Opis moda „The Dark Saga” przez autorów: (Oryginalny dostępny na stronie:
http://magic-team.net.ru/index.php?topic=416.0)
Przedstawiamy wam nową modyfikację na silniku G2 – Ciemna Saga.
W ramach wstępu.W zasadzie ten projekt jest nowym wcieleniem moda The Dark Saga (projektu Gotivion)[
http://forums.ag.ru/?board=gothic&action=display&s=0&num=1181402608] grupy Kamrady (Камрады).
Projekt był zaplanowany jako niezależne wydarzenia pomiędzy G2 i G3. Został wybrany silnik G3, ale z powodu braku moskita postanowiono realizować go na silniku Obliviona. W 2007 roku został przygotowany i wydany mini-demo moda, które zawierało sam tylko początek historii. Potem projekt został zawieszony z szeregu powodów. Scenariusz w tamtej chwili był gotowy na 90%. Wyrzucać do kosza pół roku pracy było bardzo szkoda, więc podjęto decyzję aby spróbować jeszcze raz, ale tym razem innym składem, a dokładniej członkami grupy MAGIC Team i tym razem na silniku G2.
Historia moda.Nasz mod opowiada o losach nowych bohaterów - Alasterze i jego przyjacielu Mariku. Obydwaj są poszukiwaczami przygód, z natury awanturzyści. Swoje próżne życie w Vengradzie postanowili urozmaicić wielką podróżą, celem której było poszukiwanie pradawnego skarbu. Nie powiedziałbym, że wszystko im wyjdzie zgodnie z początkowym planem, ale przygód mają pod dostatkiem, a nawet więcej.
Oto niewielki fragment z dziennika Alastera opowiadająca o początku przygody:
Po raz pierwszy legendę o Czarnym Mieczu – źródle potężnej magii – usłyszałem w portowej knajpie w Vengradzie, stolicy Myrthany. Opowiedział ją nam podpity pirat i nie byliśmy skłonni wierzyć w pijackie brednie, ale później słyszałem o tej broni znów i znów, od różnych ludzi i powoli zaczynało być dla mnie jasne, że taki miecz naprawdę istnieje, ale nikt z tych którzy wybrali się na jego poszukiwania nie powrócił. To rodziło jeszcze więcej plotek i domysłów. Pewnego dnia w nasze ręce trafiła mapa z miejscem, w którym może znajdować się pradawna świątynia, gdzie według opowiadań był pochowany miecz wraz z jego poprzednim właścicielem. Poszukiwacze skarbów, tacy jak my, po prostu nie mogli nie udać się na poszukiwania. Gdybym tylko wiedział, gdzie doprowadzą mnie te poszukiwania, pewnie bym spalił mapę, ale bogowie przygotowali mi zupełnie inny los…Alaster otrzymawszy mapę wyruszył na wyspę, na której znajdowała się Świątynia Czaszki. Ale podli piraci wciągają go w pułapkę. Po nieudanej bitwie i próbie się uratować, wraz z Marikiem trafiają do niewoli, następnie wysyłają ich do kopalni, gdzie panują surowe zasady i gdzie życie każdego jest warte nie więcej niż parę kawałków rudy. Czy zdołają się oni wydostać stamtąd i znaleźć pradawne ostrze, dowiemy się akurat przechodząc modyfikację.
W modzie czeka na nas wielka wyspa, na której toczy się akcja moda.
Oto co o niej mówią kronikarze:
Ta wyspa jest wspaniała ze względu na swoją starożytną kulturę, pozostałością cywilizacji niegdyś wielkiego narodu – ferokijców. Oprócz tego zachowały się tu ogromne zasoby magicznej rudy, której potrzebują zarówno paladyni króla, jak i wojowniczym orkom. W centrum wyspy znajduje się Świątynia Czaszki, a nieopodal wejście do ogromnej kopalni, gdzie pod kontrolą orków setki niewolników wydobywają rudę. Piraci, obozujący na jednej z plaż, zajmują się akurat polowaniem na statki, a ci nieszczęśnicy którzy trafiają do niewoli, są sprzedawani orkom w zamian za złoto i muszą dla nich niewolniczo pracować.
Resztki ferokijców chowają się w lasach na wyspie w swoim tajnym obozie. Zostało ich niewielu, ale są niezłomni i żywią nadzieję pozbyć się najeźdźców z własnego domu.Parę liczb.W modyfikacji zrealizowano kilko oddzielnych lokacji:
- trzypoziomowa kopalnia niewolników;
- duża wyspa;
- podziemia starożytnego fortu;
- Świątynia Czaszki;
- kilka niedużych lokacji.
4 frakcje z różnymi ścieżkami questów; do każdej z nich można i trzeba wstępować:
- niewolnicy;
- najemnicy orków;
- myśliwi-ferokijcy;
- paladyni;
- piraci.
Występują nowe potwory, animacje, umiejętności itd. Scenariusz liczy około 300 stron tekstu, zawierający ponad 90 zadań.
Średni czas na przejście moda ze wszystkimi zadaniami wynosi około 40 godzin grania.