[ZenGine] Union 2775 24

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 4.06.2019 roku

Wyświetleń 2775

Odpowiedzi 24

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2095
Propsy1090
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz

Siemekk
Złote Wrota

[ZenGine] Union
2019-06-04, 23:28(Ostatnia zmiana: 2019-06-08, 18:54)
Rosjanie udostępnili potężne narzędzie do modyfikacji silnika. Union bo ów takie narzędzie się nazywa, pozwala na dokonanie wszystkiego czego dusza zapragnie. Przykładami modyfikacji w których użyto ów narzędzia są niedawny port pierwszej części gry Gothic na silnik z drugiej części, oraz niewydana jeszcze Enklawa.
Dla ludzi którzy nie są programistami, oraz modderami łatka ta zawiera olbrzymie łatki dla gry.  (System Pack 1.8)


Lista zmian:
* Naprawa olbrzymiej ilości błędów silnika
* Poprawia wydajność
* Umożliwia wyżej wspomnianą edycję silnika (C++)
* Wieloplatformowość

Instrukcja instalacji:
1) Zainstaluj grę Gothic | Gothic Sequel | Gothic 2 | Gothic 2: Noc Kruka
2) Pobierz "Resource Manager'a"
3) Uruchom Resource Manager'a i wybierz język polski
4) Kliknij na "Lista zasobów"
5) Wybierz zakładkę "Union"
6) Pobierz, a następnie zainstaluj "Union Game Patch" w folderze z wybraną grą  Gothic

7) Pobierz, a następnie zainstaluj "Union 1.0b" w folderze z wybraną grą  Gothic
8) Uruchom wybraną grę Gothic (Najlepiej jako administrator).

Jeżeli wszystko jest w porządku w menu ujrzycie napis "Union 1.0b"

Oficjalny temat na rosyjskiej stronie -> Klik.

Ważne!!!
Modyfikacje które oparte są o pakiety skryptowe (Ikarus & LeGo) nie będą działać z Unionem! To samo tyczy się Returning'a 2.0!

Instrukcja instalacji SDK:
1) Pobieramy oraz instalujemy Visual Studio (Dowolna wersja - jest to nasze środowisko programistyczne)
2) Przeszukujemy Google i poszukujemy instalki Visual Studio 10 (Potrzebujemy kompilatora z ów wersji)
3) Uruchamiamy Resource Manager'a, wybieramy zakładkę lista zasobów, następnie SDK.
4) Instalujemy Union SDK 1.0b, wybierając podczas instalacji naszą wersję Visual Studio.
5) Uruchamiamy Visual Studio, klikamy "Nowy projekt" -> C++ -> "UnionPlugin_1_0b".
6) Postępujemy jak ze zwykłym projektem w C++. Wybieramy ścieżkę gdzie mają być przechowywane dane, oraz nazwę naszej wtyczki.
7) Wchodzimy w opcje projektu i upewniamy się, czy mamy ustalony właściwy kompilator.
8) Piszemy co chcemy w naszym pluginie i go kompilujemy.
9) Kopiujemy nasz Plugin do folderu "Drive:\\Gothic\\System\\".
10) Uruchamiamy Union.ini za pomocą Notepada++ i dopisujemy naszą wtyczkę do "Plugin list"

Wkrótce nagram filmik jak się to instaluje, a link będzie tutaj!
P.S Plugin to to samo co wtyczka :F To info dla takich ameb  :lol:


Nie zezwalam na kopiowanie, opisu na inne fora. Jedynym wyjątkiem jest Bractwo Spolszczenia, dla którego założyłem odpowiedni temat.
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Splash

Splash

Moderator
posty3993
Propsy3190
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2095
Propsy1090
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Wiedziałem xD
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2095
Propsy1090
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
@Splash przypnij wątek ;)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

GaMBiD

GaMBiD

Użytkownicy
posty17
Propsy4
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Spoko, choć nie sądze by przyczyniło się to do modów tak bardzo jak ikarus i lego. Chociaż dowolna modyfikacja silnika brzmi fajnie, to nie spodziewam się wiele modów wykorzystujących uniona. Pożyjemy, zo aczymy
 
Kolekcja klasyki. Najchętniej kupowane gry w Polsce. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty295
Propsy80
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Spoko, choć nie sądze by przyczyniło się to do modów tak bardzo jak ikarus i lego. Chociaż dowolna modyfikacja silnika brzmi fajnie, to nie spodziewam się wiele modów wykorzystujących uniona. Pożyjemy, zo aczymy
Tylko wiesz... To narzędzie pozwala na większe manewry, niż ikarus i lego, które w stosunku do Uniona ma ich mało.
Jednakże trzeba mieć większą wiedzę, aby go obsługiwać.
 
while(false) do();

Fabio

Fabio

White&Red
posty3133
Propsy1899
ProfesjaScenarzysta
  • White&Red
  • online
Mimo wszystko mody nie są już tworzone na taką skalę jak kiedyś, więc GambiD ma poniekąd rację. To lepsze narzędzie, ale niekoniecznie (niestety) będzie używane tak często jak wcześniej wymienione (chociaż nigdy nie wiadomo)...

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty295
Propsy80
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
To w sumie zależy, bo poniekąd masz rację, jednakże prawda jest taka, że nawet ikarus i lego do tej pory (przynajmniej w Polsce) był dosyć rzadko używany. A nawet jeżeli ktoś miał go w swojej modyfikacji, to nie wykorzystywał (zazwyczaj) jego pełnych możliwości.
Dlatego dla mnie może Union się przyczynić do rozwoju jakości różnych rzeczy w modach, jednakże także jak to było z ikarusem i lego, duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, ale jest szansa na to, żeby osoby obeznane z tematem zrobiły coś spektakularnego.
Jednakże na pewno ulepszony SystemPack jest dobrą rzeczą. Raczej nie powinien się gryźć Union (sam systempack), jeżeli nie będziemy pisać pluginów.
 
while(false) do();

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty31
Propsy10
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

[ZenGine] Union
#8 2019-06-26, 20:13(Ostatnia zmiana: 2019-06-27, 07:02)
Spoko sprawa ten Union, bo na przystani Khorinis przestała mi się gra lagować. Po 17 latach udało się tego dokonać.

Ale jest też pewien problem.

W SystemPacku v1.7 można sobie ustawić rozszerzone sterowniki do dźwięku (czy tam modulatory); np. na Creative Labs EAX 2.

W Union 1.0b ustawić sobie też można... ale gra, w jakiś sposób, i tak wykorzystuje wymuszone Miles Fast 2D Positional Audio, co niestety nie umywa się do EAXa. Ominąłem problem, wklejając MSSEAX.M3D (z jakiegoś tam nieoficjalnego "pacza" do GTA: Vice City) do X:\GOTHIC\System\... (bo zauważyłem, że tam Union kopiuje sobie te pliki modulatorów), a potem zamieniłem nazwę na MSSSOFT.M3D. I zaczęło działać.

Później zarzucę jakąś mini-recenzję odczuć Unionowych (bez SDK), ale na razie jest tylko lepiej, szczególnie z wydajnością.

EDIT: Już nawet moja metoda przestała działać i Union uparcie wykorzystuje Miles Fast. Liczę na pozytywne rozwiązanie tego problemu.
 

kuba2000

kuba2000

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mnie sie tnie i 1 i w 2  nie da sie grać. Możliwe że to przez to że mam laptopa?
 

Fabio

Fabio

White&Red
posty3133
Propsy1899
ProfesjaScenarzysta
  • White&Red
  • online
Tak, na integrze Gothic chodzi niezwykle chujowo.

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty31
Propsy10
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

[ZenGine] Union
#11 2019-06-28, 13:55(Ostatnia zmiana: 2019-06-28, 15:09)
Po tych dwóch dniach użytkowania samego Uniona (nie SDK) muszę stwierdzić, że wciąż czuć jakby była to wersja beta, a została wypuszczona żeby wreszcie zacząć ją testować na szerszej grupie użytkowników.

1. Narzędzie zostało stworzone pod modding, ale brak ostatecznej rozpiski jak instalować go wraz z innymi, zazwyczaj potrzebnymi narzędziami do modowania gry (ModKit, PlayerKit, Report Revision v2.6 itd.), a sam Union ich nie zastępuje; u mnie, najmniejsza zmiana w konfiguracji zawsze kończyła się wysypywaniem do pulpitu. Do teraz nie wiem jaka jest prawidłowa kolejność.
2. Brak oficjalnego tematu po angielsku (zwyczajowo na WoGu), przez co nie można porównać własnej instalacji i problemów, do instalacji i problemów innych użytkowników.
3. Brak listy zmian dla SystemPacka v1.8 zintegrowanego w Unionie. Widać ukrywanie zdublowanych wartości Siły i Zręczności, ale nie wiadomo co jeszcze zostało zmienione.
4. W tym temacie tutaj przydałoby się wspomnieć, że instaluje się poprzez wybranie odpowiedniej pozycji z menu (po prawym przyciskiem myszy) w Resource Managerze na każdym z pobranych pakietów.

Do tego inne, pomniejsze błędy (jak ten z modulatorami dźwięku EAX, DS3D itd.), czy nie czytanie pewnych wartości z Gothic.ini (jak spawnRemoveNpcOnlyIfEmpty=1, które Union przeciągle zamienia mi na 0), albo od startu wymuszone filtrowanie anizotropowe na maksymalną wartość x16, a które nie wpływa na antialiasing przeźroczystości, która jest najważniejsza dla dobrego wyglądu takich starych gier.

Na duży plus trzeba zaliczyć wydajność, która jest wyraźnie większa od samego SystemPacka v1.7, bo gra nie laguje już na przystani Khorinis, czy na drodze do wulkanu ognistego smoka w Dolinie (a zawsze mi się tak działo). Nawet z włączonymi wszystkimi bajerami w panelu sterowania nVidii, wciąż działa płynnie, a z poprzednią wersją SP bywało różnie.

Summa summarum: widać potencjał na "ostateczne i jedyne narzędzie do Gothica, którego potrzebujesz", ale trzeba dopracować rdzeń Uniona, czyli SystemPack, bowiem obietnica tworzenia wtyczek nie będzie przemawiać do przeciętnego użytkownika, bo ten w zdecydowanej większości jest pasywny i nic tworzyć nie będzie, a interesują go jedynie ulepszenia, które bezpośrednio może zauważyć.
 

Splash

Splash

Moderator
posty3993
Propsy3190
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Po tych dwóch dniach użytkowania samego Uniona (nie SDK) muszę stwierdzić, że wciąż czuć jakby była to wersja beta
Bo to jest beta. Wersja 1.0b
b - beta
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty295
Propsy80
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
1. Narzędzie zostało stworzone pod modding, ale brak ostatecznej rozpiski jak instalować go wraz z innymi, zazwyczaj potrzebnymi narzędziami do modowania gry (ModKit, PlayerKit, Report Revision v2.6 itd.), a sam Union ich nie zastępuje; u mnie, najmniejsza zmiana w konfiguracji zawsze kończyła się wysypywaniem do pulpitu. Do teraz nie wiem jaka jest prawidłowa kolejność.
3. Brak listy zmian dla SystemPacka v1.8 zintegrowanego w Unionie. Widać ukrywanie zdublowanych wartości Siły i Zręczności, ale nie wiadomo co jeszcze zostało zmienione.

1.Sam Union bez sdk jest tylko łatką, więc modkit jest zbędny. Playerkit też nie jest konieczny do zaaplikowania zmian, bo wystarczy nawet odpalić grę za pomocą gothic.exe. A wersję raportową 2.6 zawiera w sobie Union Game Patch, który jest także dostępny do pobrania w resource managerze.
3.Zmiany można zobaczyć w temacie systempacka na themodders. Treść pierwszego posta została zastąpiona moim, odświeżonym postem.
Ale tutaj też je wkleję:
Spoiler
Zmiany w wersji 1.8:
Spoiler
Ogólne zmiany dla wszystkich wersji
- Wyłączono funkcję DEP;
- Wspinaczka na półki działa poprawnie przy wysokim FPS;
- Poprawione wykrywanie kolizji zaklęć na średnich / niskich odległościach;
- Druga wartość siły i zręczności ukryta w menu postaci;
- Dodano filtrowanie anizotropowe;
- Tarcze są domyślnie włączone dla wszystkich wersji gier.

Zmiany w Gothic 1
- Blok działa bez przerw w użyciu;
- Bohater nie może blokować obrażeń z tyłu;
- Bohater nie może blokować mieczem/pięściami obrażeń od potworów (Tylko odskok blokuje obrażenia);
- Blokowanie obrażeń odskokiem nie wymaga naciśnięcia prawego przycisku myszy(tylko wtedy, gdy Gothic2_Control = 1);
- Potwory nie mogą blokować obrażeń;
- Zmieniono dźwięk, gdy potwór blokuje obrażenia;
- Poprawiono zapętlanie zaklęcia Pirokineza
- Efekty PFX z zaklęcia Błyskawica usuwają się ze świata poprawnie;
- Teraz bohater wykonuje skoku, gdy ekwipunek został zamknięty prawym przyciskiem myszy.

Zmiany w Gothic 2
- Pancerz jest widoczny w ekwipunku kupca oraz w ekwipunku martwego / powalonego NPC (Oprócz zbroi, którą ma na sobie);
- Skalowanie interfejsu może zostać wyłączone;
- Naprawiono błędny rozmiar menu DialogBox, gdy włączone było skalowanie interfejsu.

Dodano częściowe wsparcie dla gry Gothic Sequel.

Nowość w SystemPack.ini:

[DEBUG]
Cache_Timeout = 400
; ... Limit czasu pamięci podręcznej z informacją o półce, zakres wartości od 100 do 1500. Zwiększ tę wartość, jeśli nie możesz wspiąć się na półki, domyślnie jest to 100.

[PARAMETERS]
AnisotropicFiltering=16
; ... Poziom filtrowania anizotropowego, - włączony (2-16) lub wyłączony (0), domyślnie 16.

Monsters_Block_Damage = 0
; ... Pozwól potworom blokować obrażenia, - on (1) lub wyłącz (0), domyślnie 0.

[INTERFACE]
ScaleInventory = 1
; ... Pozwól skalować ekwipunek (tylko dla G2: NK), - włączony (1) lub wyłączony (0), domyślnie 1.

Hide_STR_DEX = 1
; ... Ukryj drugą wartość siły i zręczności w menu postaci (normalnie jest np. siła 10/10, po zmianie jest tylko jedna wartość), - on (1) lub off (0), domyślnie 1.

[DEBUG]
WindowPosX = „0”
; ... Pozioma pozycja okna (przydatne przy graniu w oknie) - domyślnie: 0.
; ... Zmiana pozycji okna jest dostępna tylko wtedy, gdy BorderlessWindow = 1

WindowPosY = „0”
; ... Pionowa pozycja okna (przydatne przy graniu w oknie) - domyślnie: 0.
; ... Zmiana pozycji okna jest dostępna tylko wtedy, gdy BorderlessWindow = 1
 
while(false) do();

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1622
Propsy1795
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Czemu na Wog.de nikt nie pisze o Union'ie?  :| To chyba jedyne forum, na którym się o tym pisze. Cos wygląda jak fake z tym system pakiem 1.8. Inaczej byłoby już na niemieckim system pack wątku o tym cos napisane.
 :wstyd:
 


Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty624
Propsy198
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Próbowano, ale jeśli dobrze pamiętam to na Wog.de nie uznają Uniona, bo przy jego produkcji korzystano z kodu źródłowego, czy coś takiego :x
 
while (!success) try{...}

Splash

Splash

Moderator
posty3993
Propsy3190
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ale z każdej wersji SystemPacka korzystają jak wściekli, mimo iż gdyby nie kod źródłowy, to SP prawdopodobnie nigdy by nie powstał xD
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty295
Propsy80
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

bogu9821

[ZenGine] Union
#17 2019-06-28, 21:37(Ostatnia zmiana: 2019-06-29, 17:53)
Na pewno piszą o różnicach między lego, a Unionem, jednakże administracja twierdzi, że Union nie jest częścią GMDK i przez to na przykład usunęli temat Siemekka [G2NK] Gothic 1, chociaż na pewno przyczyna była inna, a mianowicie możliwość grania w g1, majac g2 bez konieczności posiadania orginału g1.
A co do korzystania z kodu źródłowego, to korzystali na pewno, jednakże sdk Uniona różni się w stosunku do kodu źródłowego. Nie ma wielu funkcji inline (uznanych przez takie za kompilator) i przez to też dostęp do niektórych pól jest publiczny, chociaż w orginale do uzyskania zmiennej trzeba było użyć gettera.
No i nie ma też niektórych rzeczy, a na pewno struktury oTGilValues.
Tak samo typy niektóre się nie zgadzają. W sensie, że w orginale dali typedef pod niektóre orginalne typy c++, a w unionie są orginalne z c++.
 
while(false) do();

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2095
Propsy1090
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Oni mają swoją technologię - Ikarusa, i nie uznają tego co dobre czyli Uniona.
Od siebie dodam, że ze swoją technologią już 2 razy przejebali wojnę, więc teraz będzie a raczej jest już trzeci xD
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Elgcahlxukuth

Elgcahlxukuth

Użytkownicy
posty47
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Elgcahlxukuth

[ZenGine] Union
#19 2019-07-06, 19:10(Ostatnia zmiana: 2019-07-06, 19:22)
(...) duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, (...)
Z drugiej strony, ludzi znających C++ jest znacznie więcej, niż znających to dziwactwo w którym są napisane skrypty Gothic. Być może ten cały Union będzie szansą na rozpoczęcie przygody z moddingiem dla wszystkich tych osób, które znały C++ ale, których dotychczas odstraszała forma oryginalnych skryptów.

Co do WoG,
z tego co gdzieśtam słyszałem, to Union powstał w taki sposób, że w praktyce zdeassemblowano oryginalną grę, i użyto tak powstałego kodu jako bazy do Union. Dlatego właśnie jest to totalnie nielegalne. W krajach innych niż Polska czy Rosja ludzie po prostu mają inne podejście do praw autorskich i utożsamiają je z szacunkiem do twórców gry. Myślę że, stąd właśnie wynika odcinanie się WoG od Uniona, a nie z poczucia rywalizacji i konkurencji względem LeGo itp. Wielu z WoG'owch wyjadaczy prywatnie pracuje w branży IT jako programiści, to też trochę wpływa na ich postrzeganie zagadnienia praw autorskich software'u.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry