1. W linijce "flags" jak napiszesz NPC_FLAG_GHOST to będzie jak duch, oraz będzie śmiertelny ;)
2. Hmm... najlepiej jakbyś wyciągnął plik asc potwora, najlepiej Gothic Sourcerem, później robisz tak jak w pancerzu, czyli odszukujesz w pliku asc linijkę BITMAP i wpisujesz tam nazwę swojej tekstury (tekstura musi mieć format tga, nie musisz jej kompilować do TEX bo gra zrobi to za ciebie). Wkładasz plik asc do _Work/Data/Anims/i nazwa folderu, ja nazwałem "monster"

. A w skrypcie potwora w visual, a konkretnie w body mesh, wpisujesz nazwę pliku asc i gotowe

Zapisujesz, włączasz grę i walczysz! Mogłem wytłumaczyć trochę niejasno, więc najlepiej poszukaj tutka o robieniu nowych tekstur na starym modelu, no chyba że wiesz jak to się robi i niepotrzebnie pisałem