0;
};
self.aivar[AIV_SpellLevel] = 4;
return SPL_NEXTLEVEL; //Lev4 erreicht
}
else if (manaInvested > (STEP_Meteor*3))
&& (self.aivar[AIV_SpellLevel] == 4)
{
return SPL_DONTINVEST;
};

return SPL_STATUS_CANINVEST_NO_MANADEC;
};

func void Spell_Cast_Meteor(var int spellLevel)
{
self.attribute[ATR_MANA] = (self.attribute[ATR_MANA] - STEP_Meteor);

if (self.attribute[ATR_MANA]<0)
{
self.attribute[ATR_MANA]=0;
};

self.aivar[AIV_SelectSpell] += 1;
};
A tu skrypt (który jest pod func void Spell_Cast_Meteor(var int spellLevel)
{
zaraz w pierwszej lini)

if (self.aivar[AIV_SpellLevel] == 4)
{
return;
}
else
{
//i co tu wpisać? Jeśli dam przed else return SPL_SENDCAST; to pisze, że nie ma ; w tej linii przed return, a jak wywalę SPL_SENDCAST to jest wszystko OK i właśnie w tej linii jest mój problem, jak zrobić, by NIE używał tego czaru jak nie ma (self.aivar[AIV_SpellLevel] == 4)?
};

I tak, to jest jeden skrypt w jednym pliku - w Spell_Meteor.d
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Chodzi ci o wymagany krąg magi ?? Jak dobrze pamiętam to to wpisujesz w itemie.

EDIT : Nie byłem pewny o co ci chodzi więc się zapytałem ale jak ty od razu z facepalm tutaj wychodzisz to życzę powodzenia.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie, chodzi o ładowanie i osiągnięcie mocniejszych obrażeń.
Krąg magi i wszystkie skrypty cacy działają, ale chodzi mi tylko o to, co napisałem wyżej.



Dobra, postaram się to jaśniej wytłumaczyć... Chcę zrobić, by jak się ładuje czar (już w grze!!!) dużą kulę ognia, to jak robi te "bum" jak się ładuje, to tylko na naładowanym na MAX da się rzucić ten czar. Czyli, jak "wybuchnie" trzy razy, to osiąga maksymalną ilość obrażeń i potrzebnej many, i chciałem zrobić, żeby dało się to użyć tylko załadowane na maksimum.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nie chce mi się zaglądać do skryptu dużej kuli ognia, szczególnie że facepalmujesz osoby które chcą ci pomóc, ale jak dobrze pamiętam była od tego zmienna level która chyba mnożyła obrażenia i potrzebną manę.
Ogólnie to czemu się pytasz o coś takiego? Sam podajesz gdzie szukać rozwiązania, jedyne ty byś musiał dodać to anulowanie czaru zamioast SPL_SENDCAST(?) poniżej ostatniego poziomu.


Teraz :facepalm:  ponieważ nawet nie powiedziałeś co dokładnie nie działa.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Ludzie, takie trudne to do zrozumienia? Czy ja nie jaśnie mówię? Chodzi mi o to, żeby zrobić tak, że jak ładujesz dużą kulę ognia to możesz nie ładować i puścić żeby czar uderzył wroga. Poziom pierwszy - czar uderza z obrażeniami podwójnymi, drugi potrójnymi, a trzeci poczwórnymi. I chodzi mi o to, żeby dało się użyć tego czaru jak jest na poziomie trzecim i obrażenia są *4.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To chyba powiedziałem mniej, więcej jak to zrobić, nie? W moddingu raczej chodzi o eksperymentowanie samemu...
Jeżeli liczysz że napiszę za ciebie skrypt w 100% to od razu mówię - zapomnij o tym i szukaj innego frajera.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
1. Sam próbowałem to dzisiaj przez 3H, więc szukam pomocnej komendy, która anuluje rzucanie czaru.
2. Bardzo przepraszam za sfacepalmowanie, usunąłem to.
3. Za bardzo mi nie pomogłeś. ;( A nie mogę dać SENDCAST/SENDSTOP, bo wywala błąd przed return, a samo SEND* nic nie daje. ;/
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Dobra, to może spróbuj po prostu dać dłuższą animację rzucania/przygotowania czaru? Zrób zapętlenie, a "wybuchy" dodaj PFX'ami.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Ale nie zrozumiałeś, mi się chodzi, żeby się ładowało, ale można było rzucić czar na poziomie trzecim. Wszystko mam git, ładuje się 3 razy, ale nie chcę rzucać czaru na poziomie mniejszym niż 3 (chodzi o ładowanie czaru).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jeśli ktoś nie napisze wciągu 72 godzin, to proszę o usunięcie tematu.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry