Zakończenie moda 3756 7

O temacie

Autor Khazar

Zaczęty 12.06.2010 roku

Wyświetleń 3756

Odpowiedzi 7

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
:(  

Dobrze. Chcę, by po wejściu do wody w określonym miejscu wyświetlany był filmik przedstawiający atak potworów morskich ( fishfood.bik ? ), a następnie by gra oczywiście wychodziła do menu, Nie mam pojęcia, jak się za to zabrać. Podam może kilka linków do wątków, w których czytałem o podobnych sprawach:

http://themodders.org/index.php?showtopic=...&hl=Trigger
http://themodders.org/index.php?showtopic=...amp;hl=funkcja*

I jeszcze czegoś, chodziło o pisanie funkcji, ale nie mogę tego teraz znaleźć. W każdym bądź razie, kombinuję tak, że w Spacerze wstawiam ocTriggerScript, niby wszystko pięknie, edytuję mu nawet... no, to pole działania powiedzmy. Tylko muszę wpisać nazwę funkcji.

I nie mam pojęcia, gdzie tą funkcję utworzyć ! Wiem, że powinna mieć format

[codebox]    PlayVideo ( "FishFood.bik");
    ExitGame();[/codebox]

Ale co z tego, skoro nie mam pojęcia, gdzie takie coś powinienem wpisać? Próbowałem w Events, nic. W skryptach jestem praktycznie zielony, a na pewno w tego typu skryptach, na razie tworzyłem głównie dialogi, postaci i przedmioty. Czyli nic wielkiego.

Konkretniej: gdzie i jak napisać taką funkcję ?

I tak to wygląda, gdy facet od 3D bierze się za skrypty  :D  .
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W zasadzie obojętnie gdzie. Jeśli tworzysz nowy plik, to zazwyczaj będziesz musiał go dopisać do gothic.src. Jeśli nie chcesz nic dopisywać do gothic.src, to wstawiasz do np. skryptu dialogu :/

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Dobra, wstawiłem takie coś do pierwszego lepszego dialogu ( bodajże Cavalorna ):

[codebox]FUNC VOID FISHFOOD ()
{
PlayVideo ( "FishFood.bik");
ExitGame();
};[/codebox]

Żadnych błędów podczas sprawdzania skryptów. W Spacerze ustawiłem nazwę odpalanej funkcji na "FISHFOOD". I jak pewnie możecie się domyślić, nic. Podczas gry, gdy wejdę na dany obszar, nic a nic się nie dzieje.
 

WrzodX

WrzodX

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy
Nic się nie dzieje, ponieważ dałeś zakończenie do rozmowy z Cavalornem. Filmik wyświetli się przy którejś z rozmów Cavalorna, musisz określić działanie filmiku, czyli dopisać kiedy to ma się dziać. :lol:
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Wrzod, to bez znaczenia. to, że jest to w skrypcie dialogu powoduje tylko bajzel. ważne jest, aby zrekompilować skrypty.
 

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Ale... ja to chyba robiłem, nie ? Sprawdziłem skrypty Spacerem, zrobiłem to... no, usunąłem sobie te dwa pliczki z _Work\Data\Scripts\Content\Cutscene i zrobiłem je na nowo ( też w Spacerze; nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie oprócz podpisów w dialogach ). No i odpalam grę przez startera z włączonym "reparse scripts".

Czy żeby ten nieszczęsny skrypt zadziałał, muszę robić paczkę z modem ?
 

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
to edycja zena więc nowa gra
 

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Ekhm...

Ten ZEN został stworzony przez moją skromną osobę samodzielnie. Nie jest dołożony do normalnego Gothica, tylko na szybko zrobiłem pliczek .ini i gothicstarter traktuje mi to wszystko jako mod. A jako że na razie nie testowałem tego nazbyt dokładnie, zawsze włączam nową grę. Zawsze. Bo zwyczajnie nigdy nie zapisuję.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry