[G2NK] Czas Zapłaty 2.0 68897 85

O temacie

Autor Fabio

Zaczęty 13.03.2020 roku

Wyświetleń 68897

Odpowiedzi 85

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Miecze runiczne będzie łatwo przenieść, czy też będzie z tym trochę jebania się?
 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
W sumie nie wiem, pewnie trochę to drugie, ale kojarzę, że nie ma ich specjalnie dużo. Nie powinno być z tym raczej większych problemów.

xendix

xendix

Użytkownicy
posty497
Propsy98
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Będzie w najbliższym czasie jakaś aktualizacja informująca o postępach w pracy nad modem?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Niee. W ostatnim czasie mniej skupiałem się na Czasie Zapłaty przez brak czasu, trochę związany z innymi projektami (kilka jest na wykończeniu, a kilka zostało już ukończonych), ale od następnego miesiąca będę powoli wracał do tego moda (co nie oznacza, że nic nie zostało robione). Aktualizacja tego typu pojawi się na pewno pod koniec roku.

Araxus1995

Araxus1995

Użytkownicy
posty116
Propsy10
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Czy będą poprawione zadania takie jak Hrabia ,Jaszczuroludzie. Będzie wybór opcji z rozmieszczeniem najemników którzy zaatakują strażników wokół Orlego Gniazda? Czy jest możliwość że  będzie zrobiony skrypt walki strażników z kopaczami i Torlofem? Planujecie osłabić Krona orka z obozie łowców trolli? Czy w lochach pojawi się Diego z cieniami pod koniec gry? Czy będzie możliwość przyrządzania trucizn bo z tego co wiem ten nekromanta miał nauczyć Ricka przyrządzać trucizny. Czy walka w świątyni śniącego będzie gdzieś przeniesiona np. w miejscu gdzie Xardas został uśpiony w podstawowej wersji gry Gothic 1? Planujecie unieśmiertelnić Baala Tondrala podczas walki w zrujnowanym obozie bractwa? (podczas dojśćia do świątyni musi ruszyc skrypt w którym Guru umiera od trucizny.)
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Akurat sobie przypomniałem o tym modzie i miałbym kilka sugestii co do rzeczy, które nie są błędami gry czy balansu per se, ale myślę, że wymagają poprawy.
1. Brama do zamku w Starym Obozie zostaje skryptowo zamknięta podczas misji w 3 rozdziale. Dobrze by było, żeby w 6 rozdziale została z powrotem otwarta albo chociaż żeby kołowrót działał. Ostatecznie to zamknięcie bramy nawet nie jest potrzebne, bo z zamku i tak można uciec przez mury - do skorzystania z tajnego przejścia zmusi nas agresywne nastawienie strażników przy głównych bramach obozu. Swoją drogą nie wiem, czy południową bramą da się wejść, w sensie czy jest dialog ze strażnikiem, który pozwoliłby ją otworzyć.
2. Na początku 5 rozdziału Leren mówi nam, że Lee wyruszył do Nowego Obozu. Z jakiegoś powodu jednak musimy najpierw porozmawiać z Lee w górskiej fortecy, dopiero wtedy wyrusza i z zadziwiającą szybkością zdobywa podgrodzie. BARDZO psuje to immersję.
3. Może w jakiś sposób zamknąć dostęp do świątyni w obozie Bractwa, dopóki nie wejdziemy tam z Lesterem, by walczyć z Bestią? Trochę głupio, że możemy tam wcześniej wejść i wszystko splądrować, a Bestii po prostu nie ma. (skoro już mowa o 4 rozdziale, to może nieco przerobić quest z mapą dla Nefariusa, bo jest mocno taki sobie? xD)
4. Hrabia. Tu kilka rzeczy: po pierwsze przydałaby mu się nieśmiertelność do czasu konfrontacji w 5 rozdziale (no i lepsze staty, jeśli zdecydujemy się z nim walczyć, to samo tyczy się Kruka, ale to chyba jasne). Po drugie, pierwsze spotkanie z nim... no, dialog mógłby być inaczej napisany. Przecież Rick ma przewagę liczebną (może nawet trzech na jednego), więc zamiast dać się zastraszyć i oddać całą swoją rudę i lustro, powinien, jak Jotaro, być gotów zaatakować Dio Hrabiego - wtedy właśnie za nim pojawiłby się potwór, Hrabia zakrzyknąłby "Uważaj, za tobą!" i korzystając z zamieszania zwinął lustro z kieszeni Ricka i zwiał. Po trzecie, jeśli w zadaniu "Szpieg Gomeza" zdobędziemy zaufanie Toniego, od razu dowiemy się, że Hrabia to agent Kruka, ale z jakiegoś powodu nie możemy o tym powiedzieć Merdarionowi do czasu spotkania z Hrabią w jaskini obok zatopionej wieży. Dobrze też, żeby wzięcie mapy od Nefariusa nie było koniecznym warunkiem, żeby u Hrabiego i jego ludzi w jaskini w tym miejscu pojawiły się dialogi. No i gdyby strażnik, z którym kłóci się Kąsacz, nie leżał martwy, to też by było fajnie xD A POZA TYM (rany, trochę tego jest XD) do zakończenia zadania "Poszukiwacz" nie powinna być wymagana obecność ornamentów w naszym ekwipunku, bo raczej każdy najpierw pójdzie do Saturasa, a dopiero potem pomyśli o Merdarionie.
5. Jakieś konsekwencje można by dodać, jeśli podamy w 6 rozdziale informacje ludziom Urthosa. Choćby więcej strażników do pokonania w piwnicy i na drodze do Gomeza podczas finalnego szturmu. Podobnie jeśli nie zapłacimy Copperowi w 3 rozdziale... przydałoby się, żebyśmy musieli poradzić sobie z czymś więcej, niż tylko jeden gość do pobicia.
6. Dialogi wskazują, że Czarny mag z finału i Nekromanta to ta sama postać. Dlaczego zatem wygląda i jest podpisany inaczej? No i jak zauważył kolega wyżej, walkę należałoby przenieść do miejsca, w którym spotykamy Xardasa w zwykłym Gothicu.
7. Leren. Wziął się całkiem znikąd i nie jest nijak wytłumaczony. Może być szóstym magiem ognia, którego brakuje przez błąd w dialogu Saturasa, ale niech to będzie jakoś wytłumaczone w dialogu czy coś. A najlepiej (choć to tylko moja osobista preferencja, wiem, że wymagałoby to pracy nad dialogami, na którą może nie być czasu) z Lerena zrobić ucznia, jak z Parveza, a przywódcą magów rebeliantów uczynić Miltena.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

Araxus1995

Araxus1995

Użytkownicy
posty116
Propsy10
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
a co z bramą do zamku? bo podczas rozmowy z Urtem aka Urthosem ten mówi że starżnicy tu idą i powinna się pojawić cutscenka o alarmie i zamknięcie bramy oraz urt powinien dawać nam dziennik Kelvina. A z spreparownym listem od Flechera powinno się powiedzieć Thorusowi bo w Gothicu tylko on decydował kto może wejść do zamku. podczas ataku ludzi Hrabiego na Fortece powinno się Uśmiercić Jarvisa. Podcas misji konwoje na asortyment kopaczy powinno być że Orik pomaga w ataku na strażników. Dodatkowo powinno się zmienić zbroje Orkana ze zbroji Magnata na Zbroje strażnika a w Nowym obozie Kirgo, Ashgan i Orkan noszą zbroje Najemników poza tym ta misja powinna się pojawić na koniec rozdziału po odbiciu Nowego Obozu.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Strasznie dużo pytań, sugestii etc. Nie wiem, szczerze mówiąc, na pewno błędy zostaną poprawione, może niektóre rzeczy fabularne (które da zrobić się tanim kosztem, a nie przebudową całego moda - to nie jest mój mod i nie chcę w to tak mocno ingerować, jak zostało zrobione chujowe... no trudno, byleby dało się to przejść). Wygodniej byłoby mi, gdyby większa ilość pytań była numerowana (Jak Jao), ja to na pewno wszystko zapiszę do jakiegoś dokumentu, podzielę na pytania, propozycje i tak dalej i będę myślał, ale to nie teraz. Dzięki za to w każdym razie.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Fabio
The Modders

[G2NK] Czas Zapłaty 2.0
#68 2021-03-14, 01:57(Ostatnia zmiana: 2021-04-27, 19:21)
Postępy prac nad modyfikacją (stan na 14.03.2021)


Od ostatniej aktualizacji na temat odświeżonej wersji Czasu Zapłaty 2.0 minęło już prawie cztery miesiące, więc czas na małe podsumowanie, co udało się zrobić i w jakim stanie jest obecnie projekt. Tak jak pisałem na początku, projekt wciąż powstaje, ma się dobrze i idzie POWOLI, co oznacza, że jego premiera nie zostanie zapowiedziana zbyt wcześnie. Ma to związek z chęcią wydania poprawionej wersji modyfikacji i faktycznym poprzestaniu na numeracji 2.0, nie bawiąc się potem w kolejne łatki, bo nie o to tutaj chodzi. Podłubałem sobie dalej przy modzie, rozwijając główny wątek oraz poboczny na początku gry w związku z czym...

Rozdział pierwszy został ukończony


Wszystkie dostępne misje można już ukończyć bez problemu. Poprawiłem przy tym sporo warunków, które w oryginale leżały, było ich za mało lub za dużo. Zauważyłem przy tym, że nieumiejętnie zostawiono "śmieci", które tak naprawdę nie miały się wywoływać, bo ewidentnie nie były pokończone, jak na przykład potencjalne dołączenie do Starego Obozu. Pomieszane warunki powodowały także, że niektóre kwestie były w ogóle pomijane lub odpalane w złej kolejności, przez co zapewne wiele graczy, w tym ja, mogło nie skumać pewnych rzeczy. Poprawiłem w wielu miejscach błędy logiczne, które poprawić się dało "tanim kosztem", więc teraz zostaje działać dalej nad rozdziałem drugim. I zapewne dopiero gdy go skończę, a potrwa to trochę, bo jest nieco dłuższy lub takiej samej długości, to pojawią się kolejne wieści z postępów.

Myślę, że tyle wystarczy i nie będę musiał "regulaminowo" co miesiąc wrzucać jakichś bzdetów, bo równie dobrze mógłbym udostępnić githuba, ale nie chcę robić z tego opensource, bo nie ma tak naprawdę sensu.

Pozdrawiam, do następnego.

Fletcher

Fletcher

Użytkownicy
Strażnik
posty240
Propsy52
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Strażnik
@Fabio Najważniejsze, że ci się Chce, bo odwalasz naprawdę kawał solidnej roboty. Pamiętacie rok 2008/9 i wielkie oczekiwania wobec Czasu Zapłaty ? Jak bardzo chcieliśmy dostać ten mod ? No i dostaliśmy, ale z masą błędów.

Myślę, że każdy z nas powinien Ci podziękować.
 

Leoxiq1993

Leoxiq1993

Użytkownicy
Mistrz
posty178
Propsy75
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Mistrz
@Fabio Najważniejsze, że ci się Chce, bo odwalasz naprawdę kawał solidnej roboty. Pamiętacie rok 2008/9 i wielkie oczekiwania wobec Czasu Zapłaty ? Jak bardzo chcieliśmy dostać ten mod ? No i dostaliśmy, ale z masą błędów.

Myślę, że każdy z nas powinien Ci podziękować.

Dokładnie. Czas zapłaty był chyba pierwszym modem na, którego czekałem.
 
Pozdrawiam mame i tate

Drozdu

Drozdu

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam nadzieje że wyjdzie, bo CZ nie udało się ukończyć w moim wypadku przez.... BUGI. Dotarłem do momentu powiadamiania Lee o rebelii w NO. Powodzenia
 

Brunchilles

Brunchilles

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Super, że robicie remake tego moda. Jest to według mnie jeden z lepszych - nawet mimo bugów. Jedno co najbardziej zapamiętałem to filmiki podczas spania - nie zapomnijcie tego dodać :) Powodzenia i nie zapomnijcie o dzieleniu się z nami postępami
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Super, że robicie remake tego moda. Jest to według mnie jeden z lepszych - nawet mimo bugów. Jedno co najbardziej zapamiętałem to filmiki podczas spania - nie zapomnijcie tego dodać :) Powodzenia i nie zapomnijcie o dzieleniu się z nami postępami


Nie nazwałbym tego remakiem moda ze względu na zbyt małą ilość rzeczy, które zostaną tu wprowadzone względem oryginału. Czyli przykładowo nie należy spodziewać się, że fabuła zostanie przebudowana, zostanie dodany nowy obóz lub istniejący już przeniesiony w inne miejsce. Nie wnikam też w logikę wszystkich rzeczy tej modyfikacji, bo jakbym miał poprawiać każdą głupotę, która wymaga poprawienie kolejnej, to nigdy bym tego nie skończył, a i tak jeszcze trochę mi zejdzie. Nie da się ukryć, że nie ma chyba bardziej zbugowanej modyfikacji total conversion do Gothica niż ta (coś tam słyszałem o Xeresie, ale nie grałem w to, więc nie wiem, czy jest bardziej zbugowaną modyfikacją).

To mod dla kogoś, kto chciałby przejść go ponownie lub po raz pierwszy, gdy nie udało mu się tego zrobić wcześniej. Ambitnej fabuły, zadań i innych tego typu rzeczy w mojej opinii tutaj nie ma, ale nie nazwałbym też tego słabym modem. Jak będzie coś większego do ogłoszenia, to na pewno to zrobię. Chciałbym do końca tego roku oskryptować cały drugi rozdział, zobaczymy czy się uda.

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Patelnia będzie w obozie buntowników czy jak im tam było ?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Patelnia będzie w obozie buntowników czy jak im tam było ?

Nie bardzo rozumiem. Jaka patelnia? Obóz rebeilantów, więc pewnie o niego ci chodzi.

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Pamiętam kłesta na smażone mięso i żeby je zrobić trzeba się karnąć do obozu bractwa obok miejsca, gdzie stał Namib.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Pamiętam kłesta na smażone mięso i żeby je zrobić trzeba się karnąć do obozu bractwa obok miejsca, gdzie stał Namib.

Jak ten quest jest z obozu rebeliantów, a musisz zasuwać do obozu bractwa, to chyba nie będzie problemu, by dodać takową patelnie w obozie rebeliantów, także ez. Zależy też, w którym momencie jest to zadanie. Patelnię można chyba znaleźć też w Starym Obozie. Ale dobrze wiedzieć, zapiszę sobie o tym informację, dzięki.

Fletcher

Fletcher

Użytkownicy
Strażnik
posty240
Propsy52
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Strażnik
Z czystej ciekawości, jak na dzień dzisiejszy wygląda stan projektu ? Da się oszlifować ten ''diament" ? :)
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Prace nadal trwają, może w marcu albo kwietniu będzie kolejna aktualizacja w formie tekstowej/obrazkowej. Co mogę na ten moment jeszcze dodać - chyba nic, poza tym, że mod nie wyjdzie w tym roku, nie ma szans (za mało ludzi, za dużo pracy). Pozdro.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry