Dobra sam wszystko sprawdziłem, więc opiszę dla innych na przyszłość jeśli kogoś to będzie ciekawiło.
Osobiście nie zauważam konieczności posiadania 140 siły idąc do Jarkendaru (poza możliwością założenia tarczy łowców smoków, którą kradniemy ognistemu smokowi), co nie zmienia faktu, że warto je mieć bo w tedy ta kraina idzie z górki. Według opisu moda Jarkendar już nie miał dostarczyć łatwo dużych ilości expa, a dalej dostarcza, może niewiele mniej.
Jak zdobyć te 140 siły:
10 - tyle siły bazowej, wiadomo
45 - tyle siły trzeba koniecznie się nauczyć na co idzie 70 PN
36 - tyle siły otrzymujemy z 12 mikstur: 10 smoczych korzeni (2 na nowych terenach, brak 1 przy Erolu), 1 misktura od Zurisa, 1 ze statku paladynów. Na miksturę siły i leczenia, których trzeba wyuczyć się wcześniej, trzeba wydać 27 PN
15 - tyle siły otrzymujemy z kapliczki Innosa, potrzeba 7500 złota
3 (lub 2) - tyle siły otrzymujemy z gulaszy Thelki najemnikiem (lub strażnikiem)
1 - tyle siły otrzymujemy od Erola jeśli oddamy mu 3 stare kamienne tablice
1 - tyle siły otrzymujemy ze zjedzenia 25 jabłek (konieczne gdy gramy strażnikiem i mamy tylko 2 gulasze!)
3 - tyle siły otrzymujemy z pierścienia siły - nad jaskinią z orkiem koło miasta
10 - tyle siły otrzymujemy z amuletu siły - tu niestety albo kupujemy za 1k, albo bugujemy ścianę u złodziei w kanałach, albo zabijamy Jespera przy pierwszej okazji ale nie nauczymy się akrobatyki.
10 - tyle siły otrzymujemy za pas siły - do kupienia w zamku w GD. Uwaga: jeśli go nie kupimy to zostaje nam pas 5 siły i trzeba jeszcze 10 pn wydać dodatkowo na naukę siły!
7 - tyle siły otrzymujemy ze średniej zbroi najemnika myrtany którą oczywiście wykuwamy ale potrzeba 10 PN na naukę kowalstwa i 15 PN na nauke płatnerstwa
W sumie wychodzi 140-141 siły za 122 PN. W międzyczasie dobrze by było wydać 15 PN na zdolności złodziejskie, 5 PN na skóry, 3 PN na wydzieranie mięsa i tłuszczu, oraz z 70 PN na umiejętność walki bronią, a to przy uwzględnieniu, że mamy darmowe 6 PN (po 3 PN: Daron i Czarny Troll) to wymaga 21 lvl.