[G2NK] Gothic v0.8.1 19163 61

O temacie

Autor Simon Said

Zaczęty 12.05.2019 roku

Wyświetleń 19163

Odpowiedzi 61

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Nie mam do tego kometencji - słabe umiejętności językowe, organizacyjne, interpersonalne + mało czasu i niewystarczająca znajomość środowiska modderskiego.

Nie twierdzę, że to łatwe zadanie, wręcz przeciwnie. Ale nie widzę powodów dla których różna narodowość miałaby być jakąś blokadą, już raczej jakieś indywidualne sprzeczki personalne albo dotyczące kształtu moda mogłyby być większym problemem. Przecież jest coś takiego jak podział zadań, koordynatorzy posługujący się angelskim oraz językiem części zespołu którym dowodzą (przy założeniu że byłby problem z angielskim wśród zwykłych modderów), itd.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
No cóż, a ja z doświadczenia Ci powiem, że jest to niemożliwe. Chyba, że rzekoma wielonarodowość projektu będzie wyglądać tak, że będzie jedna osoba, która będzie miała swoją wizję, będzie trzymała wszystkich za mordę i rozdawać zadania. Natomiast czy można wtedy mówić o tym, że to projekt międzynarodowy? Raczej nie.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Projekt modyfikacji łączącej dwie części jest słaby, wydaje się kuszący, ale analizując miałby więcej wad niż zalet. Duże problemy z balansowaniem (resetowanie w "drugiej części" statystyk równałoby się temu samemu, co odpalenie dwójki zaraz po przejściu jedynki) czy pewne graficzne utrudnienia tj. inny typ nieba w Górniczej Dolinie, który jest inny względem G2. Dodatkowo systemy w Gothicu 1 różnią się między tymi z Gothica 2.

Ta modyfikacja nie byłaby na tyle ciekawa, by było sens ją tworzyć. Komunikacja międzynarodowa jest możliwa, ale piekielnie trudna, bynajmniej z powodu barier językowych.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
To nie jest trudne, tylko głupie. Przede wszystkim odbiłoby się to na wydajności podczas ładowania i zapisywania gry. Archiver musiałby przemielić ogrom symboli parsera.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Chodzi o połączenie G1, G2 i G2NK czy o kilka wersji językowych? Zawsze można robić oddzielne 'mody' po prostu, miałem na myśl bardziej wspólną pracę nad projektem niż rozwiązania techniczne. Po prostu widzę słabe zainteresowanie patchowaniem i udoskonalaniem technicznym Gothiców, jeśli już, to pojawiają się pojedyncze rozwiązania, a to coś zrobi Polak w jednym modzie, a to Rosjanin w drugim... stąd ten pomysł
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jeśli byłyby to oddzielne mody, to nie byłoby to połączenie dwóch części, więc błędne koło.

Elgcahlxukuth

Elgcahlxukuth

Użytkownicy
posty47
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Elgcahlxukuth

[G2NK] Gothic v0.8.1
#46 2019-07-09, 01:36(Ostatnia zmiana: 2019-07-09, 18:54)
A co za problem w 2019 r. z różnymi narodowościami, kwestia organizacji i dobrze dobranego modelu komunikacji
Z Mordhau się udało ;)

No cóż, a ja z doświadczenia Ci powiem, że jest to niemożliwe. Chyba, że rzekoma wielonarodowość projektu będzie wyglądać tak, że będzie jedna osoba, która będzie miała swoją wizję (...)
Dlaczego niemożlwe? Rzuć kaminiem w dowolny rozwijany projekt open-source na githubie - myślisz, że pracują nad nim osoby z jednego kraju? Nie rozumiem w czym projekt tego typu jak ów mod do gothica się różni. Rozumiałbym jeszcze, gdyby w grę wchodziło tworzenie nowej fabuły itp. bo to musi być silnie koordynowane, ale jeśli chodzi o przepisywanie ficzerów G1 (które jakie są każdy wie) do G2...
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Bo to jest cholerny Gothic, a nie jakiś "dowolny rozwijany projekt open-source na githubie". Już były co najmniej dwa takie pomysły, żaden się nie przyjął, więc mam pojęcie o czym mówię.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Elgcahlxukuth

Elgcahlxukuth

Użytkownicy
posty47
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Bo to jest cholerny Gothic, a nie jakiś "dowolny rozwijany projekt open-source na githubie". Już były co najmniej dwa takie pomysły, żaden się nie przyjął, więc mam pojęcie o czym mówię.
Nie sugeruję, że nie masz pojęcia. Wierzę że masz i dlatego pytam w czym dokładnie leży problem Gothica, bo chciał bym zrozumieć, z ciekawości.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Słomiany zapał, myślałem, że dałem to już wcześniej do zrozumienia.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



nashadu

nashadu

Użytkownicy
Zielony nowicjusz
posty10
Propsy5
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Zielony nowicjusz

nashadu

[G2NK] Gothic v0.8.1
#50 2019-08-08, 14:58(Ostatnia zmiana: 2019-08-08, 15:07)
Ta modyfikacja nie byłaby na tyle ciekawa, by było sens ją tworzyć. Komunikacja międzynarodowa jest możliwa, ale piekielnie trudna, bynajmniej z powodu barier językowych.
"Bynajmniej" nie jest zamiennikiem "przynajmniej". Co do samej komunikacji to jest po części zgodny. Faktycznie dla niektórych, może być to bariera nie do przebycia.

Nie sugeruję, że nie masz pojęcia. Wierzę że masz i dlatego pytam w czym dokładnie leży problem Gothica, bo chciał bym zrozumieć, z ciekawości.
Wątpię, by ktoś naprawdę ogarnięty zabrał się do tego, bo są rzeczy i projekty, które obecnie mają chociaż większy sens u podstaw. Duża ilość pracy musiała by być poświęcona, by to wszystko działało, a co dopiero o myśleć o jakimś rozwoju, który przy takim połączeniu powinien być częścią zintegrowaną. Do tego też trzeba mieć olbrzymie wyczucie, bo zamiast nadać głębi gry i zwiększyć jej jakość wykonania to wyjdzie nam z tego jakaś alternatywa, która nie jest oczekiwanym rezultatem.
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty215
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy mozna przejsc gre, bez problemow? I czy bedzie jakis patch?
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Nie i nie.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



blackero

blackero

Użytkownicy
posty215
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie i nie.

Do ktorego rozdzialu mozna przejsc gre? I mozna przejsc gre kodami?
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Z kodami przejdziesz całość.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jest błąd uniemożliwiający zabicie trolla albo w ogóle spotkanie z nim, więc będziesz musiał jeden kamień wywołać kodami. Drugi błąd to taki z tym, że jeden z szamanów ciągle jest nieśmiertelny. Trzeci był chyba z jakimś bugiem w Świątyni Śniącego, gdzie trzeba było otwierać różne bramy.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Problemu z trollem chyba nie miałem, ale pozostałe dwa jak najbardziej.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



bestia1982

bestia1982

Użytkownicy
posty33
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam.

Postanowiłem podzielić się z wami swoją opinia na temat tej modyfikacji.
Właśnie ukończyłem grę kilka godzin temu i....
Ukończyłem ją w sumie bez problemów lecz z pomocą konsoli.

Do ostatniego rozdziału gra nie wykazywała problemów z czymkolwiek, jedynie mechanika strzelania z łuku i kuszy jest praktycznie niemożliwa, dopóki nie wbijemy przynajmniej 30% co spowoduje zmianę animacji i tym samym umożliwi nam swobodne korzystanie z broni dystansowej.

Co do tych napotkanych błędów:

1. To tak jak tu już wyżej inni gracze napisali występuje błąd z trollem, gdzie po spotkaniu z nim wywala do pulpitu. Jest na to pewien sposób który ja zastosowałem aby tego uniknąć. Wystarczy gdy troll się pojawi strzelić do niego z broni dystansowej i nie pozwolić mu na to aby zgubił nas z ataku. To uchroni nas przed błędem. Zabijamy trolla, podnosimy z niego kły i skórę. 

2. Pojawia się z kratami w świątyni, bo po strzale z broni dystansowej w przycisk, ten po prostu się nie załącza i tym samym nie podnoszą się kraty. Można przez kraty przejść sposobem. Dla wprawionego gracza z gothickiem wystarczy do tej kraty podejść bokiem i jak postać będzie prawie już za nimi bo tak się po jakimś czasie stanie, jak będziemy uparcie szli bokiem. To wtedy odwracamy się plecami do nas i próbujemy iść do tyłu, spowoduje to że w pewnym momencie przenikniemy przez kraty :) Albo po prostu odpalamy konsole: b marvin b, i klawiszem K przeskakujemy za kratę.

3. No i chyba najpoważniejszy to ostatni orkowy szaman, który jest nieśmiertelny i nie można go w żadem sposób pokonać. Tu już musimy użyć konsoli. Wywołujemy ja, wciskamy F2 i wpisujemy kill, zaznaczając tym samym wroga wciskamy enter.

To by było na tyle co do błędów uniemożliwiających przejście gry.

Teraz trochę os strony technicznej chcę coś powiedzieć. Bo od początku wydania modyfikacji się sporo zmieniło w kwestii Union, a autor posta widzę, że już nawet nie aktualizuje nic w tym temacie. No więc ja skorzystałem z Union w wersji 1.0i Jest to najnowsza wersja na tą chwilę. Praktycznie sama instalacja nie uległa dużej zmianie, z jedną małą poprawka, ale dość istotną, bo inaczej nie odpalicie gry. Plik pluginn.dll wrzucamy do folderu System/.... Następnie w systempack.ini wyszukujemy linijki PluginList =  i dopisujemy nasz. Czyli plugin.dll** Gwiazdki są tu kluczowe ponieważ gra odczyta to jako że ma ładować ten pliczek na samym początku. Reszta idzie już tak jak autor to opisał.

Pakiet skryptowy Ninja w ogóle nie działa z tym modem, ponieważ sam mod już w po części korzysta z tych skryptów.

Korzystając z Uniona można się jak już zapewne wiecie, używać przeróżnych wtyczek. To prawda spora część z nich działa i urozmaica bardzo fajnie grę.

Pozdrawiam.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Do ostatniego rozdziału gra nie wykazywała problemów z czymkolwiek

Na pewno grałeś w tę modyfikację? xD
https://docs.google.com/document/d/1ccZQtMV6tmTZzPcIMpvGaUn4GSkto9ZUPi8MMOZYUyA

bestia1982

bestia1982

Użytkownicy
posty33
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Do ostatniego rozdziału gra nie wykazywała problemów z czymkolwiek

Na pewno grałeś w tę modyfikację? xD
https://docs.google.com/document/d/1ccZQtMV6tmTZzPcIMpvGaUn4GSkto9ZUPi8MMOZYUyA

Tak na pewno grałem w tą modyfikacje. A pisząc że nie wykazywała problemów z czymkolwiek miałem na myśli o używaniu konsoli i o tym, aby tą grę przejść. Przecież wiadomo jest po tej Twojej liście, że jest masa rzeczy do poprawek, ale ta masa nie uniemożliwia przejście gry.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry