Nowy świat - skala 2308 9

O temacie

Autor zalpl

Zaczęty 23.12.2009 roku

Wyświetleń 2308

Odpowiedzi 9

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
Mam pytanie...ponieważ nauczyłem się robić świat na 3ds maxie (5)...dzięki tutorialowi od zera do Moddera (mam jeszcze problem z jaskiniami ale mniejsza o to). Wiadomo że w modzie dużą role odgrywa ciekawa fabuła no i wielkość, wygląd świata. Że chciałbym zrobić duży świat to mam do was pytanie. Powiedzmy zaczynam (tak jak większość o zwykłego plane (40 na 40 bo ma to bć duży świat). Wszystko fajnie pięknie...tylko że jak mam zrobić pagórek na który bohater będzie wchodziła przez 2 sekundy i schodziła tak samo przy takiej skali świata? Więc jak efektywnie robić duże ... ale zarazem ładne i szczegółowe światy?
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Cytuj
Więc jak efektywnie robić duże ... ale zarazem ładne i szczegółowe światy?
Wymodelować. Potem ovobowac i oskryptować. Poczytaj tutoriale, poogladaj filmy.
 

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
Czytałeś moją wypowiedź? No właśnie z modelowaniem problem bo jak zrobi dży świat to jak lekko poruszę jakiś poly to to będzie wielka góra...
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
No to zwiększ liczbę poly na plejnie.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
do ilu mniej więcej?? świat powiedzmy większy od tego w g2
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
do ilu mniej więcej?? świat powiedzmy większy od tego w g2
W tym przypadku wszystko jest zależne od wszystkiego. Najlepiej sam zobacz, pobaw się, zdecyduj się jaka ta góra/pagórek ma być, itd.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty141
Propsy1
  • Użytkownicy
Zrób plane z pagórkiem, przerób na zen, sprawdzić wielkość, potem w maxie przeskaluj do odpowiedniej wielkości cały plane, najwyżej skrócisz po bokach. To jedyny sposób, bo zwykle świat wymodelowany w 3ds maxie w grze jest strasznie mały i jedyną metodą jest wstawienie go do gry, przeskalowanie w maxie, wstawienie, poprawa skalowania i tak aż do oczekiwanego efektu. Można także robić poszczególne skrawki świata i przyłączanie ich tak jak jaskini.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
To jedyny sposób, bo zwykle świat wymodelowany w 3ds maxie w grze jest strasznie mały i jedyną metodą jest wstawienie go do gry, przeskalowanie w maxie, wstawienie, poprawa skalowania i tak aż do oczekiwanego efektu. Można także robić poszczególne skrawki świata i przyłączanie ich tak jak jaskini.
A mi się wydaję, że można w Maxie ustawić jednostki na metry. Wtedy:
Metr w Maxie = metr w Gothicu.

W każdym razie chyba gdzieś o tym czytałem.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

Nowy świat - skala
#8 2009-12-23, 12:18(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 12:20)
Zrób plane z pagórkiem, przerób na zen, sprawdzić wielkość, potem w maxie przeskaluj do odpowiedniej wielkości cały plane, najwyżej skrócisz po bokach. To jedyny sposób, bo zwykle świat wymodelowany w 3ds maxie w grze jest strasznie mały i jedyną metodą jest wstawienie go do gry, przeskalowanie w maxie, wstawienie, poprawa skalowania i tak aż do oczekiwanego efektu. Można także robić poszczególne skrawki świata i przyłączanie ich tak jak jaskini.
Tak się dzieje jak się nie potrafi posługiwać maxem, wszystko da się ustawić w opcjach "units setup"
Świat najlepiej robić w kawałkach szczególnie jak ma być wielkość tego z gothic 2 lub większy. Osobno powinno się tworzyć miasta i lokacje w których jest większa ilość szczegółów i osobno lasy, pola itd.

tutaj wszystko pisze:
http://themodders.org/index.php?s=&sho...ost&p=29534
 

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty141
Propsy1
  • Użytkownicy
Kiedyś bawiłem się z ustawianiem metrów, ale nie bardzo mi wychodziło (pewnie robiłem coś źle), ale i tak wolę zobaczyć świat po którym chodzi bezi i wtedy go odpowiednio przeskalować, niż robić tak na sucho.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry