[ZenGine] Union 691 8

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 4.06.2019 roku

Wyświetleń 691

Odpowiedzi 8

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2088
Propsy1068
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic

Siemekk
Złote Wrota

[ZenGine] Union
2019-06-04, 23:28(Ostatnia zmiana: 2019-06-08, 18:54)
Rosjanie udostępnili potężne narzędzie do modyfikacji silnika. Union bo ów takie narzędzie się nazywa, pozwala na dokonanie wszystkiego czego dusza zapragnie. Przykładami modyfikacji w których użyto ów narzędzia są niedawny port pierwszej części gry Gothic na silnik z drugiej części, oraz niewydana jeszcze Enklawa.
Dla ludzi którzy nie są programistami, oraz modderami łatka ta zawiera olbrzymie łatki dla gry.  (System Pack 1.8)


Lista zmian:
* Naprawa olbrzymiej ilości błędów silnika
* Poprawia wydajność
* Umożliwia wyżej wspomnianą edycję silnika (C++)
* Wieloplatformowość

Instrukcja instalacji:
1) Zainstaluj grę Gothic | Gothic Sequel | Gothic 2 | Gothic 2: Noc Kruka
2) Pobierz "Resource Manager'a"
3) Uruchom Resource Manager'a i wybierz język polski
4) Kliknij na "Lista zasobów"
5) Wybierz zakładkę "Union"
6) Pobierz, a następnie zainstaluj "Union Game Patch" w folderze z wybraną grą  Gothic

7) Pobierz, a następnie zainstaluj "Union 1.0b" w folderze z wybraną grą  Gothic
8) Uruchom wybraną grę Gothic (Najlepiej jako administrator).

Jeżeli wszystko jest w porządku w menu ujrzycie napis "Union 1.0b"

Oficjalny temat na rosyjskiej stronie -> Klik.

Ważne!!!
Modyfikacje które oparte są o pakiety skryptowe (Ikarus & LeGo) nie będą działać z Unionem! To samo tyczy się Returning'a 2.0!

Instrukcja instalacji SDK:
1) Pobieramy oraz instalujemy Visual Studio (Dowolna wersja - jest to nasze środowisko programistyczne)
2) Przeszukujemy Google i poszukujemy instalki Visual Studio 10 (Potrzebujemy kompilatora z ów wersji)
3) Uruchamiamy Resource Manager'a, wybieramy zakładkę lista zasobów, następnie SDK.
4) Instalujemy Union SDK 1.0b, wybierając podczas instalacji naszą wersję Visual Studio.
5) Uruchamiamy Visual Studio, klikamy "Nowy projekt" -> C++ -> "UnionPlugin_1_0b".
6) Postępujemy jak ze zwykłym projektem w C++. Wybieramy ścieżkę gdzie mają być przechowywane dane, oraz nazwę naszej wtyczki.
7) Wchodzimy w opcje projektu i upewniamy się, czy mamy ustalony właściwy kompilator.
8) Piszemy co chcemy w naszym pluginie i go kompilujemy.
9) Kopiujemy nasz Plugin do folderu "Drive:\\Gothic\\System\\".
10) Uruchamiamy Union.ini za pomocą Notepada++ i dopisujemy naszą wtyczkę do "Plugin list"

Wkrótce nagram filmik jak się to instaluje, a link będzie tutaj!
P.S Plugin to to samo co wtyczka :F To info dla takich ameb  :lol:


Nie zezwalam na kopiowanie, opisu na inne fora. Jedynym wyjątkiem jest Bractwo Spolszczenia, dla którego założyłem odpowiedni temat.
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Splash

Splash

Moderator
posty3952
Propsy3170
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2088
Propsy1068
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic
Wiedziałem xD
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2088
Propsy1068
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic
@Splash przypnij wątek ;)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

GaMBiD

GaMBiD

Użytkownicy
posty7
Propsy1
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Spoko, choć nie sądze by przyczyniło się to do modów tak bardzo jak ikarus i lego. Chociaż dowolna modyfikacja silnika brzmi fajnie, to nie spodziewam się wiele modów wykorzystujących uniona. Pożyjemy, zo aczymy
 
Kolekcja klasyki. Najchętniej kupowane gry w Polsce. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty153
Propsy56
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Spoko, choć nie sądze by przyczyniło się to do modów tak bardzo jak ikarus i lego. Chociaż dowolna modyfikacja silnika brzmi fajnie, to nie spodziewam się wiele modów wykorzystujących uniona. Pożyjemy, zo aczymy
Tylko wiesz... To narzędzie pozwala na większe manewry, niż ikarus i lego, które w stosunku do Uniona ma ich mało.
Jednakże trzeba mieć większą wiedzę, aby go obsługiwać.
 
while(false) do();

Fabio

Fabio

White&Red
posty3062
Propsy1777
ProfesjaScenarzysta
  • White&Red
Mimo wszystko mody nie są już tworzone na taką skalę jak kiedyś, więc GambiD ma poniekąd rację. To lepsze narzędzie, ale niekoniecznie (niestety) będzie używane tak często jak wcześniej wymienione (chociaż nigdy nie wiadomo)...

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty153
Propsy56
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
To w sumie zależy, bo poniekąd masz rację, jednakże prawda jest taka, że nawet ikarus i lego do tej pory (przynajmniej w Polsce) był dosyć rzadko używany. A nawet jeżeli ktoś miał go w swojej modyfikacji, to nie wykorzystywał (zazwyczaj) jego pełnych możliwości.
Dlatego dla mnie może Union się przyczynić do rozwoju jakości różnych rzeczy w modach, jednakże także jak to było z ikarusem i lego, duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, ale jest szansa na to, żeby osoby obeznane z tematem zrobiły coś spektakularnego.
Jednakże na pewno ulepszony SystemPack jest dobrą rzeczą. Raczej nie powinien się gryźć Union (sam systempack), jeżeli nie będziemy pisać pluginów.
 
while(false) do();

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty25
Propsy9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spoko sprawa ten Union, bo na przystani Khorinis przestała mi się gra lagować. Po 17 latach udało się tego dokonać.

Ale jest też pewien problem.

W SystemPacku v1.7 można sobie ustawić rozszerzone sterowniki do dźwięku (czy tam modulatory); np. na Creative Labs EAX 2.

W Union 1.0b ustawić sobie też można... ale gra, w jakiś sposób, i tak wykorzystuje wymuszone Miles Fast 2D Positional Audio, co niestety nie umywa się do EAXa. Ominąłem problem, wklejając MSSEAX.M3D (z jakiegoś tam nieoficjalnego "pacza" do GTA: Vice City) do X:\GOTHIC\System\... (bo zauważyłem, że tam Union kopiuje sobie te pliki modulatorów), a potem zamieniłem nazwę na MSSSOFT.M3D. I zaczęło działać.

Później zarzucę jakąś mini-recenzję odczuć Unionowych (bez SDK), ale na razie jest tylko lepiej, szczególnie z wydajnością.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry