Pytanie brzmi: dlaczego nie chcecie pokazać, że coś się dzieje w kierunku moddingu Stalkera?
A co ma za sobą nieść pokazywanie jakichś luźnych strzępków? Z pewnością nikogo to nie zmotywuje ani też nie będzie dość imponujące. Na chwile obecną dysponuje paczką screenów roboczych z gry i edytora, oraz kilkoma renderami ale ich nie pokaże. Zrobimy to, gdy powstanie ogólny zarys moda albo chociaż podwaliny a nie kilka mało spójnych ze sobą innowacji. Nie przywykłem do pokazywania śmieci, jak większość osób z tego forum.
Dlaczego mieli by tu zacząć modding Stalkera, jak tu nie ma w zasadzie NIC dotyczącego moddingu Stalkera?
A dlaczego i odkąd modding polega na podawaniu innym wszystkiego na tacy? Uwierz, że gdyby kogoś to interesowało albo przynajmniej wyrażał dobrą wolę to by temat poruszył sam.
Jak na razie od zeszłego roku wisi na forum mini-opis moda totalnej konwersji z nową fabułą i wielu innowacji - każdy może sobie przeczytać, pobrać i zobaczyć jaki ta gra ma potencjał. Nikt tamtego artykułu nawet nie skomentował, poza kerethem który jest fanem gry i którego już z resztą nie ma z nami od dawna.
Meatrikz napisał mały tutorial objaśniający podstawowe czynności, tak na dobry początek - nie widzę zainteresowania.
Powstał na forum temat o moddingu stalkera - pojawiło się bicie piany i nikłe zainteresowanie, z którego z resztą i tak nic nie wynikło.
Zachęcałem ludzi do współpracy i zaoferowałem każdemu objaśnienie podstaw oraz podanie wszystkich stosownych źródeł wiedzy w zamian za oświadczenie mi tej woli na PW - zgłosił się jedynie Ogrodnik.
Co jeszcze według Ciebie ma być spełnione? To forum jest betonem i ludzie
chcą tkwić w kloace "robiąc" mody, z których 98% NIGDY nie wyjdzie mimo że autorzy jeszcze nie zdają sobie z tego sprawy. Dlaczego mamy usilnie zabiegać o zainteresowanie ludzi, którzy grupy modderskie jak i same projekty traktują jak dziwki?
Może porównasz modding Gothica do moddingu Stalkera?
To tak jakby porównywać garbusa do ferrari, z resztą było już przeprowadzane takie porównanie względem wiedźmina i niczego ono nie przyniosło ale skoro tak bardzo chcesz to proszę bardzo. To co oferuje gothic każdy wie, więc napisze o stalkerze:
Plusy:- Gra ma jeden z najbardziej zaawansowanych systemów pogodowych w historii
- Gdy stworzymy stalkera nie przypisując mu żadnych rutyn, ten zacznie wędrować pomiędzy poziomami, rozmawiać z innymi, grać na gitarze, spać, przebywać w obozach, szukać artefaktów, awansować, handlować z innymi,
zdobywać lepsze wyposażenie i broń itd. O zaawansowaniu alife może świadczyć fakt, że we wczesnych wersjach gry to komputer mógł przejść grę za nas - sterując postaciami wykonującymi zadania fabularne przewidziane dla gracza.
- Najlepszy klimat gry i napięcie w historii przemysłu

.
- Gra jest dość prosta w moddingu o czym świadczy spora ilość ogromnych modów z wieloma innowacjami.
- Bardzo dobre oświetlenie dynamiczne, które dosłownie działa na naszych oczach
- Świetna fizyka, która działa na wszystkie przedmioty jak i nawet źródła światła typu żarówki na kablach itd.
- Z gry zostało wycięte ponad 50% począwszy od tekstur, modeli kończąc na całych lokacjach, skryptach, funkcjach, zadaniach fabularnych, pojazdach i wielu innowacjach. Wszystko to w bardzo prosty sposób da się przywrócić.
- Do gry można przenieść albo nawet napisać własne shadery
- O możliwościach może świadczyć fakt, że możemy w grze zrobić nawet tetrisa czy sapera (jako dodatki do pda)
- Bardzo dobry engine, który wbrew pozorom jest dość przyszłościowy
- Banalne skrypty dialogów pisane w xml
- Aby nasz mod zadziałał wystarczy stworzyć folder "gamedata" i tam wszystko lokować. Nie musimy się bawić w żadne kompilacje i tego typu sprawy.
- Bezawaryjne i szybkie narzędzia do edycji gry.
- Przeniesienie shaderów z 3 do 1 części gry daje NIESAMOWITE efekty. Skok graficzny rzędu 5 lat.
- Realistyczne działanie broni, rozbudowany system modyfikacji.
- Duża i bardzo prosta wymienność plików między innymi modami czy nawet grami - np. hl2, counter strike itd.
- Gra posiada bardzo dużo elementów rpg i jest całkowicie nieliniowa.
- Dostęp do poprzednich wersji gry (alpha) począwszy od początku projektu, z których możemy czerpać niewykorzystane poziomy, mutanty, rozwiązania skryptowe, bronie, innowacje itp.
- Jeden z ładniejszych designów świata gry w historii branży. Amerykańskie, cukierkowe gówno się umywa.
- Poprawnie użytkowana gra i mod jest raczej bezawaryjny a gdy przydarzy nam się błąd mamy logi z błędami.
Minusy:- Większość tutoriali jest dostępna po rosyjsku i angielsku, jednak przypominam że to samo było na początku z gothicem.
- Mało tutoriali dotyczących konkretnych rzeczy.
- Społeczność gry i scena modderska koncentruje się wokół RusNetu
- Bardzo wąskie grono modderów w naszym kraju.
- Domyślne ai przeciwników w walce kuleje, oczywiście jest to do poprawy
- Skomplikowane wrzucanie nowych modeli (musimy dodać kości, bawić się w edytorach itd)
- Komplikacje związane z modelami 3d, ich import i export jest dość skomplikowany.
Zapewne bym napisał więcej, zapewne samych minusów jest więcej ale nie znam tej gry jeszcze na tyle dobrze aby to stwierdzić. Najlepiej pooglądać filmiki z innych modów, choć to i tak dobrze nie odda skali dla osób które nie znają podstawowej wersji gry:
http://www.youtube.com/watch?v=VAYGK4cUEVU - jest to mod będący kompilacją wszystkich większych. nie jest to zbyt dobry pomysł ale doskonale przedstawia to co w tej grze jest możliwe do zrobienia
http://www.youtube.com/watch?v=RwlxpNKjQu4...re=channel_page - mały pokaz dynamicznego oświetlenia
http://www.youtube.com/watch?v=xOZaffUWeKo...player_embedded - pokaz działania alife
http://www.youtube.com/watch?v=pnoRmpVIWeA...player_embedded - mod będący swoistym "Czasem Zapłaty" tyle że dla stalkera. przywraca on to co zostało wycięte i rozwija potencjał gry
http://www.youtube.com/watch?v=75fwxYXwk-A...re=channel_page - klimat gry na jednym z wyciętych poziomów