Oświetlenie pomieszczenia 4035 7

O temacie

Autor Alpha

Zaczęty 24.12.2011 roku

Wyświetleń 4035

Odpowiedzi 7

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy

Alpha

Oświetlenie pomieszczenia
2011-12-24, 02:34(Ostatnia zmiana: 2011-12-24, 02:35)
Witam. Niedawno zacząłem zabawę ze Spacerem i postanowiłem odpicować chatkę Bezimiennego w Starym Obozie. Wszystko jest cacy prócz jednego - oświetlenia. Standardowe było szare, ale dodałem kominek i teraz oświetlenie powinno być takie pomarańczowe (np. jak chata Diego lub Fiska). Próbowałem je zmienić, ale nie wygląda to najlepiej... Jedynie przedmioty mają pomarańczowy odcień, a ściany, sufit i podłoga nadal mają neutralną kolorystykę. Jak temu zaradzić?

Tutaj zamieszczam screen'a z błędnym oświetleniem:

Screen
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
A jakie światło statyczne czy dynamiczne?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Oświetlenie pomieszczenia
#2 2011-12-24, 11:26(Ostatnia zmiana: 2011-12-24, 17:22)
O ile kojarzę prawdopodobnie powinno być statyczne, po wstawieniu go powinieneś użyć funkcji World -> Compile light ... (Spacera używałem tylko do tworzenia testowych światów, jednak już na logikę chodzi o wypalenie na lightmapie świata nowego, statycznego światła).

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Aby było wszystko oświetlone powinno być dynamiczne choć może w portalach (jak tam są) może być inaczej.
 

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy

Alpha

Oświetlenie pomieszczenia
#4 2011-12-24, 17:15(Ostatnia zmiana: 2011-12-24, 18:19)
Dzięki Avallach, ta funkcja World -> Compile light zadziałała. Tylko, że... chyba przez to powstała zbyt gęsta mgła, przez którą zasięg widoku drastycznie się zmniejszył. Dlatego mam kolejne dwa pytania: po pierwsze, jak usunąć tą mgłę (żeby była chociaż na normalnym poziomie, jak w zwykłym Gothic'u) oraz jak zmienić jej kolor, żeby była bardziej szaro-niebieska? Co do koloru, tutaj było coś o tym, ale u mnie dodaje się jako nowa mgła, a ja chcę zmienić kolor tej standardowej.

Oczywiście zapodaję screena... - Screen
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka

Godefroy93
Rzeka

Oświetlenie pomieszczenia
#5 2011-12-24, 17:31(Ostatnia zmiana: 2011-12-24, 17:31)
Niewiem jak w g1, ale pewnie będzie podobnie

Link:  http://themodders.org/index.php?/topic/14186-mgla/page__p__147761__hl__mg%B3a__fromsearch__1#entry147761 żeby nowa mgła się pojawiła trzeba usunąć tę starą mgięłkę. Ponieważ ta mgła która jest od początku ma bardzo duży obszar i uniemożliwia ustawienie własnej. Mam nadzieję, że co mniej więcej o to chodziło:p.
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy

Alpha

Oświetlenie pomieszczenia
#6 2011-12-24, 17:35(Ostatnia zmiana: 2011-12-24, 18:18)
A jak usunąć starą mgłę?

Edit: Zmieniłem kolor mgły w pliku ini. Ale czy można oddalić stara mgłę (bo jest trochę za blisko)? I jak zrobić, żeby odległość rysowania (draw distance) była zwiększona poza granice możliwości? Do Gothic 3 jest coś takiego, zwie się Unlimited Draw Distance. Czyli np. z wieży w Starym Obozie byłoby widać Obóz na Bagnie, albo Wieżę Xardasa. Normalnie zasięg widzenia można max. ustawić na 300%, a chciłbym ok. 800-1000%. Jest to możliwe?
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Sprawdź może opcję "    zCZoneFog -> fograngeCenter W Khorinis jest domyślnie ustawiona na wartość "16000     " kiedyś obok wieży Xardasa natknąłem się właśnie na mgłę, która odpowiada dużemu obszarowi.W gothicu 2 było wtedy widać z wieży Xardasa do portu bez żadnej mgły w . Popróbuj z wartością FogRangeCenter ponieważ ona odpowiada za zasięg otoczenia. Im większa liczba tym większy zasięg. Jednak zbyt duży zasięg widoczności powoduje spadek FPS. Chociaż w gothicu1 tego nie sprawdzałem
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry