Gothic 3 - Jak działają mody? 51 0

O temacie

Autor Drops99full

Zaczęty 13.08.2019 roku

Wyświetleń 51

Odpowiedzi 0

Drops99full

Drops99full

Użytkownicy
posty7
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nigdy nie modowałem G3, ani nawet nie widziałem żadnego skryptu z tej gry na oczy stąd też może wynikać brak mojego wyobrażenia jak to się odbywa.

Ale przechodząc do rzeczy w G1 i G2 wiadomo mamy pliki vdf i mod. Przykładowo są trzy mody jeden zmieniający animacje, drugi textury, a trzeci faktyczne skrypty(dialogi, postaci, umiejętności, tego typu rzeczy). Bez problemu można to wrzucić do folderu data i gra to "połączy", jednak biorąc dwa mody nazwijmy to skryptowe (zawierające gothic.dat), takie połączenie nie jest możliwe z wiadomych względów.

Więc zaintrygowało mnie jak wyglądają paczki modów do G3. Wchodzi community patch, na to quest pack, później content mod, konsekwencje a potem już różnie livelyTowns, powrót generała jakieś poprawki czy inne cuda. Więc moje pytanie brzmi JAK? Jeszcze pewne rzeczy jestem w stanie zrozumieć jeden mod dodaje takie dialogi inny inne jakoś to się może skleja. Ale załóżmy jeden mod zmienia postać, a inny instalowany na niego zmienia go jeszcze inaczej. Wiadomo to trywialny przykład bo może "bierze ten nowszy plik", ale równie dobrze mogą zmieniać bardziej rozdmuchane rzeczy pokroju systemu reputacji i co wtedy? Albo edycja świata, jeden mod dodaje jakiś element na mapę, drugi inną gdzie indziej i co pojawią się obydwie po instalacji? Czy może są jakieś zasady tworzenia czegoś takiego, pokroju tylko jeden z nich może zmieniać mapę.

Przepraszam jeśli napisałem chaotycznie, ale patrząc na G1 i G2 kompletnie nie mam wyobrażenia tego, a budzi to we mnie sporo wątpliwości. Liczę więc na w miarę zwięzłe i zrozumiałe odpowiedzi, jak to działa. Pozdrawiam.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry