Ankieta 2s - Łódź 12724 27

Ankieta

Najlepsza łódź

Głosów w sumie: 58

O temacie

Autor

Zaczęty 29.06.2009 roku

Wyświetleń 12724

Odpowiedzi 27

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Bitwa skończona, dwie godziny zajęło mi renderowanie, ale w końcu jest. W bitwie wzięło udział tym razem pięć osób.

UWAGA! To bitwa gameartowa, a więc podczas głosowania proszę zwracać uwagę na wszystko, a nie tylko na to, jak łódź się prezentuje!

Na modele spoza maxa nałożyłem autosmooth, ten sam materiał (standardowy) oraz zeskalowałem do mniej więcej rzeczywistych rozmiarów (proporcjonalnie). Każdy model pojedynczo dostał 3 rendery (Scanline bez efektów): dwa z przodu i jeden z tyłu.

W kolejności ostatniego pokazywania renderów:

Wietrzyk:
http://img140.imageshack.us/img140/1799/wietrzyk1.png
http://img140.imageshack.us/img140/1593/wietrzyk2.png
http://img74.imageshack.us/img74/5558/wietrzyk3.png
Triscount: 824.

Zoom:
http://img44.imageshack.us/img44/5493/zoom1.png
http://img205.imageshack.us/img205/7923/zoom2n.png
http://img359.imageshack.us/img359/3180/zoom3.png
Triscount: 2196.

LivingXardian:
http://img44.imageshack.us/img44/744/livingxardian1.png
http://img231.imageshack.us/img231/3075/livingxardian2.png
http://img510.imageshack.us/img510/6527/livingxardian3.png
Triscount: 382.

Sroka:
http://img26.imageshack.us/img26/7231/sroka1.png
http://img37.imageshack.us/img37/8581/sroka2.png
http://img524.imageshack.us/img524/3636/sroka3.png
Triscount: 1660.

Kyroman:
http://img35.imageshack.us/img35/2773/kyroman1.png
http://img507.imageshack.us/img507/3559/kyroman2.png
http://img142.imageshack.us/img142/7201/kyroman3.png
Triscount: 1495.

Razem (w kolejności od największego: Zoom, Sroka, Kyroman, Wietrzyk, LivingXardian):

Scanline bez efektów, z uwzględnioną powierzchnią wody:
http://img20.imageshack.us/img20/4015/razem1.png
http://img530.imageshack.us/img530/2310/razem2.png
http://img523.imageshack.us/img523/429/razem3.png

Scanline bez efektów, bez powierzchni wody:
http://img81.imageshack.us/img81/341/dna1.png
http://img269.imageshack.us/img269/3997/dna2.png

Mental ray + 3 omni (jedno rzucające cień):
http://img38.imageshack.us/img38/5450/razem4.png
http://img193.imageshack.us/img193/9239/razem5.png

Scanline z włączonym light tracing oraz z skylight:
http://img294.imageshack.us/img294/1951/razem6.png
http://img30.imageshack.us/img30/2655/razem7.png

Nie ma niestety renderów z siatką, może pojawią się później.

Głosujemy 3 dni. Uczestnicy głosują na siebie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Ankieta 2s - Łódź
#1 2009-06-29, 22:38(Ostatnia zmiana: 2009-06-29, 22:38)
a liny od żaglu są u mnie takie krzywe bo to miał być efekt wiatru - to mówię tak za w czasu, ale nie wiem jak to wyszło tzn nie jestem pewien efektu
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
głosuje na kyra bo jak wiadomo (co ujawnił już tom) wszystkie bitwy są ustawiane przez niego i właśnie pod niego, co w efekcie psychologicznym sugeruje oddanie głosu na jego pracę za pomocą manipulacji. do tego jak powszechnie wiadomo panuje tu kółko wzajemnej adoracji tak więc czuje się zobowiązany. do reszty prac mogę się przyczepić, że nie mają tekstur zaś ta kyra ma co jest dodatkowym atutem do oddania głosu. zachęcam do głosowania na kyra.
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
W sumie dlaczego bez texów?
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Ankieta 2s - Łódź
#4 2009-06-29, 23:33(Ostatnia zmiana: 2009-06-29, 23:34)
shergar - nikt by nie wziął udziału wtedy

a co do tekstur to jak chcesz to możesz je sobie u mnie wyobrazić ( tylko stawę inna zrobiłem)-> http://www.zaglowce.ow.pl/typy/fenicja/f-handl.jpg ;p
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Ankieta 2s - Łódź
#5 2009-06-29, 23:54(Ostatnia zmiana: 2009-06-29, 23:54)
Głosuję na pracę najsłabszą, a co - dziś mam taki kaprys.
Poza tym jeszcze wyżej zamieszczona wypowiedź Thora. No i jeszcze dojdzie fakt, że z uczestników najwięcej czasu spędziłem właśnie z nim - tak więc głos na Kyropierda.
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
No rozumiem speed, etc. Ale w sumie nie interesuje was robienie modeli z texami? No racja, zapomniałem. Po co robić textury, przecież nikt nie traci na to czasu :lol2:

To tak jak robienie czegoś do połowy moim zdaniem. A powód, że nikt by wtedy nie wziął udziału przynajmniej dla mnie jest raczej żenujący niż rozsądny/sensowny. Bo speedy są po to, żeby się sprawdzić, etc. Ale jak już coś robić to dobrze i jak należy - czyli do końca. Aż tak trudno zmapować model i dorzucić jakiegoś texa? Przecież nie musicie texów robić od podstaw.

No ale mogę się mylić ;p  Pozdrawiam.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Ankieta 2s - Łódź
#7 2009-06-30, 00:04(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 00:08)
Cytuj
z uczestników najwięcej czasu spędziłem właśnie z nim

Rozumiem, że argumenty kyra podczas tego wspólnie spędzonego czasu musiały być bardzo przekonywujące.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Ankieta 2s - Łódź
#8 2009-06-30, 00:18(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 00:26)
Oczywiście miałem tu na myśli czas spędzony razem na gg  ;p   (bo tak właściwie tylko z nim pisałem z ww.)
 

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny
Cytat: shergar link=topic=6268.msg54861#msg54861 date=Jun 30 2009, 12:02 AM\'
No rozumiem speed, etc. Ale w sumie nie interesuje was robienie modeli z texami? No racja, zapomniałem. Po co robić textury, przecież nikt nie traci na to czasu :lol2:  

To tak jak robienie czegoś do połowy moim zdaniem. A powód, że nikt by wtedy nie wziął udziału przynajmniej dla mnie jest raczej żenujący niż rozsądny/sensowny. Bo speedy są po to, żeby się sprawdzić, etc. Ale jak już coś robić to dobrze i jak należy - czyli do końca. Aż tak trudno zmapować model i dorzucić jakiegoś texa? Przecież nie musicie texów robić od podstaw.

No ale mogę się mylić ;p  Pozdrawiam.
To nie jest żenujący powód, taka jest prawda. Na tym forum w większości przebywają lenie (takie jak ja) którym by się nie chciało robić jeszcze tekstury.
Zauważ że bitwy gdzie trzeba się bardziej namęczyć są praktycznie "nie ruszane" przez forumowiczów - np -> http://themodders.org/index.php?showtopic=2573
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Głos na kyromana. Jego praca jest ciekawa, ma kilka dodatków i szczegółów, a i tricount nie jest kosmiczny ;p .
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Zoom, ale lenistwo jest właśnie żenującym i złym nawykiem, z którym należy walczyć ;p

To miłej walki w speedach życzę.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
W sumie dlaczego bez texów?
No wiedziałem. Jak jeden poszedł, to drugi musi ;p

Cytat: shergar link=topic=6268.msg54861#msg54857 date=Jun 30 2009, 12:02 AM\'
No rozumiem speed, etc. Ale w sumie nie interesuje was robienie modeli z texami?
Ja właśnie wstałem dzisiaj z chęcią oteksturowania tej barki i zaraz się za to biorę. Gdyby nie to, spałbym jeszcze dobre dwie godziny :lol2:  Tego typu model na bitwę 2D się nie nadaje, a jak powiedział Zoom - gdyby kazać od razu teksturować takie coś, to odzew byłby niewielki. Z drugiej strony, masz obok bitwę w której tekstura jest wymagana, a więc proszę bardzo - możesz działać :D

Cytat: shergar link=topic=6268.msg54861#msg54857 date=Jun 30 2009, 12:02 AM\'
Aż tak trudno zmapować model i dorzucić jakiegoś texa?
Niektórym jest bardzo trudno. Chociaż w sumie... Gdyby napisać ludziom parę tutków czy bardziej artykułów na temat tego, jak robić model, by było łatwo mapować, jak ustawić mapę, by było łatwo teksturować, jak robić model pod teksturę i teksturę pod model oraz parę innych, to może rzeczywiście ludzie nauczyliby się robić modele tak jak się je rzeczywiście robi do gier. Bo zrobienie modelu bez zamiaru zmapowania i oteksturowania go może zaskutkować tym, że owszem, model wygląda ładnie, ale nie nadaje się do niczego.

Odnośnie bitwy: może wrzucę potem rendery z siatkami lub wręcz same modele (jeśli uczestnicy nie mają nic przeciwko), sam także wypowiem się później na temat każdej pracy szerzej, ale na razie mi się nie chce :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Jak powiedziałem tak zrobiłem i wziąłem się za teksturowanie mojej barki:
http://img5.imageshack.us/img5/4278/barka7.png
Na razie oczywiście nie wszystko jest gotowe (zostały mi do zrobienia liny, żagiel i jedna metalowa belka). Tekstury drewna możliwe że się zmienią (szczególnie deski na kadłubie). Na chwilę obecną nałożone są 3 tekstury 512x512 z Wiedźmina.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
Nie głosuje, wszystkie prace są do dupy. Bez urazy.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Ankieta 2s - Łódź
#15 2009-06-30, 14:39(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 14:45)
Cytat: shergar link=topic=6268.msg54870#msg54870 date=Jun 30 2009, 08:26 AM\'
Zoom, ale lenistwo jest właśnie żenującym i złym nawykiem, z którym należy walczyć ;)

To miłej walki w speedach życzę.

Bo na tym forum są same picze co wiadomo od dawna. Było wielokrotnie mówione, że model w lp to przede wszystkim "figura geometryczna" bez jakichś szlalenstw i można sobie to wsadzić w dupę. Przykładowo w takiej konwencji możemy bezproblemowo nasiekać bardzo dużo mieczy czy innych młotków co udowodnił wczoraj kyro robiąc chyba 30 różnych. Zresztą znasz sytuacje z bitu sprzed bodajże półtora roku (?), gdzie tego oręża było z może i nawet kilkaset sztuk z czego 10% zmapowane i 99% bez tekstur. Takie modele bez tekstur są totalnie bezwartościowe i w sumie jeśli ktoś ciągle myśli kategoriami "nie umie", "nie chcę" to w zasadzie powinien się zająć hp, czy jakimiś zbrushami gdyż będzie to zdecydowanie bardziej efektywne i wymagające od samego #msgote author=shergar link=topic=6268.msg54870#msg54870 date=Jun 30 2009, 08:26 AM\']Zoom, ale lenistwo jest właśnie żenującym i złym nawykiem, z którym należy walczyć ;)

To miłej walki w speedach życzę.[/quote]

Bo na tym forum są same picze co wiadomo od dawna. Było wielokrotnie mówione, że model w lp to przede wszystkim "figura geometryczna" bez jakichś szlalenstw i można sobie to wsadzić w dupę. Przykładowo w takiej konwencji możemy bezproblemowo nasiekać bardzo dużo mieczy czy innych młotków co udowodnił wczoraj kyro robiąc chyba 30 różnych. Zresztą znasz sytuacje z bitu sprzed bodajże półtora roku (?), gdzie tego oręża było z może i nawet kilkaset sztuk z czego 10% zmapowane i 99% bez tekstur. Takie modele bez tekstur są totalnie bezwartościowe i w sumie jeśli ktoś ciągle myśli kategoriami "nie umie", "nie chcę" to w zasadzie powinien się zająć hp, czy jakimiś zbrushami gdyż będzie to zdecydowanie bardziej efektywne i wymagające od samego modelarza" niż bezmyślne formowanie nudnych kształtów z klocków, tych samych do usrania.

Nie wiem jak widzą się tu niektórzy w roli "grafika" ale faktem jest, że najczęściej przy lowpoly większe znaczenie odgrywa tekstura a właściwie zestaw zaawansowanych map odpowiadających praktycznie za wszystko a nie jakaś śmieszna figurka, którą idzie zrobić w pół godziny i wrzucić na forum.

W zasadzie te forum jest ewenementem. O ile bitwy jeszcze można przemyśleć, bo sensowne jest teksturowanie odgórnego modelu (ćwiczenie warsztatu, porównywanie skila) czy jakieśtam sensowne odwzorowanie wskazanej rzeczy to o tyle śmieszne, czy wręcz żałosne jest to, że ludzie tu od kilku lat chwalą się lowopoly a nikt do cholery nie może łaskawie stworzyć tekstury. Prawda jest taka, że zachowujecie się jak cioty bo stworzenie powiedzmy tekstury jakiegoś małego przedmiotu to nie jest ŻADEN problem w obliczu takich stocków jak cgt. Dajecie te popierdolone modele i w zasadzie nie ma co oceniać, gdyż jest to nudne i było już pokazywane setki razy - domki, miecze, topory tarcze, to wszystko pojawia się już od tylu lat i w zasadzie nie ma nawet czego oceniać, nie ma na co patrzeć. Ale wiadomo, lepiej pierdolić że się nie umie, nie chce się (wtf?!) i dalej spamować forum jakimiś debilnymi klockami, które są niczym. Teraz jest bitwa na mięso, temat jest specyficzny żeby nie powiedzieć głupi ale jest to zarówno szansa dla tych, którzy nie umieją modelować (banalny model) jak i dla tych którzy nie umieją teksturować (banalna tekstura) - zbyt wielkiego entuzjazmu jak i chętnych nie widać. Dla mnie jest to karygodne i powinno być w pewien sposób piętnowane bo obecny poziom forum jest pod tym względem można rzec bardzo niski.

Pozdrawiam, graficy.
 

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny
Thoro- ja starałem się oteksturowac ten model na bitwę ale wyraźnie mi to nie wychodziło.
Nie umiem dobrze dobrać tekstur by to wszystko ładnie się komponowało, nie mam całkowicie na takie coś pomysłu. Może dla grafika 2D z takim stażem jak twój to żaden problem ale dla większości jest to problem i to dość poważny.
Zresztą większość z "nas" nie ma zamiaru żyć z grafiki to jest jak hobby- przynajmniej dla mnie, robię bo lubię choć często mi wychodzi słabo i nie tak jakbym chciał.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
A kto powiedział, że będzie łatwo? Kwestia wprawy jest kwestią przerobienia 3 czy 5 modeli, wszystkiego się idzie nauczyć.
Cytuj
Zresztą większość z "nas" nie ma zamiaru żyć z grafiki to jest jak hobby- przynajmniej dla mnie, robię bo lubię choć często mi wychodzi słabo i nie tak jakbym chciał.

A co to ma do rzeczy? Zajmujecie się dziedziną (gameart, lowpoly), która nieodłączenie łączy się kwestią tekstur i po prostu nie wyobrażam sobie, aby grafik który zrobił jakiś model nie umiał zmapować i ukończyć w pełni jakiegoś kubka czy skrzynki. Tworzycie modele do modów co jest również istotnym czynnikiem a poza tym zrobienie modelu i wykończenie go w pełni teksturą wygląda tysiąc razy ciekawiej niż jakaś szara bryła gówna.
 

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny
A kto powiedział, że będzie łatwo? Kwestia wprawy jest kwestią przerobienia 3 czy 5 modeli, wszystkiego się idzie nauczyć.

bo ja wiem ja już któryś raz próbuje i dalej brzydko to wygląda

A co to ma do rzeczy? Zajmujecie się dziedziną (gameart, lowpoly), która nieodłączenie łączy się kwestią tekstur i po prostu nie wyobrażam sobie, aby grafik który zrobił jakiś model nie umiał zmapować i ukończyć w pełni jakiegoś kubka czy skrzynki. Tworzycie modele do modów co jest również istotnym czynnikiem a poza tym zrobienie modelu i wykończenie go w pełni teksturą wygląda tysiąc razy ciekawiej niż jakaś szara bryła gówna.

No może i faktycznie ma to "mało do rzeczy", wiem że model wyglądałby 100x lepiej z teksturą ale porządny tutorial tłumaczący krok po kroku co i jak jest naprawdę trudno znaleźć
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Bo nie ma takich tutoriali ani złotych środków. Co chciałbyś tam zobaczyć: teksturowanie beczki, taczki, miecza tarczy? Wystarczy patrzeć jak robią inni, choćby na dział gameart na max 3d i próbować naśladować dobre rozwiązania.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry