Max Payne 1 - Podstawy i pierwsza mapa 4595 0

O temacie

Autor Zkirtaem

Zaczęty 28.08.2008 roku

Wyświetleń 4595

Odpowiedzi 0

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Będzie bez wstępu. Zaczynamy.
Żeby moddować Maksymiliana, potrzebujemy paczki narzędzi. Paczka ta zwie się MAX-FX Tools i jest do ściagnięcia stąd:

http://files.filefront.com/setuprar/;4664729;;/fileinfo.html


Ja zainstalowałem na "C:\Program Files\MAX-FX Tools" i na takim adresie będę podawał przykłady.
włączamy folder ExampleMod, będzie tam plik "Basic Room Example Mod.mpm". To przykładowy mod, dzięki któremu nauczysz się dekompilować paczki. Kopiujemy go do folderu RASMaker.
Teraz tworzymy nowy skrót do RASMaker.exe; W tym skrócie klikamy Właściwości i w pasku "Element Docelowy", po cudzysłowiach, dopisujemy:
[codebox]-x "Basic Room Example Mod.mpm"[/codebox]

Jeśli wszystko zrobiliście dobrze, powinien pojawić się folder "data".
Mod zdekompilowany!

Teraz kompilacja.

Robimy drugi skrót, tak samo, jak przy dekompilacji, tyle, że tutaj będzie

[codebox] -a data "TwojaNazwaPaczkiZModem.mpm"[/codebox]

Oczywiście zamiast "TwojaNazwaPaczkiZModem" można napisać SwojąNazwęPaczkiZModem :D

Włączamy, i jeśli pojawił się plik o nazwie "TwojaNazwaPaczkiZModem.mpm", to zrobiłeś dobrze.

Teraz mapa.

Włączamy MaxED;
Wciskamy spację i myszką ustawiamy odpowiednią kamerę. Lewy przycisk myszy-kręcenie dookoła, PPM-przybliżanie i oddlanie. Ja wybrałem taką:

http://meatrikz.w.interii.pl/screen01.jpg

Wciskamy F3 i na siatce rysujemy kwadrat. Rysowanie kończymy PPM.

http://meatrikz.w.interii.pl/screen02.jpg

Wciskamy F4 i łapiemy za "Dach", podciągamy lekko do góry i tym samym podwyższamy pokój.

http://meatrikz.w.interii.pl/screen03.jpg

Zmieniamy kamerę, żeby wjechać nia do środka pokoju (Spacja). Klikamy Material>Insert Materials From File i wybieramy Examples>BasicRoom.lvl. Klikamy gdzieś na siatkę, wciskamy F2 i...

http://meatrikz.w.interii.pl/screen04.jpg

Tam, gdzie jest mój kursor, wybieramy np. Carpet. Klikamy na obrazek pod tą rolką, klikamy na obszar roboczy i wciskamy F6. Jeśli po klikaniu na ściany nie dzieje się nic, oznacza to, że nie wcisnąłeś F2. Teksturujcie, ja oteksturowałem tak:

http://meatrikz.w.interii.pl/screen05.jpg

W lewym górnym rogu jest taki kwadracik, w którym mamy
[codebox]World group
  New_Mesh_00[/codebox]

Klikamy PPM na New_Mesh_00, Propeties, i zmieniamy mu nazwę na np. "Pokoj" (Lepiej bez polskich znaków).

wciskamy F12 i klikamy "2". PageUp i PageDown ustawiamy siatkę. Ustawcie ją mniej więcej na środku pokoju.

Klikamy F7 i rysujemy kwadrat, tak, żeby zajmował całą powierzchnię pokoju. Kończymy PPM. Jak wyskoczy "Mesh Separated by two exitis", to znaczy, że się udało. Dzięki temu, jeśli przejdziesz na drugą stronę w grze, program zwolni tamtą część z obliczeń. Ogólnie, przy takim poziomie nie jest to szczególnie potrzebne, ale z niewiadomych powodów twórcy zrobili tak, że bez tego nie wyeksportujesz mapy. Ale o tym później.

Wciśnij F12 i klawisz "1", aby przywrócić siatkę.

http://meatrikz.w.interii.pl/screen07.jpg

<O tych kulkach, co są na screenie, będzie zaraz.>


Czas na ustwienie bohatera.

Wiskamy F3, celujemy, gdzie chcemy, aby bohater się pojawił po starcie gry, i wciskamy "N".
Wybieramy Jumppoint i wciskamy OK.

http://meatrikz.w.interii.pl/screen06.jpg

Jeśli ktoś chce, może lepiej zapoznać się z tym "N", tam wstawia się również bronie (Level Items), przeciwników ("Enemy"), itepe.


Jak już skończycie wstawiać, co chcecie, wciśnijcie F5, kliknijcie gdzieś na pokój i przyciśnijcie "E".

Teraz już tylko File>Export X_LevelDB, OK, OK, zapiszcie w C:\Program Files\MAX-FX Tools\RasMaker\data\database\levels\Example\MojLevel.ldb"

Mapa skończona!

Wejdźcie w "C:\Program Files\MAX-FX Tools\RasMaker\data\database\levels" i otwórzcie "Levels.txt"

Znajdźcie linijkę:

[codebox]   Level                      = Basic_Room.ldb; [/codebox]
I zamieńcie na:

[codebox] Level                      = MojLevel.ldb; [/codebox]


Znajdźcie również:

[codebox]   PlayerStartingPlace            = "::Room01::Jumppoint_00";   // Player spawned here, must be available in the map or it won't run without developer mode[/codebox]

I zamieńcie na:

[codebox]   PlayerStartingPlace            = "::<nazwa pokoju, w którym jest Jumppoint, u mnie był to Pokoj01>::Jumppoint_00";   // Player spawned here, must be available in the map or it won't run without developer mode[/codebox]



Skompilujcie moda (początek tutka) i wsadźcie go do głównego folderu z Maxem.

Kiedy włączacie Max Payne.exe macie okienko, na dole którego jest "Choose Customised Game". Wybieramy nasz mod, i włączmy grę. W grze pojawi się nowa opcja, zapewne zauażycie. Włączcie i, o ile wszystko było robione wg tutka, zrobiliście swój pierwszy poziom do Maxa!

Jeśli macie jakieś pytania, sugestie co do tego tutka-PW.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry