O temacie
Autor
Zaczęty 20.01.2008 roku
Wyświetleń 70935
Odpowiedzi 0
Kazzmir Gość
Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;) Wersja A - Nowy Gothic Player KitWersja B - Stary Gothic Player Kit-Nowy-1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.-Stary-1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku #msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;) Wersja A - Nowy Gothic Player KitWersja B - Stary Gothic Player Kit-Nowy-1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.-Stary-1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku ;#msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;) Wersja A - Nowy Gothic Player KitWersja B - Stary Gothic Player Kit-Nowy-1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.-Stary-1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku w linii 183.6.Znajdujemy plik w którym wystąpił błąd, jego scieżka jest podana w programie ZSpy(obcięta od litery dysku do folderu Gothic/_Work/Data/Scripts/) znajdowanie konkretnej linii opiszę na przykładzie najprostszego programu - notatnika.Wybieramy Edycja>Przejdź do(Ctrl+G) wpisujemy, w moim przypadku 183, na samym dole ekranu pojawia się ta linia 183, jednak nie znajdujemy w niej błędu, jak to najczęściej bywa błąd jest w linii poprzedzającej czyli 182[UWAGA! jeżeli linia poprzedzająca linię z błędem jest pusta lub zawiera tylko komentarz, błąd tkwi w jeszcze wcześniejszej linii].Naprawiamy błąd:Zapisujemy plik, i znów uruchamiamy grę, w razie kolejnych błędów powtarzamy proces-Najczęściej spotykane typy błędówA.Expected - Oczekiwano jakiegoś znaku, najczęściej brak średnika na końcu linii lub brak przecinka w argumentach funkcji.Składnia: Excepted #msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;) Wersja A - Nowy Gothic Player KitWersja B - Stary Gothic Player Kit-Nowy-1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.-Stary-1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku $znak#msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;) Wersja A - Nowy Gothic Player KitWersja B - Stary Gothic Player Kit-Nowy-1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.-Stary-1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku (line $linia)B.Unexpected end of file - Oczekiwano jakiegoś znaku, który zamknął by plik, najczęściej brak średnika na końcu linii lub brak przecinka w argumentach funkcji.Składnia: Unexcepted end of file (line $linia)C.Unknown identifier - kiedy chcemy przypisać coś do nieistniejącej zmiennej, najczęściej zdarzają się literówki oraz próba przypisania wartości do nieokreślonej wcześniej zmiennej(var int blabla;)Składnia: Unknown identifier $nazwazmiennej (line $linia)D.Redefinied identifier - kiedy chcemy zdefiniować istniejąca już zmienną/funkcję, zwykle dwukrotne zdefiniowanie zmiennej.Składnia: Redefinied identifier $nazwafunkcji/instancji.$nazwazmiennej (line $linia)//Kiedy funkcja jest zdefiniowana jako globalna, nie wyświetla się część składni przed kropką....Jeżeli Tutorial okazał się przydatny, dodaj punkt reputacjiWszystkie Prawa Zastrzeżone!