Gothic 1 - dodanie rutyny na arenie i nowa muzyka (lutnia) 5408 5

O temacie

Autor Ebhodini

Zaczęty 5.12.2020 roku

Wyświetleń 5408

Odpowiedzi 5

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chciałbym dodać rutynę pozdrowień gladiatorów na arenie. Już zrobiłem nowy ZS_ArenaGreetings.d dodałem w ta.d nową funkcję, sama rutyna działa poprawnie, tak jak sobie zakładałem. Tylko, że podczas wykonywania gestu chciałbym dodać krzyk "Za Gomeza". Znalazłem odpowiedni plik .wav iteraz moje pytanie. Jak go wywołać w tej funkcji ZS_ArenaGreetings_Loop? No i gdzie dodać instancję wykonywania tego dźwięku, w SFXINTSPEECH.d (ponieważ nie będzie przypisane do żadnego przedmiotu), czy SfxInst.d? Czy zrobić to zupełnie inaczej?

Pytanie drugie powiązanie z pierwszym. Chciałbym dodać alternatywną melodię graną na lutni. Wydaje mi się, że najprościej byłoby stworzyć lutnięV2 wizualnie identyczną ze zwykłą lutnią i tylko pozmieniać pliki .wav wykonywane (pewnie stworzyć dla rutyny i innych plików pochodnych wersje V2). Czy to będzie jeden ciągły utwór czy jak w oryginalnej lutni zlepek 6 krótkich dźwięków, to w tej chwili sprawa drugorzędna.
 

Othello

Othello

Użytkownicy
posty20
Propsy2
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Jeżeli chodzi o dźwięk podczas animacji zobacz jak to jest np z sikaniem gdzie jest dzwiek i z czego sie sklada. Sam nie zajmowalem sie tym ale jezeli bylbym na twoim miejscu to zaczalbym od wlasnie tego.
 
Główny Administrator modyfikacji - Othello mode do Gothic 1

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Właśnie próbowałem takich praktyk z rutyną ZS_PlayTune.d i dźwiękami lutni.
FUNC VOID ZS_PlayTune()
{
    PrintDebugNpc(PD_TA_FRAME,"ZS_PlayTune");
   
B_SetPerception (self);   
AI_SetWalkmode (self,NPC_WALK);
if !(Npc_IsOnFP(self,"PLAYTUNE"))
{
AI_GotoWP(self, self.wp);               // Gehe zum Tagesablaufstart
};
};

FUNC VOID ZS_PlayTune_Loop ()
{
    PrintDebugNpc(PD_TA_LOOP,"ZS_PlayTune_Loop");

if (Npc_HasItems (self,ItMiLute) <=1)
{
CreateInvItem ( self, ItMiLute);
};
if !(Npc_IsOnFP(self,"PLAYTUNE"))
{
AI_GotoFp (self,"PLAYTUNE");
AI_AlignToFP( self ); //Richte Dich aus
};
if (!C_BodyStateContains(self, BS_ITEMINTERACT))
{
AI_UseItemToState (self,ItMiLute,1);
};

};

FUNC VOID ZS_PlayTune_End()
{
AI_UseItemToState (self,ItMiLute,-1);

PrintDebugNpc(PD_TA_FRAME,"ZS_PlayTune_End");
};
Tak wygląda rutyna grania,
/* Instrum. */
INSTANCE Inst_Conga01 (C_SFX_DEF) {file= "Conga_01.wav"; vol = 65; };
INSTANCE Inst_Conga02 (C_SFX_DEF) {file= "conga_02.wav"; vol = 65; };
INSTANCE Inst_Lute (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_01.wav"; vol = 20; };
INSTANCE Inst_Lute_A1 (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_02.wav"; vol = 25; };
INSTANCE Inst_Lute_A2 (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_03.wav"; vol = 30; };
INSTANCE Inst_Lute_A3 (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_04.wav"; vol = 25; };
INSTANCE Inst_Lute_A4 (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_05.wav"; vol = 20; };
INSTANCE Inst_Lute_A5 (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_06.wav"; vol = 25; };
INSTANCE Inst_Lute_A6 (C_SFX_DEF) {file= "LUTE_07.wav"; vol = 30; };
A tak część kodu w SfxInst.d który odpowiada za lutnię. Ale nie mogę znaleźć skryptu, który by mi łączył te dwa pliki. Jakaś choćby jedna linijka gdzie wywoływana jest instancja Inst_Lute czy coś takiego :D
 

Othello

Othello

Użytkownicy
posty20
Propsy2
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
a dźwięk czasem nie jest zinterpretowany w animacji? w której klatce się włącza etc? Musiałbyś rozpakować plik human.mds i tak popatrzeć a chyba jeszcze innym sposobem byłby podpatrzenie interaktywnych vobów, jak patelnia czy coś.
 
Główny Administrator modyfikacji - Othello mode do Gothic 1

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
a dźwięk czasem nie jest zinterpretowany w animacji? w której klatce się włącza etc?
https://www.youtube.com/watch?v=rTD-sAAO3PI
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Aha, ok to zupełnie zmienia postać rzeczy. W ogóle nie przyglądałem się samym animacjom. Widać czeka mnie dodatkowa robota ;)
Dzięki za pomoc. 
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry