Item Editor 10927 2

O temacie

Autor Axel

Zaczęty 20.12.2009 roku

Wyświetleń 10927

Odpowiedzi 2

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade

Axel

Item Editor
2009-12-20, 20:49(Ostatnia zmiana: 2009-12-21, 06:30)
Aby lekko wspomóc rozwój moddingu Mount & Blade na tym forum, oraz pomóc wielu nowym modderom opanować ten prost programy napisałem ten tutorial.
Item editor, jak sama nazwa wskazuje, służy do edytowania przedmiotów.
No dobrze, ale żeby zacząć jakiekolwiek edytowanie, musimy najpierw ściągnąć program, wchodzimy więc Tutaj i klikamy Download Now.

Mamy już plik, rozpakowujemy go i włączamy, jednak nic nie ma. Teraz musimy kliknąć na pasku File i wybrać opcję Open File, następnie wchodzimy do Mount & Blade/Modules/Nazwamodulu (np. native) i otwieramy plik item_kinds1 (Przed użyciem zrób zapasową kopię ! ).

Na samej górze powinniśmy mieć pasek który można rozwinąć, domyślnie jest tam wybrany INVALID_ITEM , rozwijamy listę i wybieramy interesujący nas przedmiot (ja wezmę practice sword, czyli miecz treningowy używany na arenie i turniejach).
Poniżej są 3 wiersze: ID , Display name 1 i Display name 2, teraz je omówię :
ID - zwykłe id przedmiotu wyrażone w literach, coś tak jak instance w Gothicu :)
Display name 1 i Display name 2 - Nazwa przedmiotu
ID zostawiamy w spokoju, nazwę możemy zmienić na jaką nam się podoba, ja powiedzmy zmienię na Miecz Zniszczenia (Mało oryginalne :P  )
Dalej mamy meshes, czyli model przedmiotu - zostawiamy tak jak jest.


Dalej jest już bardziej rozbudowanie okienko - Flags  są to flagi przedmiotu, czyli jego typ, czy jest do jedzenia itp itd. opisze tutaj tylko te najbardziej potrzebne :
Wszystkie z przedrostkiem Type powinniśmy rozumieć, odpowiednio po kolei są to: Koń, Broń jednoręcza, broń dwuręczna, broń drzewcowa, strzały, bełty, tarcza, łuk, kusza, bronie do rzucania, towar (np. przyprawy), hełm, pancerz, buty, rękawice, pistolet, muszkiet, bullet, zwierze.
Dalej przydatne są: no parry (nie można nią blokować) food (żarełko :)  ) spear (włócznia, gdy zaznaczymy tą opcję, danym poleramem możemy walić tylko z dołu i z góry , nie można na boki ) merchandise (Ważne, gdy to zaznaczymy przedmiot będzie można kupić u kupca) consumable (do zjedzenia) bonus against shield (bonus przeciwko tarczą), cant use on horseback (nie można użyć na koniu), Primary i secondary też ważne, ale nie wiem od czego to jest. Ja zaznaczę przykładowo merchandise i bonus against shield.
Dalej jest Capabilietes, są to tak jakby animacje do tego przedmiotu, opiszę kiedy indziej :)
Następnie najbardziej nas interesujące - Modifiers i te wszystkie tabelki pod Modifiers, zmienimy w nich praktycznie wszystkie cechy broni.

Ale po kolei - Modifiers, są to cechy specjalne przedmiotu takie jak np Uszkodzony, kulawy, złamany, śmierdzący, czempion, wyważony, spokojny itd. Cechy te zmieniają bazowe atrybuty itemka określone w tabelkach niżej. Zaznacze Balanced i Rusty, co znaczy że nasz mieczyk u handlarza może być normalny, wyważony lub zardzewiały.

Teraz te wszystkie tabelki pod spodem, po kolei :
Cost - cena przedmiotu, zmieńmy ją na przykład na 1000
Weight - Waga przedmiotu (im cięższy tym wolniejsi jesteśmy), zostawiamy lub zmieniamy :)
Abundance - jest to częstość pojawiania się itemka u kupca (niech ktoś to potwierdzi ), im większa wartość tym częściej spotkamy dany przedmiot u kupca.
Head armor - Ile dany przedmiot daje nam pancerza na głowę (hełmy), zostawiamy (miecze nie dają pancerza na głowę :P  )
Body Armor - To samo co wyżej tyle że na korpus, zostawiamy.
Foot Armor - Analogicznie tylko że dla nóg, zostawiamy.
Difficult - Ilość danej statystki/skilla wymaganego do założenia tego przedmiotu (dla mieczy jest to siła), ustawiamy na 15 .
Hitpoints - punkty zdrowia, jest do atrybut do koni, zostawiamy.
Speed - szybkość wymachiwania bronią/szybkość  konia, zmieniamy na 90
Missile speed - szybkość pocisku wystrzelonego za pomocą tej broni (dla kusz, łuków i broni rzucanych) zostawiamy.
Weapon Lenght - zasięg broni, dajemy na 110.
Max ammo - maksymalna ilość amunicji, zostawiamy.
Swing damage - obrażenia przy wymachiwaniu mieczem (Blunt ogłusza , cut i pierce zabija) dajemy na 35 i zmieniamy na pierce
Thrust damage - obrażenia przy kłuciu mieczem, dajemy na 40 i zmieniamy na pierce.
Triggers - Trigery związane z przedmiotem, na razie nie jestem w stanie tego wytłumaczyć, ale może kiedyś ...

Jak już zmieniliśmy wszystkie opcje, kilkamy file > save file i cieszymy się nowymi-zmienionymi itemkami, UWAGA, aby zobaczyć zmiany należy rozpocząć nową grę!

Wszelkie pytania/sugestie/uwagi proszę kierować na pm.


Zabrania się kopiowania tutorialu lub jego części bez zgody autora !
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
Mogę to wkleić na forum o M&B, zaznaczając autora?.
 

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade

Axel

Item Editor
#2 2009-12-20, 20:59(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 21:00)
Oczywiście :)  , podaj tylko linka na pw jak coś.
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry