Naprawianie błędów w skryptach 70935 0

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 70935

Odpowiedzi 0

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Naprawianie błędów w skryptach
2008-01-20, 22:04(Ostatnia zmiana: 2009-07-06, 15:11)
Cytat: orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\'
Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;)
Wersja A - Nowy Gothic Player Kit
Wersja B - Stary Gothic Player Kit

-Nowy-
1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system
2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

-Stary-
1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system
2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:

Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku
4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.
5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.

Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku #msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;)
Wersja A - Nowy Gothic Player Kit
Wersja B - Stary Gothic Player Kit

-Nowy-
1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system
2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

-Stary-
1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system
2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:

Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku
4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.
5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.

Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku ;#msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;)
Wersja A - Nowy Gothic Player Kit
Wersja B - Stary Gothic Player Kit

-Nowy-
1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system
2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

-Stary-
1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system
2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:

Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku
4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.
5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.

Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku  w linii 183.
6.Znajdujemy plik w którym wystąpił błąd, jego scieżka jest podana w programie ZSpy(obcięta od litery dysku do folderu Gothic/_Work/Data/Scripts/) znajdowanie konkretnej linii opiszę na przykładzie najprostszego programu - notatnika.Wybieramy Edycja>Przejdź do(Ctrl+G) wpisujemy, w moim przypadku 183, na samym dole ekranu pojawia się ta linia 183, jednak nie znajdujemy w niej błędu, jak to najczęściej bywa błąd jest w linii poprzedzającej czyli 182[UWAGA! jeżeli linia poprzedzająca linię z błędem jest pusta lub zawiera tylko komentarz, błąd tkwi w jeszcze wcześniejszej linii].

Naprawiamy błąd:

Zapisujemy plik, i znów uruchamiamy grę, w razie kolejnych błędów powtarzamy proces
-Najczęściej spotykane typy błędów
A.Expected - Oczekiwano jakiegoś znaku, najczęściej brak średnika na końcu linii lub brak przecinka w argumentach funkcji.
Składnia: Excepted #msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;)
Wersja A - Nowy Gothic Player Kit
Wersja B - Stary Gothic Player Kit

-Nowy-
1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system
2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

-Stary-
1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system
2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:

Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku
4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.
5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.

Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku $znak#msgote author=orcwarrior link=topic=80.msg51505#msg51505 date=May 21 2007, 20:49\']Wielu z początkujących modderów ma problemy z naprawianiem błędów, aby zaoszczędzić im, a także pomagającym czasu piszę ten tutorial ;)
Wersja A - Nowy Gothic Player Kit
Wersja B - Stary Gothic Player Kit

-Nowy-
1a.Uruchamiamy program GothicStarter_mod.exe z folderu gothic/system
2a.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle defaultmod.ini, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

-Stary-
1b.Uruchamiamy programy ZSpy.exe i GothicStarter.exe z folderu gothic/system
2b.Zaznaczamy opcję tak, aby reparsowało nam skrypty, właśnie tak:

Zwracamy też uwagę na to czy, suwak zSpy Messages ma ustawioną wartość 10.
Wybieramy plik .ini moda, w przypadku początkującego moddera jest to zwykle Vorlage fur MOD-INI, klikamy Play Game i czekamy aż gra się uruchomi.

3.Pokazuję się błąd w moim przypadku taki:

Jeżeli po ostatniej udanej kompilacji skryptów edytowałeś tylko jeden plik .d to już wiesz, że chodzi o linię 183 w tym oto pliku
4.Jeżeli jednak edytowałeś kilka plików, sprawdźmy, co nam mówi ZSpy, maksymalizujemy jego okno.
5.W około 100 linii przed ostatnia linią w programie powinniśmy znaleźć linię czerwoną, interesuję nas właśnie ona, i linia ją poprzedzająca.

Linia przed czerwoną informuję nas o ostatnio parsowanym(sprawdzanym) pliku, co za tym idzie informuje nas o pliku, w którym wystąpił błąd, w moim przypadku ARTIFACTS.D.Na początku drugiej linii, tej czerwonej znajduję się informacja o typie błędu i o linii w której wystąpił, w moim przypadku oczekiwano znaku  (line $linia)


B.Unexpected end of file - Oczekiwano jakiegoś znaku, który zamknął by plik, najczęściej brak średnika na końcu linii lub brak przecinka w argumentach funkcji.
Składnia: Unexcepted  end of file (line $linia)

C.Unknown identifier - kiedy chcemy przypisać coś do nieistniejącej zmiennej, najczęściej zdarzają się literówki oraz próba przypisania wartości do nieokreślonej wcześniej zmiennej(var int blabla;)
Składnia: Unknown identifier $nazwazmiennej (line $linia)

D.Redefinied identifier - kiedy chcemy zdefiniować istniejąca już zmienną/funkcję, zwykle dwukrotne zdefiniowanie zmiennej.
Składnia: Redefinied identifier $nazwafunkcji/instancji.$nazwazmiennej (line $linia)//Kiedy funkcja jest zdefiniowana jako globalna, nie wyświetla się część składni przed kropką.
...
Jeżeli Tutorial okazał się przydatny, dodaj punkt reputacji
Wszystkie Prawa Zastrzeżone!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry