Modyfikacja broni 3095 3

O temacie

Autor Defeatist

Zaczęty 6.12.2008 roku

Wyświetleń 3095

Odpowiedzi 3

Defeatist

Defeatist

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy

Defeatist

Modyfikacja broni
2008-12-06, 15:48(Ostatnia zmiana: 2008-12-07, 12:46)
Na początek eksperymentuję z modyfikowaniem broni. Królikiem doświadczalnym jest "Laga" jako że jest bronią którą bohater zdobywa od razu.

Zacząłem od modyfikacji pliku "Tuning_Melee_Weapons".

Oryginalnie wyglądało to tak:

//schwerer Ast - ItMw_1h_Bau_Mace
const int Damage_BauMace = 10;
const int Condition_BauMace = 10;
const int Range_BauMace = 70;
const int Value_BauMace = 1;

Teraz wygląda to tak:

//schwerer Ast - ItMw_1h_Bau_Mace
const int Damage_BauMace = 100; //+10%
const int Condition_BauMace = 15;
const int Range_BauMace = 100;
const int Value_BauMace = 100;

Następnie zmodyfikowałem plik "IT_Melee_Weapons" (zmieniłem tylko nazwę)

Oryginalnie wyglądał tak:

INSTANCE ItMw_1h_Bau_Mace (C_Item)
{
name = "Laga";  

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_AXE;
material = MAT_WOOD;

value = Value_BauMace;

damageTotal  = Damage_BauMace;
damagetype = DAM_BLUNT;
range =  RANGE_BauMace;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]  = Condition_BauMace;
visual = "ItMw_010_1h_Club_01.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};


Teraz wygląda tak:


INSTANCE ItMw_1h_Bau_Mace (C_Item)
{
name = "Samobij";  

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_AXE;
material = MAT_WOOD;

value = Value_BauMace;

damageTotal  = Damage_BauMace;
damagetype = DAM_BLUNT;
range =  RANGE_BauMace;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]  = Condition_BauMace;
visual = "ItMw_010_1h_Club_01.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded; COUNT[4] = Waffenbonus_10;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;

I teraz tak, odpalam grę starterem z opcją "skripte parsen". Wszystkie zmiany wprowadzone w tych plikach widać w grze, w statystykach broni widocznych z okna ekwipunku. Tyle, że nie wszystko jednak działa, działa zmiana nazwy na "Samobij", działa wymagane 15 siły, działa zmieniona do 100 wartość, działa zwiększony zasięg, nie działają chyba jednak zmienione obrażenia i nie działa bonus +10% do walki bronią (nie zmienia się nic w statystykach postaci chociaż sama właściwość jest widoczna w opisie broni).

Moje pytanie do was: co robię źle z obrażeniami i bonusem do walki?

Edit: Obrażenia działają. Nie działa jednak bonus do walki.

Temat można w sumie zamknąć/usunąć. Nikomu tutaj nie chce się chyba czytać tak przydługich wywodów.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Popatrz lepiej na skrypt np. miecza mistrzowskiego (albo na inną broń, która dodaje taki bonus). W twoim skrypcie nie widzę, abyś zdefiniował taki bonus. Nie napiszę ci, jak dokładnie to zrobić, bo nie pamiętam z głowy. Musisz zdefiniować funkcję, taką że gdy ma się założony ten miecz, to dodaje bonus, gdy się zdejmie traci się ten bonus.

Defeatist

Defeatist

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy

Defeatist

Modyfikacja broni
#2 2008-12-08, 17:25(Ostatnia zmiana: 2008-12-08, 17:55)
Dobra. Analogicznie do Miecza mistrzowskiego jest tak:

INSTANCE ItMw_1h_Bau_Mace (C_Item)
{
name = "Samobij";  

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_AXE;
material = MAT_WOOD;

value = Value_BauMace;

damageTotal  = Damage_BauMace;
damagetype = DAM_BLUNT;
range =  RANGE_BauMace;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]  = Condition_BauMace;
visual = "ItMw_010_1h_Club_01.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_ADDON_BONUS_1H; COUNT[4] = Waffenbonus_10;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

Tylko, że to dalej nie działa, a analogia do miecza mistrzowskiego jest chyba idealna. Nie mam żadnych pomysłów. Jak mógłbyś podpowiedzieć coś więcej to byłbym wdzięczny.
 

DarcuS

DarcuS

Użytkownicy
posty68
Propsy2
  • Użytkownicy
Skopiuj skrypt miecza mistrzowskiego a następnie zmień nazwę kod i .3ds'a i gotowę


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry