Viewport shader 7875 12

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 20.01.2010 roku

Wyświetleń 7875

Odpowiedzi 12

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Viewport shader
2010-01-20, 15:39(Ostatnia zmiana: 2010-01-20, 15:49)
Cytuj
Pojawi się może pytanie. Dlaczego nie może być po prostu render a nie jakieś tam viewporty, marmosety...
Przejrzyjcie forum http://www.game-artist.net/forums/ czy http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=27 i zauważacie, że w zasadzie każda praca pokazana jest w marmosecie, UDK, viewporcie Mayi, Blendera, 3ds Maxa, czy enginie gry. Robimy gameart, to pokazujemy prace tak jak wyglądają w grach.
Tak więc tutorial jak użwywać viewporta w programie 3ds max do wyświetlania naszych modeli z teksturami.

1.
http://www.game-artist.net/forums/support-...ort-shader.html stąd ściągamy wersję pod naszego 3ds maxa. Ja np. mam 3ds max 2009, pobrałem
 MaxViewportShader_1.1_Max2009fixed.zip

http://www.game-artist.net/forums/support-...ort-shader.html można popróbować też z tym, jest  możliwość nawet w tym włączyć cienie, ale długo się ładuje. Model jest trochę inaczej oświetlany niż w tym z linka powyżej.

W starszych 3ds maxach (np. 6 czy 7) te shadery nie działają.

2.
Plik z rozszerzeniem .fx wrzucamy do katalogu  (Nasz folder 3ds maxa)/maps/fx

3. Uruchamiamy 3ds max, importujemy nasz model. Klikamy M

Widać chyba co i jak po kolei.

Teraz przechodzimy do poszczególnych funkcji.
http://img145.imageshack.us/img145/8910/48243808.jpg
1 - źródła światła, jeżeli na scenie mamy 2 światła Omni to w light 1 position wybieramy np. Omni 1
a w w light 2 position - Omni 2
2- ilość świateł, jeżeli mamy 2 światła to ustawiamy 2 itp. Może być trochę prześwietlony obiekt, ale możemy zmienić intesywność świateł. O tym później.
3- kolor diffuse - jeśli nie ustawiamy konkretnej mapy diffuse, chcemy żeby model miał dany kolor. Przydatne przy pokazywaniu np. samej normalmapy na modelu.
4- lokalizacja mapy diffuse (format np. tga, dds, jpg, png, gif itp.)
5- wyostrzenie tekstury, osobiście radzę wyostrzyć odpowiednio jeszcze w programie do 2D
6- lokalizacja speculara
7- intensywność speculara, czasami praktycznie nie widać jego działania przy ustawieniach domyślnych, warto czasem zwiększyć
8 - lokalizacja normalmapy
flip green - odwrócenie kanału zielonego w normalmapie.
4.
Może jeszcze powiem trochę o światłach.
http://img30.imageshack.us/img30/5453/121ul.jpg
Na screenie liczbami od 1 do 5 zaznaczyłem kolejność wstawiania światła. 5 to ustawienie intensywności. Biały prostokąt obok to kolor.
Ustawiłem na scenie 2 światła omni o różnej intensywności. Można również pobawić się z delikatnym kolorem światłem (np. po jednej stronie żółtawe, po drugiej niebieskie)

Abubaker

Abubaker

Użytkownicy
posty86
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chyba żadna wersja nie działa pod 3ds maxa 8... ściągnąłem kilka i nie działają.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Potwierdzam, w Maxie 8 to nie działa, jest to chyba nawet w dokumentacji/readme (jakiś czas temu próbowałem instalować).
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Viewport shader
#3 2010-01-27, 21:40(Ostatnia zmiana: 2010-01-27, 21:40)
Za każdym razem tak sobie robię zrzuty ekranu... I myślę - jest jakaś możliwość zapisania viewportu, czy zostaje PrtScr?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Fraps zapisuje sam viewport. Inne programy do screenów też to umożliwiają.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
Za każdym razem tak sobie robię zrzuty ekranu... I myślę - jest jakaś możliwość zapisania viewportu, czy zostaje PrtScr?
Tools/Grab viewport

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
W sumie nie wiem czy każdy wie, ale jakiś czas temu (dość dawno) pojawił się bardzo dobry shader do 3ds maxa.
http://www.3pointstudios.com/3pointshader_about.shtml
http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=72861 - wątek na polycouncie

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Ma ktoś jeszcze te shadery? Paczki z GA nie działają.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Viewport shader
#8 2011-07-28, 14:21(Ostatnia zmiana: 2011-07-28, 14:34)
http://www.laurenscorijn.com/viewportshader

Polecam ten shader.

Edit:
Chociaż jednak nie, wszystko się świeci jak wiadomo co, wiadomo komu. Chyba, że można to jakoś zmienić, ale jeszcze do tego nie doszedłem.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Kwestia ustawienia speculara. Shader dobry, używałem, jednak myślę, że 3pointshader jest lepszy choćby ze względu na szybkość włączania wersji z cieniami.

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Czy znacie jakiś dobry shader działający z Maxem 2013? Bardzo ubolewam, że 3point shader nie działa :(
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Jest z tym problem, na polycouncie była nawet dyskusja o tym. Zmienili technicznybełkot od 2013 i nie da się zrobić shaderów na tej samej zasadzie co do poprzednich maxów. Może coś się zmieniło od kiedy o tym czytałem...

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Też trochę poczytałem i po testowaniu trzech wersji maxów, w końcu zostaję z 2012. Ma wszystko co potrzeba, a shadery śmigają bez problemu.  
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry