[G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL 3629 6

O temacie

Autor Ingvrath

Zaczęty 18.11.2021 roku

Wyświetleń 3629

Odpowiedzi 6

Ingvrath

Ingvrath

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Ingvrath

[G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL
2021-11-18, 18:12(Ostatnia zmiana: 2021-11-24, 21:38)
Typ modyfikacji: Re-Texture, Re-Model
Platforma: Gothic 2 Noc Kruka
Aktualna wersja: 1.0 [18.11.2021]
Język: Polski
Autor: Ingvrath
________________________
OPIS MODYFIKACJI

Modyfikacja Siódmy Mag została stworzona przede wszystkim dla fanów Magów Ognia. Przy kolejnym podejściu do gry zastanowiłem się dlaczego Magowie Ognia jako jedna z trzech głównych gildii w Gothicu 2 dysponuje najmniejszą ilością pancerzy. Licząc Szatę Nowicjusza, która użyteczna jest tylko na etapie życia w klasztorze, Magowie mają tylko trzy pancerze, z czego dwa na normalny tok gry, to znaczy już po wyjściu z klasztoru. Strażnicy/Paladyni i Najemnicy/Łowcy Smoków otrzymują nowe pancerze w Górniczej Dolinie podczas pierwszej wizyty, tuż przed polowaniem na smoki i tuż przed wyruszeniem na Dwór Irdorath. Magowie są w tej kwestii ubodzy i otrzymują swój pancerz po ukończeniu Próby Ognia, a kolejny i ostatni przed walką ze smokami.

Jako fan Gothica i gatunku gier RPG, wiem że nowy wygląd bohatera, przez co rozumiem nowy pancerz i wyposażenie, oraz oglądanie konsekwencji naszych wyborów i dokonań jest tym co my gracze lubimy najbardziej.
Celem tej modyfikacji jest przede wszystkim jak najmniejsze zburzenie klimatu oryginalnego Gothica 2, przy jednoczesnej implementacji małych usprawnień, których brakowało mi podczas kolejnych podejść do tej gry, w szczególności w roli Maga Ognia.
Modyfikacja być może trochę ułatwia, przez dodanie lepszych pancerzy niż jest to przy oryginalnym podejściu do gry, ale to tylko niewielki efekt uboczny. Założeniem było właśnie połączenie wątku Magów Ognia z Gothic 1 i Gothic 2.

W intro Gothic 1 możemy zobaczyć Pyrokara w Zdobionej Szacie Ognia. Dobrze wiemy, że projekt szaty z Gothica 2 wtedy nie istniał, ale właśnie za pomocą tego moda, tego typu niedociągnięcia można wygodnie wytłumaczyć. Pyrokar był wtedy jeszcze członkiem Rady, ale być może jeszcze nie formalną głową klasztoru, gdzie ciągle wierzono że Xardas wydostanie się spod Magicznej Bariery i wróci na to miejsce.
Milten dzięki modyfikacji otrzymuje z powrotem swoją szatę z Gothica 1 (tylko teksturę, ponieważ model z G1 wydaje się być biedny i prosty przy modelu z G2). Co więcej właśnie w Górniczej Dolinie od Miltena możemy taką samą szatę zakupić, ponieważ zapewne ostała się jakaś w zamkowej świątyni.
Po przyjęciu w poczet Arcymagów otrzymujemy właśnie Zdobioną Szatę Ognia, a tą najlepszą Ciężką Szatę Maga Ognia otrzymujemy dopiero przed Dworem Irdorath.

Za pomocą małej zabawy dialogami udało mi się tak dopasować rozmowy, by sam zakup szat był udźwiękowiony.

Dodatkowo w modyfikacji funkcjonuje bardzo proste zadanie tekstowe. Pozwala nam ono przypomnieć sobie kim byliśmy w Gothicu 1 (wariant tylko dla Maga Ognia) i na tej podstawie prowadzić niewielkie i proste rozważania odnośnie poświęcenia swojego życia dla Innosa.
Screeny:
Spoiler

Lista nowości i zmian:
Nowe zbroje dla gracza:
  • Szata Ognia
  • Zdobiona Szata Ognia
  • Zmodyfikowane statystyki Ciężkiej Szaty Ognia
  • Ciężka Szata Ognia z kapturem
Spoiler
Statystyki Szat Magów Ognia po zainstalowaniu moda:


Nowe zbroje dla NPC:
  • Szata Maga Ognia z Kapturem - Isgaroth
  • Szata Ognia - Milten
  • Zdobiona Szata Ognia - Ulthar, Serpentes, Parlan, Karras
  • Ciężka Szata Ognia z Kapturem - Talamon

Inne:
  • Animacja chodzenia jak Mag po ukończeniu Próby Ognia
  • Ścieżka Dialogowa z Miltenem (zakup szaty)
  • Ścieżka Dialogowa z Pyrokarem (zakup szaty)
  • Zamiana nagrody za naprawę Oka Innosa od Pyrokara
  • Poprawiona tekstura Ciężkiej Szaty Ognia
  • Poprawiona tekstura Zdobionej Szaty Ognia
  • Poprawiona tekstura Szaty Ognia
  • Zmiana grafiki ekranu głównego + wczytywania - PROBLEM
  • QUEST pt. Siódmy Mag (szczegóły w spoilerze)
Spoiler
Siódmy Mag
Zadanie rozpoczynające się po otrzymaniu błogosławieństwa Innosa od Maga Ognia Darona w Khorinis.
Bohater ma możliwość przypomnieć sobie swoją przeszłość, a mianowicie przyjęcie przez Corristo do Kręgu Ognia.

Quest rozwija się po wstąpieniu do Klasztoru Magów Ognia i wraz z postępem fabularnym.

Quest kończy się tuż przed wypłynięciem na Dwór Irdorath. Po zakupieniu przez bohatera Ciężkiej Szaty Ognia od Pyrokara otrzymuje sugestię w dzienniku,
co należy zrobić by zakończyć zadanie, za co otrzymuje nagrodę w postaci Ciężkiej Szaty Ognia z Kapturem.

Wpisy do dziennika otrzymujemy po rozmowie z: Daronem, Parlanem, Miltenem i Pyrokarem.


Tekstury i modele szat użytych przeze mnie w modzie nie są mojego autorstwa.


__________________________________________________________________________________________

Opis planów i problemów - wołanie o pomoc:

Modyfikacja nie spełnia moich finałowych oczekiwań, ale postanowiłem ją już udostępnić z kilku powodów.
Po pierwsze, możliwe że w przypadku grywalnej modyfikacji chętniej ktoś pomoże mi rozwiązać moje problemy.
Po drugie, zawsze trafi się ktoś, kto przetestuje razem ze mną modyfikacje, co ułatwi jej optymalizację i naprawę
błędów. Do rzeczy, odnośnie problemów:


Spoiler
1. Nie działająca grafika MENU + Wczytywania.
Stworzenie paczki moda za pomocą GothicVDFS okazało się dosyć łatwe i przy stworzeniu jej pierwszej wersji, którą tutaj udostępniłem wszystko poszło bez problemu. Wystarczyło niestety tylko, że dodałem skompilowane tekstury startscreen i loading i cała modyfikacja przestała działać. Jeżeli ktoś miałby pomysł, lub w ogóle chciał podjąć dyskusję, będę wdzięczny.

2. Uboga zmiana Szaty Ognia.
W przypadku zakupu Szaty Ognia w modyfikacji mimo wszystko możemy odczuwać pewien niedosyt. Różnica jest marginalna, ponieważ szata różni się tylko teksturą usuwając płomienie i dodając srebrny otok na rękawie. Początkowym założeniem było z mojej strony dodanie szaty z kapturem dla tego wariantu. Chciałbym to zrobić, ale niestety model z kapturem, który wyciągnąłem w formacie mdm z modyfikacji L'Hiver nie pozwala mi zmienić tekstury, ponieważ używa on domyślnej tekstury Szaty Maga Ognia, a ponadto sam kaptur w tym modzie wygląda źle i mało wiarygodnie. Chciałbym uczynić tę szatę ciekawą dla oka, tak by gracz czuł satysfakcję po jej zakupie.

3. Słaba tekstura Szaty Maga Ognia.
Zrealizowane/niezaimplementowane.

4. Dopracowanie questa Siódmy Mag.
Zrealizowane/niezaimplementowane.

5. Animacja stania jak Mag (jak w Gothic 1).

6. Dodatkowy quest + przerobienie przysięgi Ognia.
 Inaczej rozegrana scena po ukończeniu Próby Ognia.

7. Jeszcze jeden quest nawiązujący do Gothic 3 (być może wycofam się z tego).
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Skompilowane tekstury/pliki nie powinny wpływać na działanie modyfikacji. Chyba, że byłyby zepsute, ale to głównie dotyczy plików animacji.

Ingvrath

Ingvrath

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Ingvrath

[G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL
#2 2021-11-18, 19:06(Ostatnia zmiana: 2021-11-19, 13:18)
Plik graficzny przerobiłem na plik .tga za pomocą GoMana, a następnie przemieliłem na .tex poprzez uruchomienie gry. I te skompilowane pliki wykorzystałem.

Plik .tga utworzyłem z rozszerzenia .bmp, ponieważ podczas użycia .png obrazek w grze był prawie cały różowy i przepełniony artefaktami.

Nie wiem właśnie co mogło pójść nie tak.


EDIT.:

Problem nie dotyczy tylko loading screenu, ale całej paczki. Nie wiem dlaczego pierwsze spakowanie obyło się bez problemów (to udostępnione w linku). Teraz każda próba ponownego spakowania paczki po wprowadzeniu niewielkich modyfikacji skutkuje niedziałającym modem.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Nie polecam Gomana, gówniany program. Jak już chcesz dekompilować pliki skompilowane (.tex na .tga), to polecam użyć program zTex, który jest w _Tools. On ci przekonwertuje wszystko na format bazowy. A na .tex to najlepiej również grą, też nie Gomanem.

Co do artefaktów po złożeniu paczki - ile paczka waży? Jednorazowy plik .vdf lub .mod nie może przekroczyć 2GB, bo inaczej niezbyt się to spakuje (przy pakowaniu zauważysz, że pasek pójdzie błyskawicznie, rozmiar paczki będzie niewielki, a w grze już w menu zobaczysz białe artefakty).

Ingvrath

Ingvrath

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Paczka waży kilka mega. Mam teorię, że problem nie dotyczy jednak tego loadingu i startscreena, a leży gdzieś głębiej. Być może popełniam jakiś błąd podczas tworzenia paczki. Nie jestem w stanie stworzyć kolejnej, która by działała. Ta pierwsza była jakimś przypływem szczęścia.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty452
Propsy224
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Rozumiem, że pierwsze zdjęcie w poście to ten nie działający startscreen, tak?
Załóżmy, że mam rację. Pobrałem moda i myślę, że problemem jest po pierwsze niewymiarowa rozdzielczość pliku tekstury, oraz fakt, że ten obrazek zawiera dane o kanale alpha (w tym wypadku są one zbędne - nie dość, ze mogą powodować problemy, to jeszcze niepotrzebnie zwiększają rozmiar pliku).
Tekstury w gothicu muszą mieć specyficzną rozdzielczość tj. np 256x128, 512x512, 1024x1024, 2048x1024 itd. Zapisałem Ci ten obrazek w innej rozdzielczości i bez alfy. Wrzuć do paczki i zobacz czy działa.
https://www.sendspace.com/file/i88nmc
 

Ingvrath

Ingvrath

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Obraz, który użyłem na startscreen miał właśnie taką rozdzielczość jaką życzy sobie Gothic. GoMan poinformował mnie, że takie mamy zasady gry. Kanału alfa w moim nie usuwałem.

Wykorzystałem zrobiony przez Ciebie obrazek i niestety, gra uruchamia się, ale modyfikacja w grze nie działa, ale tak jak napisałem wyżej, niestety problem dotyczy całej paczki. Nawet kiedy próbuję ją stworzyć jeszcze raz bez tych startscreenów i loading screenów. Po prostu wyszło raz i nie mogę tego za nic powtórzyć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry