Dodawanie animowanych ryb w Spacerze (Poradnik)
Jak wiadomo, w Gothicu II występują ryby pływające pod wodą. Ryby mają model 3D, który jest animowany o formacie MMS. Wiele osób ma problem z dodawaniem ryb, ponieważ raczej nigdzie nie można było znaleźć informacji na temat tego, jak je dodać. Głównym powodem było to, że nie da się zaznaczać obiektów zcVobAnimate, gdy mają ustawiony visual ryby (przynajmniej z ekranu głównego).
1. Najpierw tworzymy
zcTriggerWorldStart, który będzie odpowiedzialny za to, by mover, do którego przypisany jest obiekt (w tym wypadku ryba), poruszał się wraz ze startem świata, później wykonujemy następujące czynności:
a) Nadajemy mu jakąś nazwę, dzięki której będziemy mogli łatwo rozpoznać, czego dotyczy, np.
FISHMOVER_START.
b) W sekcji
triggerTarget przypisujemy nazwę movera, który będzie potem uruchamiany, np.
FISHMOVER_01.
c) W sekcji
fireOnlyFirstTime ustawiamy na
TRUE.
Ustawienia zcTriggerWorldStart:Spoiler
(Poprawne ustawienia
zcTriggerWorldStart według powyższych danych)
2. Teraz tworzymy
zcMover o wcześniej ustalonej nazwie, w tym wypadku będzie to
FISHMOVER_01, później wykonujemy następujące czynności:
a) W sekcji
moverbehavior ustawiamy
NSTATE_LOOP, co spowoduje, że mover będzie zapętlony i nie przerwie działania.
b) W sekcji
autoRotate ustawiamy na
TRUE, odpowiada to za automatyczne obracanie obiektu.
Ustawienia zcMover:Spoiler
(Poprawne ustawienia
zcMover według powyższych danych)
3. Ostatnią rzeczą, którą należy utworzyć, jest obiekt
zcVobAnimate, który jak sama nazwa wskazuje, jest animowanym vobem. W sekcji
visual ustawiamy określony rodzaj ryby, np.
NW_MORPH_FISH_01.MMS.
Drugim rodzajem ryby jest NW_MORPH_SKATE_01.MMS (płaszczka).Ustawienia zcVobAnimate:Spoiler
(Poprawne ustawienia
zcVobAnimate według powyższych danych)
4. Teraz należy zaznaczyć obiekt
zcVobMover i przenieść go w miejsce, w którym jest wcześniej utworzony
zcVobAnimate, czyli ryba (najlepiej przesunąć do jej środka). Ma to na celu kosmetykę.
5. Teraz trzeba sprawić, by
zcVobAnimate był dzieckiem
zcVobMovera. W tym celu należy zaznaczyć na liście zcVobAnimate i go skopiować wciskając
CTRL+C (obiekt MUSI być zaznaczony, jak będzie charakterystyczny dźwięk systemowy, to znaczy, że obiekt się nie kopiuje, wtedy trzeba dobrze zaznaczyć w oknie). Po skopiowaniu należy znaleźć na liście wcześniejszy zcVobMover, a następnie dwukrotnie w niego kliknąć i wkleić wciskając
CTRL+V.
(Poprawny wygląd, NW_MORPH_FISH_01.MMS (zcVobAnimate), jest dzieckiem rodzica FISHMOVER_01 (zcMover))
6. Skoro mamy już podpięty
zcVobAnimate do
zcVobMover pozostaje utworzyć animację dla ryby. Jeśli ktoś miał styczność z animowaniem innych rzeczy w Spacerze, będzie to dla niego pestka. Na początku trzeba zaznaczyć zcVobMover, następnie przejść do okna, w którym ustawia się klatki animacji. Wciskamy "new key", by utworzyć pierwszą klatkę, później przesuwamy obiekt w określonym kierunku i tworzymy kolejną. Myślę, że maksymalnie dziesięć w zupełności starczy.
To wszystko.
Autorem poradnika jestem oczywiście ja, jak komuś pomogłem, to może zostawić propsa. Z oczywistych względów tyczy się tylko Gothica 2.