PrintScreen 1915 4

O temacie

Autor Ebhodini

Zaczęty 6.11.2020 roku

Wyświetleń 1915

Odpowiedzi 4

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Ebhodini

PrintScreen
2020-11-06, 23:17(Ostatnia zmiana: 2020-11-06, 23:32)
Na ile modyfikowalna jest funkcja PrintScreen() w Gothic1?
wiem, że wymaga co najmniej 5 parametrów, pierwszy to albo string albo zmienna odnosząca się do stringa potem dwie zmienne osi X i Y do ustawienia napisu na ekranie, następnie string do odpowiedniego fontu i na koniec czas wyświetlania napisu. I moje pytanie czy można by zmodyfikować tą ostatnią zmienną tak aby wyświetlany napis znikał dopiero gdy w tym samym miejscu ma pokazać się inny napis? Nie chcę tam ustawiać sztywno sekund bo to co chcę zrobić zależy od wybieranych opcji przez gracza co wyklucza identyczny czas za każdym razem.

Edit. I jeszcze inne pytanie... jak zrobić konwersję inta, którego losuję w funkcji do stringa tak aby go potem wyświetlić?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Na ile modyfikowalna jest funkcja PrintScreen() w Gothic1?
Nie jest w ogóle. Cała funkcja jest napisana w silniku i wywoływana jest przez tzw. external. Pakiet skryptowy LeGo oferuje kilka gotowych funkcji pozwalających wyświetlanie tekstu na ekranie. Mógłbyś z tego skorzystać. Jeśli znasz C++, możesz spróbować swoich sił z Unionem

Cytuj
Edit. I jeszcze inne pytanie... jak zrobić konwersję inta, którego losuję w funkcji do stringa tak aby go potem wyświetlić?
string = IntToString(int);
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Ebhodini

PrintScreen
#2 2020-11-28, 15:47(Ostatnia zmiana: 2020-11-28, 16:11)
Dzięki za odpowiedź.
Chyba będę musiał się zainteresować tym silnikiem. Wszystko rozbija się o to, że stworzyłem skrypt gry w kości gdzie po każdym wylosowaniu rzutu wyswietla się na ekranie. Skrypt działa poprawnie i sprawnie, tylko jest w ogóle nie zoptymalizowany. Przez to, że każdy możliwy wynik musiałem printnąć osobno w zależności jaki wynik wypadł na kościach. Chciałbym w funkcji wywoławczej umieścić w parametrze krótki koment, np. "Wyrzuciłeś liczbę: " i teraz ta wartość (zakłądam że musi być właśnie przekonwertowana na stringa). W pliku externals.d znalazłem tego printa i w parametrach podaje się tylko jednego stringa plus parę innych parametrów niewyswietlanych na ekranie (pewnie sama zmiana w tym miejscu niewiele zmieni i trzeba będzie grzebać w tym silniku?)

Próbowałem też łączyć stringi:
var int DICE_SUK;
var string str;
[...]
DICE_SUK = Hlp_Random(12);
str = "Wyrzucona liczba oczek: " + IntToString(DICE_SUK);

Ale przy parsowaniiu wywala expected ';'
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty452
Propsy224
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Nie da rady tak połączyć stringów w dedalusie jak w C# itp. Musisz użyć funkcji łączącej. ConcatString czy jakoś tak. Dokładnej nazwy nie pamiętam niestety.
 

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Oo, dzięki wielkie. W takim razie będę szukał tej funkcji. Bo w sumie jak to mi się uda reszta skryptu to już jest prosta.

Edit. Ta funkcja to ConcatStrings(). Ogromne dzięki za pomoc.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry