Esenthel Engine 17480 34

O temacie

Autor

Zaczęty 17.02.2008 roku

Wyświetleń 17480

Odpowiedzi 34

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Bardzo ciekawy engine. DOstępny od niedawna, można go stosować do zastosowań niekomercyjnych jak i na odp. licencji:
http://forum.gamedev.pl/index.php/topic,5733.0.html
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

erifbar

erifbar

Użytkownicy
posty44
  • Użytkownicy
No screeny cieszą oko .... wygląda zachęcająco :P
 


no comment -_-

Rophert

Rophert

Użytkownicy
posty102
  • Użytkownicy
Nalerzałoby przenieść go do komercyjnych (niestety) cena licencji: 1999zł
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
http://esenthel.com/pl/engine_license.html

Przeczytaj dokładnie. "Komercyjna Licencja umożliwia czerpanie zysków z produktów stworzonych przy pomocy Esenthel Engine."

To znaczy, że możesz se pisać, byleby za darmo. A jak chcesz zrobić na tym engine grę i ją sprzedawać, to musisz te grosiki dać ;(
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
2k za ten engine to niewiele, choć daleko mu do ideału.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

dreyhal

dreyhal

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Szczególnie imponujący engine jak na robotę jednej osoby, zresztą gość tworzy go od 15 lat. Licencjonowanie ma tu pewnie na celu głównie promowanie silnika - "Skoro jest na licencję, to na pewno jest dobry - wypróbuję". Praca na szczycie Polskiej branży gamedev stoi przed nim na pewno otworem ;) .
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Hmm osobiście na miejscu deana bym nie szukał pracy w Polsce jeżeli myśli o gamedevie. Co do okresu prac to akurat może być raczej wada niż zaleta: engine może mieć jakieś ograniczenia z czasów kiedy autor nie był jeszcze takim masterem. Ale z drugiej strony mógł całkiem przepisać engine od nowa jakiś czas temu tworząc nową strukturę i wystrzegając się błędów "młodości" ;]

W każdym esenthel to kawał dobrej roboty ;)
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Cytat: dreyhal link=topic=756.msg26216#msg26216 date=Aug 3 2008, 14:59\'
Szczególnie imponujący engine jak na robotę jednej osoby, zresztą gość tworzy go od 15 lat. Licencjonowanie ma tu pewnie na celu głównie promowanie silnika - "Skoro jest na licencję, to na pewno jest dobry - wypróbuję". Praca na szczycie Polskiej branży gamedev stoi przed nim na pewno otworem ;] .

Twórca silnika jest już zajęty inną pracą. Wystarczy zajrzeć na stronę domową silnika.
 

Rophert

Rophert

Użytkownicy
posty102
  • Użytkownicy
Nie zgodzę się z tobą Piskor; Oni robią i grę esenthel (choć jak narazie trochę taka nie tego  :lol:  ) jak i cały czas poprawiają silnik. Po za tym silnik nie robi tylko on; jest ich więcej :P
 

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Cytat: BEZI link=topic=756.msg26613#msg26613 date=Aug 5 2008, 15:57\'
Nie zgodzę się z tobą Piskor; Oni robią i grę esenthel (choć jak narazie trochę taka nie tego  :lol:  ) jak i cały czas poprawiają silnik. Po za tym silnik nie robi tylko on; jest ich więcej :P

Nie zrozumiałeś aluzji... Właśnie tę grę miałem na myśli, ale nie chciałem robić kryptoreklamy, skoro jednak sam zacząłeś :P  Sam pomagam w tworzeniu tej gry i wiem, że na razie przy silniku pracuje tylko jedna osoba, nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "nie tego", ale wiedz, że w grę wkładane jest maximum pracy i sporo się zmieniło od ostatniego dema.
 

Rophert

Rophert

Użytkownicy
posty102
  • Użytkownicy
O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że ''nie trafia do mnie ta gra'' chodzi mi o świat, podziemia są strasznie nuudne, choć gra się całkiem przyjemnie  :clappingani:
Pomijając to ;;że do mnie nie trafia'' liczę że to będzie jeden z polskich hitów :lol:
Good lack
 

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Cytat: BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\'
O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że #msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że #msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że nie trafia do mnie ta gra#msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że #msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że  chodzi mi o świat, podziemia są strasznie nuudne, choć gra się całkiem przyjemnie  :clappingani:
Pomijając to ;;że do mnie nie trafia#msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że #msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że  liczę że to będzie jeden z polskich hitów :lol:


Podziemia będą oczywiście elementem gry, ale to co widziałeś na screenie to tylko lokacja z demonstracyjnego dema, które można pobrać ze strony.

Cytuj
Pomijając to ;;że do mnie nie trafia#msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że #msgote author=BEZI link=topic=756.msg26659#msg26659 date=Aug 5 2008, 19:41\']O sory, nie wiedziałem, zwracam honor  :notworthy:  ;
Pisząc nie tego chodzi mi o to, że  liczę że to będzie jeden z polskich hitów :P

Miejmy taką nadzieję :P  

Cytuj
Good lack

Dzięki ;)
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Piskor, tego "nie tego" nie da się opisać xD. Mam takie samo zdanie i nie potrafię go przelać na papier xD
 

Jason525PL

Jason525PL

Użytkownicy
posty116
Propsy6
  • Użytkownicy
U mnie w tym enginie jak włączam to wyskakuje błąd Gui/shadow
 

TomekLP

TomekLP

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Cytat: INNOS link=topic=756.msg42376#msg42376 date=Jan 15 2009, 18:44\'
U mnie w tym enginie jak włączam to wyskakuje błąd Gui/shadow

U mnie niestety też, prawdopodobnie masz za słabą kartę graficzną.
 

Jason525PL

Jason525PL

Użytkownicy
posty116
Propsy6
  • Użytkownicy
Cytat: TomekLP link=topic=756.msg42385#msg42385 date=Jan 15 2009, 19:40\'
U mnie niestety też, prawdopodobnie masz za słabą kartę graficzną.


Wiem pisałem do tego gostka co to robi i mi odpisał że moja karta graficzna nie obsługuje tego Engine bo kartę mam z serii FX
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Dziwne, rozumiem, że shader ver. 2 ale co do tego ma fx?
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Seria FX cokolwiek wyższego technologicznie ma tylko napisane na papierku. Wiem, bo próbowałem włączyć Half-Life 2 Episode Two na FX5400 pod DX9, dało mi to wynik około jednej klatki na sekundę. INNOS, zainstaluj najnowsze drivery, to Ci pójdzie. Kwestia tylko, jak...
 

siwykon

siwykon

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
Wiecie może czy silnik ten zadziala pod Dev C++?
 

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy273
  • Użytkownicy
Raczej nie.
Jak nie to Visual Expr. 2008 podobno wystarczy.
 

siwykon

siwykon

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
A czy kod źródłowy pisany w Dev c++ różni się bardzo od tego z Visuala.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Nie. To tylko inne kompilatory, kod będzie taki sam. Jak ja przerzucałem z deva na visuala projekt w irrlichcie, to wystarczyło zmienić kilka linijek.
 

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy

zalpl

Esenthel Engine
#22 2010-01-30, 12:10(Ostatnia zmiana: 2010-01-30, 12:13)
Nie. To tylko inne kompilatory, kod będzie taki sam. Jak ja przerzucałem z deva na visuala projekt w irrlichcie, to wystarczyło zmienić kilka linijek.

Przypomne że Dev C++ i Visual C++ to nie "kompilatory" tylko "Środowiska programistyczne"(IDE) kompilatory zazwyczaj są w nie wbudowane przykładowo MinGW w Code::Blocksie...
 

oreca

oreca

Użytkownicy
posty196
Propsy72
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

oreca

Esenthel Engine
#23 2010-01-30, 14:54(Ostatnia zmiana: 2010-01-30, 14:55)
Przypomne że Dev C++ i Visual C++ to nie "kompilatory" tylko "Środowiska programistyczne"(IDE) kompilatory zazwyczaj są w nie wbudowane przykładowo MinGW w Code::Blocksie...
Jemu chyba chodziło o to że devcpp wykorzystuję inny kompilator niż visual. Mimo to, mówisz prawdę.
 

siwykon

siwykon

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
W takim razie spróbuje z Visualem, bo Dev C++ to ten silnik nie dziala za dobrze. A czy możecie mi podać linki do jakichś tutoriali związanych z silnikiem Esential?
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Esenthel Engine
#25 2010-02-03, 21:44(Ostatnia zmiana: 2010-02-03, 21:46)
W główmy folderze silnika masz pliczek Polish.chm.
Jest to polska dokumentacja, która zawiera najważniejsze informacje które są potrzebne żeby cokolwiek zdziałać czyli instalacja silnika, physX'a, obsługa wbudowanych programów takich jak World Editor, mesh Editor, Converter i kilka innych.
Tam wszystko jest, wystarczy trochę ruszyć głową.

Dodatkowo jeśli znasz angielski na tyle dobrze żeby się porozumieć, możesz pytać na oficjalnym forum:
http://www.esenthel.com/community/

Administrator jest na prawdę pracowity i odpisuje prawie na każde pytanie związane z silnikiem.
 

siwykon

siwykon

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
Wiem że to pytanie powinno być w zupelnie innym dziale, ale o visualu to tylko tutaj piszą. No więc chodzi mi o zainstalowanie PlatformSDK_Svr2003SP1_rtm.img na kompie. Otwieram ten plik Daemonem i rozpoczynam instalację. Po chwili pokazuje się okienko z napisem "Please wait the Installer determines disk space requirements...". Czekam, czekam i czekam i komunikat nie znika. Co jest z tym nie tak? Proszę o jakąś pomoc.
 

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy273
  • Użytkownicy

Siekacz

Esenthel Engine
#27 2010-02-18, 16:19(Ostatnia zmiana: 2010-02-18, 16:21)
Cytuj
PlatformSDK_Svr2003SP1_rtm.img

W jakim systemie to instalujesz? Tak dla pewności pytam...
 

siwykon

siwykon

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
windows xp profesional
 

siwykon

siwykon

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
Dziękuję za zainteresowanie problemem, ale jòż rozwiązałem go. Poprostu gdy rozpoczynałem instalację nie powinienem wpisywać nic w polu organization. Trzeba to zostawić puste. No i przepraszam za niepotrzebne zawracanie głowy.
 

SeetroX

SeetroX

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy

SeetroX

Esenthel Engine
#30 2010-09-18, 13:35(Ostatnia zmiana: 2010-09-18, 18:29)
Jak dodać typy ? gracz etece. ?
 

Pajki
  • Gość

Pajki
Gość

Esenthel Engine
#31 2010-09-20, 18:06(Ostatnia zmiana: 2010-09-20, 18:26)
Mógłby dac kto linka bo znaleźć nie moge  :huh:
 

SeetroX

SeetroX

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
jaki link ?
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
 

BlackVampire

BlackVampire

Użytkownicy
posty59
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jest możliwość uzyskania <<szkieletu postaci>>, który można zaimportować do "3ds maxa"?

Jest mi takowy potrzebny gdyż programuję od pewnego czasu na tym silniku i potrzebuję zrobić nowe animki i modele pancerzy (wraz z skinem).

Aż tak zaawansowany w Grafice 3d nie jestem żeby zrobić szkielet identyczny jak w Esenthelu.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry