Blender/3DS MAX - Problem z teksturami dużej mapy i portalami 3412 8

O temacie

Autor KayEvSki

Zaczęty 30.03.2019 roku

Wyświetleń 3412

Odpowiedzi 8

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
Witam serdecznie. Na wstępie wspomnę że nie znalazłe na forum informacji, które mogłyby mi pomóc rowiązać poblemy, z którymi się borykam.

Pierwszą kwestią jest to, iż nie jestm w stanie sensownie pociąć zaimportowanego kerraxem ZENa w Blenderze, gdyż program w momencie cięcia przestaje odpowiadać. Nie mam możliwości zrobienia czegokolwiek poza zamknięciem programu za pomocą menedżera zadań. Jedyną opcją by cokolwiek zdrobić z modelem świata jest eksportowanie go jako .obj do 3DS MAXa i tam wykonać cięcia i ewemtualnie zmienić co nieco w budowie świata.

Kolejną kwestią jest to, iż po eksportowaniu gotowych, pociętych fragmentów mapy z wprowadzonymi zmianami w ich budowie (przykładowo usunięcie wieży Xardasa z mapy Khorinis) i złożeniu ich w całość w Spacerze za pomocą Makros pojawia się problem z teksturami i portalami (czyli tymi przejściami do budynków czy jaskiń); tekstury miejscami się mieszają z innymi teksturami a w innych miejscach brakuje tekstur (co daje np. góry oteksturowane liśćmi drzewa a dachy są dziurawe) a portale nie są przeźroczyste tylko oteksturowane np. teksturą budynku i nie można przez nie przejść, chyba że za pomocą klawisza K.

Poniżej wrzucam screeny:





Generalnie DRAMAT. Za udzieloną pomoc płacę w serduszkach i propsach c:

Pozdrawiam.
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

Nestarion

Nestarion

Użytkownicy
posty32
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To zen z L'hiver Edition tak? Wiem, że 3dmax też miał z nim taki problem (mieszał tekstury przy importowaniu, przez co psuły się portale). Widocznie blender też ma taką bolączkę. Mogę Ci jedynie doradzić spróbować zaimportować i podzielić ten zen w Cinema 4d, bo wiem, że tam się to da zrobić bez tych problemów.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pierwszą kwestią jest to, iż nie jestm w stanie sensownie pociąć zaimportowanego kerraxem ZENa w Blenderze, gdyż program w momencie cięcia przestaje odpowiadać. Nie mam możliwości zrobienia czegokolwiek poza zamknięciem programu za pomocą menedżera zadań. Jedyną opcją by cokolwiek zdrobić z modelem świata jest eksportowanie go jako .obj do 3DS MAXa i tam wykonać cięcia i ewemtualnie zmienić co nieco w budowie świata.
Jak nie masz partów tego świata w formacie .3ds to zaimportuj to w 3ds maxie i tam to potnij po prostu. Import do blendera i export w .obj do maxa może ci usunąć materiały z mesha. To co pokazałeś na screenach to wynik twojej późniejszej edycji modelu gdzie przypisałeś ten sam materiał dwóm różnym teksturom. By tego uniknąć najpierw przed importem zena zrób to:



Jak masz w tym świecie nowe tekstury to też podaj do nich ścieżki ale już bezpośrednio z programu. Jak dodajesz nowe tekstury to pamiętaj by nadać odpowiednie nazwy dla materiałów by nie działo się to co widać na screenach.
 

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
Właśnie z exportem do .3ds z blendera jest o tyle problem, że mi kerrax tego nie przerobi ze względu na zbyt dużą ilość vertexów oraz face'ów, dlatego musiałbym to wcześniej pociąć; a nie jestem w stanie ponieważ Blender crashuje mi się podczas próby wycięcia choćby domku w Khorinis

Post połączony: 2019-04-01, 17:36
A pliku .zen nie da się zaimporować bezpośrednio do 3ds maxa.
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To oczywiste że musisz to podzielić na pojedyncze meshe nie większe niż 45k tris. Ale pisałem ci żebyś to zaimportował przez maxa bo imo on radzi sobie z tym lepiej.

A pliku .zen nie da się zaimporować bezpośrednio do 3ds maxa.

Jak to sie nie da  :F Przecież masz plugin kerrax do 3ds maxa. Pokazywałem ci nawet przykład ustawiania ścieżki do matliba wyżej i było to robione na 3ds maxie właśnie.
 

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
No dobra. Sprawdziłem tą opcję z matlib.ini. Udało się dzięki temu naprawić blisko 95% tekstur świata, jednak miejscami zamiast np. liści mam tekstury budynków budowniczych albo zamiast tej tektury, która jest brzegiem rzeki mam teksturę murów klasztoru. Od razu zaznaczam, że pracowałem nad mapą z L'Hiver Edition. Czy to może też być z tym jakiś problem? Istnieje jakiś sposób aby za pomocą spacera pozyskać material list wszystkich tekstur tego świata przed edycją mesha mapy???

Dołączam screeny; teraz wygląda to lepiej ale nadal nie jest to dopuszczalny poziom.







 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry