Trochę głupie pytanie, ale jak to powiadają, kto pyta, nie błądzi.
Tworząc własnego moda musisz zbudować własną paczkę VDF/MOD. Modyfikacje często dodają końcówkę .mod ale tak naprawdę to dalej plik vdfs. o VDFS możesz myśleć jak o archiwum np: zip.
Tak, musisz zbudować własne archiwum, możesz to zrobić narzędziem GothicVDFS.
Kilka porad ode mnie jak to robić:
1.Gdy chcesz zbudować archiwum przygotuj sobie w jakimś osobnym katalogu wszystkie pliki które dodaje mod (mapę, tekstury, modele, audio, etc). Np, zrób sobie folder na pulpicie o nazwie moda i w nim dodaj folder _Work, potem utwórz w tym folderze folder o nazwie Data i w tym folderze po prostu stwórz resztę potrzebnych folderów i analogicznie poumieszczaj w nich swoje pliki.
2.Do swojej modyfikacji załączaj tylko pliki skompilowane przez silnik, tyczy się to:
- Tekstur (zamiast .TGA dodawaj pliki .TEX)
- Modeli 3DS (zamiast .3DS dodawaj pliki .MRM)
- Modeli ASC (zamiast .ASC dodawaj pliki .MDM)
tych wersji skompilowanych plików jest więcej, ale te 3 są najbardziej popularne, dlaczego tylko lepiej dołączać skompilowane assety do archiwum? Gra i tak będzie je kompilować, więc nie ma sensu posiadać w paczce z modem plików w 'surowym' formacie.
3.Co do punktu pierwszego, część osób co próbowała robić moda dołączała wszystkie pliki z gry, co jest ... krótko mówiąc niezbyt mądrą decyzją (zbędne powielanie + duży rozmiar moda), dlatego lepiej osobno stworzyć katalog pod moda.
Aby zbudować archiwum, potrzebujesz narzędzia GothicVDFS.
1.Uruchom GothicVDFS
2.W programie wybierz zakładkę '( Builder )'
3.W 'Filename' wybierz lokalizacje oraz nazwę archiwum (gdzie ma powstać archiwum po zbudowaniu)
4.W 'Root Path' wybierz folder moda (opisany w punkcie 1) klikając w przycisk '...'
5.W prawej dolnej sekcji aplikacji znajduje się filtr, który pozwala dodawać pliki '(File(mask)(s) to include)', by dodać wszystkie pliki możesz wpisać w polu tekstowym '*' i kliknąć '+'
6.Opcjonalnie możesz dodać komentarz do archiwum, albo wykluczyć jakieś pliki w zakładce '(File(mask)(s) to exclude)'.
7.Klikasz Build Volume i to tyle.