Edycja mapy - krok po kroku 3593 6

O temacie

Autor Firsen

Zaczęty 19.04.2020 roku

Wyświetleń 3593

Odpowiedzi 6

Firsen

Firsen

Użytkownicy
posty5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Cześć!

Ostatnimi czasy naszło mnie na zabawę w blenderze. Konkretniej rzecz biorąc, chciałem edytować plik ZEN. Po drodze, oczywiście po zainstalowaniu blenderów, kerraxów i po podjęciu prób edycji mapy, dowiedziałem się, że trzeba edytować meshe. Ale co dalej? Jak skompilować je do pliku .zen?

Nasunęło mi się także sporo innych pytań. Dlatego zwracam się do was - czy ktoś mógłby mi streścić proces edycji mapy i zapisywania jej do .zen? Krok po korku, co należy klikać, jak zapisywać pliki i tak dalej (latarnia mojego intelektu nie świeci zbyt jasno, tbh). Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź; pozdrawiam!
 

Skelly

Skelly

Użytkownicy
posty13
Propsy9
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Gumen miał poradniki z tworzenia świata, fajnie tam wytłumaczył różne rzeczy i sam proces tworzenia mapki, łap linka:
https://www.youtube.com/watch?v=yGabfhbtvFk
Jak masz mapkę zrobioną w blenderze(bądź innym programie), to exportujesz ją do formatu 3ds. (ważne, aby była wyexportowana w folderze "Level", czyli tutaj: Gothic II Złota Edycja\_Work\data\Meshes\Level) Potem odpalasz sobie Spacera(jest w tym folderze gdzie gothic), klikasz Open Mesh i wybierasz swoją mapkę. Gdy już ją wybierzesz, to wchodzisz w zakładkę "World" i klikasz w "Compile World". Musisz tam zaznaczyć opcję Outdoor i odznaczyć "Editormode - for mesh operations". No i masz mapkę w spacerze, jak chcesz ją wyexportować do .ZEN, to klikasz Save ZEN i tyle. Obczaj sobie poradniki gumena, to będziesz już miał na to wgląd.

 

Firsen

Firsen

Użytkownicy
posty5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Oki, dzięki za infromacje!

Tylko czy wtedy edytowany przeze mnie mesh (W typ wypadku NewWorld_Part_City_01) zapisze się jako fragment domyślnej mapy całego khorinis, czy jako osobna mapa zawierająca jedynie edytowany fragment?

Wolę się upewnić, bo nie wiem czy coś spieprzyłem czy nie :v Po testowej edycji portu (wywaliłem jakąś chatkę), skompilowaniu jako zen i zastąpieniu głównego pliku mapy (Newworld.zen) wszystkie tekstury są ciemniejsze i mam dostęp jedynie do edytowanego fragmentu
 

Skelly

Skelly

Użytkownicy
posty13
Propsy9
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Tak, NewWorld_Part_City_01 zapisze się jako fragment domyślnej mapy. Newworld.zen odpowiada za cały świat
 

Firsen

Firsen

Użytkownicy
posty5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Firsen

Edycja mapy - krok po kroku
#4 2020-04-21, 18:10(Ostatnia zmiana: 2020-04-22, 14:23)
No i świetnie! Zedytowałem sobie mapę lasu i zmergowałem jej oba kawałki (NewWorld_Part_Forest_P01 i NewWorld_Part_Forest_P02) i wyeksportowałem je jako .zen, podmieniłem plik w folderze worlds, ale jak teraz sprawić żeby ten edytowany fragment stał się częścią mapy?
EDIT: No i jeszcze jedno - czy można jakoś zapisać tę mapę razem ze spacerowymi vobami?
 

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Są dwie metody szybsza i dokładniejsza.
Szybsza:
Wrzuć 3ds obu kawałków do Meshes/level/NewWorld a następnie odpal zwykłe Khorinis i skompiluj mapę z odznaczoną opcją edit mode, teraz 3ds'y świata powinny się podmienić na te przerobione przez ciebie.
 Jeśli jednak coś będzie szwankować to możesz zrobić to ręcznie wykorzystując metodę drugą. W tym celu musisz wykorzystać narzędzie jakim jest Macros.
Oryginalne zeny NewWorld_Part_Forest_P01 i NewWorld_Part_Forest_P02 zapisujesz jako zen w folderze NewWorld pod inną nazwą , wybierając format Uncompiled Zen np: NewWorld_Part_Forest_P01Voby i NewWorld_Part_Forest_P02Voby
Przerobione 3ds kompilujesz i zapisujesz w formacie zen w folderze NewWorld również pod inną nazwą np: NewWorld_Part_Forest_P01Model
 W spacerze odpalasz Tools/Macros i wybierasz New a następnie wklejasz taką komendę
 "
Cytuj
reset
set error 3
Load world newworld\NewWorld_Part_Forest_P01Model.zen
Load world newworld\NewWorld_Part_Forest_P01Voby.zen
compile world outdoor
compile light high


W ten sposób finalnie powinieneś otrzymać swój kawałek świata z vobami. Zapisujesz swój świat pod oryginalną nazwą NewWorld_Part_Forest_P01.Zen i NewWorld_Part_Forest_P02.zen

Teraz pozostało Ci połączyć wszystkie kawałki w całość. Ponownie odpalasz Macrosa i wybierasz "Compile NewWorld" czekasz i twój złączony świat powinien zawierać wszystkie elementy wraz z Vobami :)
 

Firsen

Firsen

Użytkownicy
posty5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Super! Wszystko się udało, dziękuję wam za pomoc ;d
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry