3DSMax to prawdziwy kombajn do 3D. Możesz nakręcać w nim filmy, tworzyć zaawansowane animacje czy podłoża terenu, stosować multum shaderów, świetnie renderować czy używać specyficznych materiałów tekstur, tworzyć modele wysokopoligonowe z niewyobrażalną ilością detali. Ma też zdecydowanie więcej opcji. Jego darmową alternatywną jest Blender, nieco mniej zaawansowany.
Wings to aplikacja w której postawiono na prostotę i wygodę użytkowania. Nie znajdziesz tam animacji, super zaawansowanych materiałów (typów map), scuplting wprowadzono dopiero niedawno. Jest jednak idealny do low-poly i organiki, bardzo intuicyjny i wygodny. Posiada wszystko czego potrzeba do Gothica oprócz wsparcia animacji, jednak za to i tak mało kto się bierze. Używam tylko jego, można tworzyć w nim bardzo zaawansowane i świetnie wyglądające dzieła, pod warunkiem oczywiście że tworzymy low-poly (tylko takie modele obsługuje wiele engine'ów graficznych ze względu na wydajność). Wielu genialnych, profesjonalnych grafików go używa choćby do robienia bazy modelu, w czym wygodą i intuicyjnością bije inne aplikacje. Potem nieraz kontynuują prace, np rzeźbiąc w innych aplikacjach, choć to wszystko jest wykonalne także w nim.
Podsumowując: zależy co chcesz robić. Jeśli tworzysz szczegółowe modele do next-genowych enginów jak choćby Unreal 3, albo kręcisz film z fotorealistyczną grafiką 3d, użyj Maxa. Jeśli jednak, jak wnioskuję po miejscu gdzie założyłeś temat, do Gothica - zdecydowanie polecam Wingsa.