Trochę porad:
NAJWAZNIEJSZA-NIE SKACZEMY DO KOPALNI SREBRA NA TAMORZE PRZED ZADANIEM OD BRUNO BO INACZEJ KONIEC GRY
1)Na pustyni idźcie od razu do saida na lewo w góry, dostaniecie zbroję ochraniającą przed gorącem.
Ewentualnie bardzo długa droga do Ugaru(ja tak zrobilem).
2)Do fortu szkieletów udajcie sie mając minimum 2k życia, bez orka. Inaczej będzie to męczarnia.
3)Przed zejściem na sam doł na środku pustyni zrobcie waznego save'a. Moze wam sie nie pojawic przeciwnik majacy kluczowy przedmiot dla fabuly.(Udajemy sie tam po dostaniu questa)
4)Nie zabijajcie rabusia przy wiezy poki nie dostaniecie zadania, siedzi sam.
5)W varancie jest ponad 150 many w potkach do zdobycia.
6)Jezeli chcecie zdobyc ukryte szczawie krolewskie w khorinis na nowych terenach, to musicie wejsc po gorach za czarnym trollem. Tam jest bardzo dluga droga jak ktos chce bez marvina.
7)Pierscien szybkości jest na bagnach obok statku admirala. Nie zdobycie go przed rafami koralowymi, to proszenie sie o stuck, gdzie bez marvina bedzie ciezko.
8)Mozecie zebrac szczawie krolewskie i eliksiry ducha dwa razy. W khorinis przy wejsciu do jarkendaru.
I z Jarkendaru jak podchodzicie na maxa do prawej strony, gdzie teoretycznie jest khorinis, musicie skoczyc.
Tam bedzie zdublowany eliksir ducha i szczawie
9)W khorinis w jaskini lawy jest embarla firgasto, w pewnym momencie patrzcie do gory, zebyscie zauwazyli droge po ornament.
10)Mozna zebrac eliksir sily dwa razy na cheatach. Jesli ktos przeleci do Jarkendaru, nie zmieniajac zena, to w ladowni statku jest potka.
11)Od pierwszej wyspy zawsze kupujcie pory, najwazniejsze warzywo.(Nie bedzie mozliwosc zdobycia ich pozniej na athanos)
12)Zabijamy piratow na Adarmos, potem i tak zgina a wy nie zgarniecie expa.
13)Uczymy sie szybko kowalstwa i kujemy pierscienie zdolnosci, pas umiejetnosci, amulet zrecznosci. Potem przekuwamy w potrojne pierscienie i amulet. Nie robimy tego z amuletem sily! Da się kupic 2/3 i nie stracic smoczego korzenia na jego wyrob.
14)Do zabijania szkieletow uzywamy zatrutego ostrza(magiczny damage) ktore zdobedziemy na tamorze, inaczej wyczyszczenie cmentarza bedzie problematyczne.
15)Serca w zadaniu na tamorze poloza sie na oltarzu "same". Musimy poczekac az zaskoczy skrypt.
16)Na athanos nie musimy uzywac ani jednego pn nauki na zrecznosc by zaliczyc zadanie z treningiem
17)300 zrecznosci jest osiagalne bez nauki eliksiru zrecznosci(bedzie potrzebne)
18)Przeszukujemy dokladnie swiatynie paladynow na khorinis, w ukrytych odnogach znajdziemy przydatne rzeczy
19)Na rafach koralowych znajdziemy najlepszy miecz jednoreczny(starcza na caly varant)
20)Na rafach Dandolo po powrocie na statek wroci do miejsca skad go zabieralismy ze soba
21)Na rafach jest ukryta butelka z listem i zadaniem,niedaleko dandolo.
22)Warto wrocic na khorus, dostaniecie tam zadanie za które jest fajna nagroda.
23)Czerwone skrzynie w khorinis ukryte w bardzo ciezko dostepnych miejscach sa powiazane z zadaniem glownym, nie martwcie sie o nie
24)Nie zabijajcie swity Haruna przed zrobieniem praktycznie wszystkich zadan(te w Aszdod tez) na pustyni. Tam sie skryptowo jakies dziwne akcje dzieja.
25)Na pustyni niedaleko saida w miejscu wspinaczki znajdziecie teleport(runa) do ukrytego miejsca
26)Zeby oczyscic upadlych wojownikow na pustyni uzywamy jednego konkretnego spella( to byla chyba burza ognista, inne zaklecia zadaja stosunkowo malo obrazen w porownaniu z nia)
27)Uzywamy zwojow leczenia ran.Na khorinis maksujemy zycie i robimy sobie okolo 150 leczenia srednich ran
28)Mozemy sie uodpornic na wybuchowe zwierzeta(zadanie)
29)Na tamorze mozemy zebrac 2 razy swierszczowe pokrzywy.W 2 i 4 rozdziale. 6 sily zamiast 3.
30)Golem wodny jest podatny na bron obuchowa
31)Palimy bardzo duzo tytoniu. Co 5 daje bonus. Nie musimy palic 5 razy tego samego. Dla przykladu 4 razy ziolowy i na 5-ty idzie podwojne jablko, dostajemy 1 do sily. Nie wazne jakie 4 tytonie poprzedzaly 5-ty
32)Olej syraniczny sprzedajemy przy pierwszej okazji
33)Jezeli chcemy wiecej doswiadczenia, to kasujemy Jarkendar w 3 rozdziale, przed pojawieniem sie poszukiwaczy.
34)Od pewnego progu poszukiwacze uzywaja tchnienia smierci, nie burzy ognistej. Przez co, bez pierscienia speeda i 2k zycia nie ma co walczyc, bo bedziemy zbierac -1000 zycia co starcie.
35)Tabliczki do Broni Dwurecznej,luków i kusz daja nam spokojnie 60%+ bonusow
36)Dzięki znajomosci języka budowniczych mozemy rozszyfrowac tabliczki z zadania widzacego(ciekawostka, nie jest to konieczne)
37)Kosci Hugha nie dzialaja na niektorych przeciwnikow, mimo, ze paradoksalnie sa najlepsze
38)W jarkendarze znajduje sie ukryta lódka do khorinis(ciekawostka)
39)Poszukiwacze pojawią sie na terenach w poblizu obserwatorium i admirala
40)NIE SPRZEDAJEMY MIECZA KUTERNOGI, oddac admiralowi, bo mozna zapomniec
41)Uczymy sie umiejetnosci mistrza miecza by walczyc z drzewcem, w innym wypadku chyba >200 dmg z ognia zadaje mu wiecej niz 5 obrazen.
42)Ognistemu demonowi da sie zadac wieksze obrazenia mieczem, pomimo jego ogromnej odpornosci
43)na pustyni obok wielkiej piramidy jest pomieszczenie z ognistym demonem, szukamy przelacznika od razu, bo jest tam teleporter
44)W khorinis przy wielkiej bitwy czyscimy dokladnie wszystkie tereny z orkow wokol farmy, mozemy zapomniec o orkach w poblizu cavalorna, jesli nie mamy mozliwosci oddania zadania